تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

ایرانی‌ها اورانیوم غنی سازی می‌کنند، عرب‌ها قلیان عسلی!

  • کد خبر : 33468
  • 23 فروردین 1393 - 16:35
ایرانی‌ها اورانیوم غنی سازی می‌کنند، عرب‌ها قلیان عسلی!

فیصل القاسم تحلیلگر مسائل سیاسی و مجری مشهور شبکه الجزیره در مقاله‌ای به انتقاد از سیاست کشورهای عربی در قبال ایران پرداخت.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهربه نقل از روزنامه القدس العربی:”فیصل القاسم” در مقاله‌ای نوشت : برخی از کشورهای عربی کاری ندارند به غیر از اینکه از افزایش نفوذ ایران در منطقه به ویژه پس از نزدیکی بین این کشور و آمریکا پس از توافق‌ هسته‌ای شکایت کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نمی‌دانم چرا برخی‌ها به طور ناگهانی به خطر نفوذ ایران پی بردند، نوشت : این در حالی است که ایران نفوذ خود را از ده‌ها سال پیش در منطقه داشته است.
این تحلیلگر سیاسی همچنین با بیان اینکه ایران و سوریه از زمان ریاست جمهوری “حافظ اسد” با یکدیگر متحد بوده و “اسد”  دارای روابط ممتازی با کشورهای عربی و ایران طی دهه‌های اخیر بوده است افزود : آیا نظام سوریه به ریاست “حافظ اسد” به مثابه سنگ محک در مناسبات ایران و کشورهای عربی نبوده است؟
“فیصل القاسم” خطاب به کشورهای عربی نوشت : ایران را مورد سرزنش قرار ندهید ، ایران دارای طرحی بوده که بر اساس استراتژی قدرتمندی پایه ریزی شده و در رابطه به ساخت تسلیحات به غرب و یا شرق وابسته نشد و به وسیله نخبگان خود به ساخت آن پرداخت و این چیزی نیست که محکوم شود بلکه شایسته احترام است حتی اگر برخی‌ها با این کشور اختلاف سیاسی داشته باشند.
وی در ادامه نوشت : در حالی‌که کشورهای عربی به حمایت آمریکا وابسته شدند ، ایرانی‌ها به نیروی داخلی خود در ساخت ادوات نظامی و غیرنظامی تکیه کردند و جهان هم با این کشور مانند کشوری برابر و نه پیرو تعامل می‌کند.
“فیصل القاسم” تفاوت بین کشورهای عربی و ایران را اینگونه توصیف کرد که اولی مانند شخصی است که خانه‌ای را اجاره کرده و به صاحب خانه(آمریکا) طی سالیان سال پول پرداخت می‌کند و اموالش را از دست می‌دهد اما دومی مانند شخصی است که قرضی را گرفته و خانه‌ای را خریداری کرده و پس از چند سال صاحب خانه می‌شود.پس در این حال ایرانی‌ها اورانیوم غنی سازی می‌کنند،عرب‌ها قلیان عسلی!
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x