تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

سرقت از زنان و دختران جوان با روش بیهوشی/سفر با خودرو‌های سرقتی + عکس متهم

  • کد خبر : 32975
  • 20 فروردین 1393 - 7:52
سرقت از زنان و دختران جوان با روش بیهوشی/سفر با خودرو‌های سرقتی + عکس متهم

مرد سابقه داری که با غضب عنوان مامور و جلب اعتماد دختران و زنان جوان به روش بیهوشی، طلا و جواهرات آنان را سرقت می‌کرد، توسط پلیس دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث کمال مهر، روز دوازدهم فروردین ماه سال جاری مأموران گشت آشکار پلیس آگاهی تهران بزرگ، در میدان قیام و طی تعقیب و گریز یک دستگاه خودرو پراید مشکی موفق به دستگیری سرنشین آن به نام رضا.ب (۳۷ ساله) شدند.

در بازرسی داخل خودرو چندین دستگاه گوشی تلفن همراه، مقادیری اسناد و مدارک شناسایی و همچنین بسته قرص‌های خواب‌آور و همچنین یک قبضه اسلحه کمری تقلبی بدست آمد که متهم در همان اعترافات اولیه عنوان کرد که گوشی‌های تلفن همراه و مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از زنان جوانی است که به شیوه بیهوشی و با استفاده از آبمیوه مسموم، اقدام به سرقت از آنها نموده است.

با توجه به اعتراف صریح متهم به زورگیری از زنان به شیوه بیهوشی، پرونده مقدماتی تشکیل و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای امور جنایی، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه هفتم آگاهی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خودرو پراید مشکی بدست آمده از متهم دارای سابقه سرقت در شهر شیراز بوده و چهار روز پیش به شیوه بیهوشی سرقت شده است.

متهم در خصوص نحوه سرقت خودرو پراید به کارآگاهان گفت: در شهر شیراز، به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پراید شده و پس از طی مسافتی کوتاه با معرفی خود به عنوان مأمور قوه قضائیه و جلب اعتماد راننده پراید، مدعی شدم که بواسطه ارتباط با برخی مقامات مهم قضایی کشور می‌توانم نسبت به تهیه وام برای او اقدام کنم.

وی افزود: پس از جلب اعتماد و طرح دوستی، به بهانه خرید آبمیوه از ماشین پیاده شده و در یک لحظه داروی خواب آوری که از قبل آماده کرده بودم را داخل آبمیوه ریخته و به راننده دادم. راننده پراید بلافاصله پس از نوشیدن آبمیوه بیهوش شد و من نیز خودرو را بهمراه تمامی اسناد و مدارک شناسایی سرقت و از آنجا به اصفهان رفته و پس از چند روز به تهران آمدم و در پوشش مسافرکش اقدام به سوار کردن زنان و نهایتا سرقت اموال آنها به شیوه بیهوشی کردم.

متهم در ادامه اعترافات و در خصوص نحوه مراجعه به شهر شیراز به کارآگاهان گفت: قبل از رفتن به شهر شیراز و زمانیکه روز هجدم اسفندماه از زندان (استان گیلان، شهرستان رشت) آزاد شدم، به محض آزاد شدن اقدام به سرقت یک دستگاه خودرو سواری پراید در شهر انزلی کرده و با پراید مسروقه به تهران آمدم.

وی ادامه داد: پس از چندین فقره سرقت به شیوه بیهوشی، ماشین را در تهران رها و به شیراز رفتم.

متهم در ادامه اعترافاتش و در خصوص نحوه سرقت به شیوه بیهوشی از زنان، به کارآگاهان گفت: پس از سرقت اولین خودرو در شهر انزلی، به تهران آمدم. ابتدا یک اسلحه [کمری] قلابی تهیه و پس از آن، در پوشش مسافرکش اقدام به سوار کردن زنان (عمدتا جوان) و نهایتا سرقت اموال آنها به شیوه بیهوشی می‌کردم.

وی گفت: زمانیکه خانمی به عنوان مسافر سوار ماشین می‌شد، فرد دیگری را به عنوان مسافر سوار نمی‌کردم تا بتوانم نقشه سرقت را انجام دهم؛ در طی مسیر، با معرفی خود به عنوان مأمور (همراه با نمایش اسلحه قلابی) و طرح ادعای تهیه کار و یا وام ابتدا اعتماد خانم‌ها را جلب و سپس با دادن آبمیوه مسموم و بیهوش کردن اقدام به سرقت  وجه نقد، گوشی تلفن همراه، طلا و جواهرات و دیگر اموال و مدارک همراه آنها می‌کردم و سپس خانم‌ها را در همان وضعیت بیهوش و در کوچه‌های فرعی شهر رها می‌کردم.

با توجه به اعترافات صریح متهم و همچنین اموال و مدارک بدست آمده از داخل خودرو مسروقه، کاراگاهان موفق به شناسایی تعدادی از خانم‌های جوانی شدند که همگی آنها به شیوه‌ای مشابه (بیهوشی با استفاده از آبمیوه مسموم) و توسط متهم مورد سرقت قرار گرفته بودند.

یکی از شکات پس از حضور در پایگاه هفتم آگاهی و شناسایی متهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: روز بیست و چهارم اسفند و به مقصد میدان نبوت، سوار یک دستگاه خودرو پراید شدم که راننده آن ابتدا خود را مأمور یکی از ارگان‌های دولتی معرفی کرد و مدعی شد که می‌تواند برای من کاری مناسب پیدا کند.

وی گفت: در طول مسیر و به بهانه صحبت کردن درباره نوع کار مورد درخواست بنده، این شخص اقدام به خرید یک لیوان آبمیوه انار برای هر دونفرمان کرد که به محض نوشیدن آبمیوه، دیگر متوجه هیچ چیز دیگری نشده و زمانیکه به هوش آمدم متوجه شدم که مدت دو روز است که در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارم.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم و شناسایی تعدادی از شکات پرونده، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار این پایگاه قرار گرفته است.

وی گفت: لذا از کلیه شکات و مالباختگان بویژه بانوانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزده خرداد مراجعه کنند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=32975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x