تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

اهدا لوح تکریم به خانواده شهید علی خلیلی

  • کد خبر : 32950
  • 20 فروردین 1393 - 7:30
اهدا لوح تکریم به خانواده شهید علی خلیلی

اتحادیه‌های دانشجویی با اهدا لوح تکریم به خانواده علی خلیلی شهید امر به معروف و نهی از منکر از مقام این شهید قدرشناسی به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه کمال مهر، مراسم تجدید پیمان با  علی خلیلی شهید امر به معروف و نهی از منکر عصر امروز در خانه این شهید بزرگوار و با حضور پدر شهید احمدی روشن  برگزار شد.

پدر شهید هسته‌ای ضمن عرض تسلیت به این خانواده داغدیده گفت: انشاءالله راه این شهید پایدار باشد و روح ایشان با روح شهدای دفاع مقدس محشور گردد.

وی افزود: بخاطر حفظ و اشاعه اسلام در کشورمان شهدای بسیاری داده‌ایم و امروز نیز شاهد شهادت این شهید منادی امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

پدر احمدی روشن در پایان از خداوند منان برای این خانواده داغدیده صبر و شکیبایی خواستار شد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم که با حضور ۵ اتحادیه دانشجویی برگزار شد لوحی با مضمون قدرشناسی از مقام این شهید مظلوم توسط پدر شهید احمدی روشن به خانواده ایشان اهدا شد.

متن کامل این تجدید پیمان به شرح ذیل است:

” مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا ﴿سوره مبارکه الأحزاب آیه۲۳﴾

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

تاریخ بشریت مملو از حوادث و جریان‌های مختلف بوده که هر کدام نقطه آغازی داشته اما بسیاری از آنها بی سرانجام باقی مانده است مگر آنهایی که هدف شان در مسیر اهداف پیامبران و برای سعادت بشری بوده است.

پیامبر مکرم اسلام هدف خود از رسالت را اکمال اخلاق بیان نمودند و این سرآغازی برای ایجاد یک حیات طیبه در جامعه بشری با استعانت به خداوند متعال برای فلاح و رستگاری بود و در این راه فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» یکی از بزرگترین ابزارهای اولیا برای اصلاح اخلاق و زیست موحدانه بوده است.

بی شک انقلاب اسلامی خود یکی از نقاط عطفی برای شکل گیری جامعه برتر بوده است که ظلم پذیری را کنار گذاشت و شعار خود را استقلال و آزادی از هر قید غیر الهی نهاد و با تمام وجود در مقابل شر دشمنان ایستاد چه در جنگ سخت که هزاران هزار گل را تقدیم کرد تا ایران گلستانی از شهدا باشد و چه در جنگ نرم که امروز شهدایی را تقدیم پیشگاه حق تعالی می کند.

اما عرصه جنگ نرم بسیار پیچیده تر از جنگ سخت است. جنگ نرم عرصه فرهنگی است، فرهنگی که چون هوای پیرامون ما را در بر گرفته است و هوشیاری از آنچه پیرامون مان می گذرد یک حقیقت عینی است. «تذکر» به خود و دیگران برای جلوگیری از انحرافات، امروز یک وظیفه همگانی است اما همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند «امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده» جامعه ماست.

خانواده محترم و داغ‏دیده خلیلی همچنان که جمهوری اسلامی نقطه عطفی در تاریخ بشریت بوده است و رشادت، غیرت و شجاعت شهید علی خلیلی نیز نقطه عطفی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است و در ابتدای راه بایستی دستان زحمتکش و تلاش های شبانه روزی شما را برای پرورش چنین غیور مردانی بوسید.

و اما امروز ما به نمایندگی از جامعه دانشگاهی و فرهیخته کشور که درد دین دارند؛ آمدیم که ضمن دست بوسی شما و استعانت به درگاه خداوند منان و ائمه اطهار و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب چراغی که علی خلیلی روشن کرده اند را نگه داریم و هر روز بر نورانی کردن آن بکوشیم تا این واجب فراموش شده دوباره در متن زندگی مردم جاری و ساری شود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بسیج دانشجویی کل کشور

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت

جنبش عدالتخواه دانشجویی”

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=32950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x