تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

افزایش ۲۵ الی ۳۰ درصدی قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی/تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین با شیب ملایم

  • کد خبر : 32552
  • 18 فروردین 1393 - 9:32
افزایش ۲۵ الی ۳۰ درصدی قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی/تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین با شیب ملایم

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت بین ۲۵ الی ۳۰ درصد قیمت این حامل انرژی را افزایش خواهد داد ولی اینکه قیمت های اعلام شده در رسانه ها قطعی است یا نه، باید منتظر اعلام رسمی دولت بود.

کمال مهر:علی مروی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، در پاسخ به سوالی در خصوص سناریوهای مختلف افزایش قیمت بنزین در اردیبهشت ماه و تک نرخی یا دو نرخی شدن قیمت اینحامل انرژی ضمن تاکید بر این مسئله که تعیین نرخ بنزین در اختیار دولت است، اظهار داشت: مجلس این قانون را تصویب کرده و اجرا و تنظیم آن در اختیار دولت است و دولت هم تا کنون تصمیم قطعی مبنی بر تعیین نرخ عرضه بنزین نگرفته است.

وی تصریح کرد: چیزی که تا این لحظه می دانیم اینست که دولت مصمم است که قیمت بنزین را با شیب نسبتا کمی افزایش دهد که به مردم و اقشار آسیب پذیر فشاری وارد نشود.

مروی ادامه داد: مصوبه ای هم که در مجلس تصویب شد، در همین حد است و تایید می کند که دولت می تواند با افزایش قیمت کمی، بحث هدفمندی را دنبال کند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از سخنانش در خصوص میزان نرخ اعلام شده لیتری ۷۰۰ تومان دولتی و آزاد ۱۲۰۰ تومان برای هر لیتر بنزین توسط برخی رسانه ها و منابع، عنوان کرد: این اظهار نظر ها حدس  وگمان است و به قطعیت نرسیده است؛ چرا که هر زمان این قیمت ها مصوب شود دولت به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

وی تاکید کرد: دولت بین ۲۵ الی ۳۰ درصد قیمت این حامل انرژی را افزایش خواهد داد ولی اینکه قیمت های اعلام شده در رسانه ها قطعی است یا نه، باید منتظر اعلام رسمی دولت بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به نظر من باید میانگین وزنی بین نرخ های ۴۰۰ تومانی و ۷۰۰ تومانی، با توجه به میزان مصرف هرکدام در نظر گرفته شود و طبق محاسبات مربوط به آن افزایش قیمت صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=32552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x