تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

کاهش ۱۰ درصدی هزینه درمان مردم طی ماه‌های آینده

  • کد خبر : 32060
  • 16 فروردین 1393 - 8:48
کاهش ۱۰ درصدی هزینه درمان مردم طی ماه‌های آینده

رئیس جمهور با بیان سهم ۷۰ درصدی فعلی مردم در پرداخت هزینه‌های درمانی گفت: امیدواریم طی ماه‌های آینده بتوانیم حداقل ۱۰ درصد از این سهم را کاهش دهیم.

به گزارش حوزه دولت کمال مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» امروز جمعه (۱۵ فروردین) پس از عیادت از بیماران بخش عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران گفت: ما در نهایت باید هزینه‌ای که مردم و دولت برای درمان پرداخت می‌کنند را معکوس کنیم تا سهم مردم برای هزینه‌های درمان ۳۰ درصد و سهم دولت ۷۰ درصد باشد که انشاالله امسال گام نخست را برمی‌داریم.

رییس دولت تدبیر و امید اظهارداشت: البته ۱۰ درصد کاهش هزینه‌های درمان برای مردم جهت رسیدن به شرایط مطلوب کافی نیست اما در دولت یازدهم در این زمینه گام به گام کار را پیش خواهیم برد تا به شرایط مطلوبی که در سطح جهان وجود دارد برسیم.

رئیس جمهور افزود: در بخش درمان مشکلات و کمبودهای فراوانی هم از لحاظ ساختمان، بیمارستان، تجهیزات پزشکی و سایر موارد داریم.

وی با بیان این که مردم در زمینه قیمت دارو و درمان مشکلات دارند، توضیح داد: از تک تک بیمارانی که در این عیادت پرسیدیم بسیاری برای پرداخت هزینه‌های درمان حتی در این بیمارستان دولتی که مخارج آن پایین تر از خصوصی است، مشکل دارند.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم این بار بر دوش دولت باشد گفت: باید برای این کار بودجه و منابع لازم اختصاص یابد.

رئیس جمهور تصریح کرد: برنامه دولت این است که در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها که از اردیبهشت ماه اجرا می‌شود بخش اعظم درآمدهای بدست آمده صرف بهداشت و درمان شود.

وی ادامه داد: جزییات این اقدامات را به مردم گزارش خواهیم داد که چه مقدار منابع را به نظام سلامت تخصیص داده‌ایم و یا داده خواهد شد. این اقدام بر مخارج مردم در بیمارستان‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به زندگی معمولی یک خانواده گفت: هنگامی که یکی از اعضای خانواده دچار بیماری حاد می شود کل زندگی خانواده برای هزینه‌های درمان از بین می‌رود.

رئیس جمهور افزود: دولت‌های قبل به طور حتم گام‌هایی را برداشته‌اند اما طی این چند ماه دیدیم که وضع نظام سلامت بهداشت و درمان با شرایط مطلوب فاصله بسیار دارد و بخش بسیاری از درآمد هدفمندی یارانه‌ها صرف بهداشت و درمان خواهد شد.

دکتر روحانی با ابراز امیدواری نسبت به این که تا پایان سال حرکتی آغاز خواهد شد که برای مردم محسوس باشد،گفت: انشالله در نظام سلامت تحول مثبت ایجاد شود تا بخشی از بار را از دوش خانواده‌های بیماران برداریم.

رئیس دولت یازدهم همچنین از همه پزشکان، پرستاران و کسانی که در بیمارستان‌ها به بیماران خدمت می کنند قدردانی کرد و گفت: به ویژه از افرادی که در ایام تعطیلات نوروز در بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها و هلال احمر فعال بودند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به این که در ایام تعطیلات کادر پزشکی به طور معمول فعال نیست و بخشی از آنها در مرخصی هستند افزود: با سئوالاتی که از بیماران بیمارستان امام خمینی پرسیدیم، با دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این نتیجه رسیدیم که در تعطیلات بعدی برنامه ریزی دقیقتر و منظم تری انجام شود تا پزشکانی که حضورشان در بیمارستان‌ها ضروری است حضور داشته باشند.

وی با یادآوری این نکته که وضعیت بهداشت و درمان مطلوب و قابل قبول نیست به آلودگی هوا در شهرهای بزرگ اشاره کرد و گفت: فشار روحی و روانی منشا بسیاری از بیماری‌ها است که باید برای کاستن آن تدبیری اندیشید.

دکتر روحانی آسیب‌های اجتماعی را منجر به بیماری‌های روحی و روانی و همچنین جسمانی دانست و گفت: امروز خوردن غذاهایی در جامعه معمول شده که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی همچنین توضیح داد: باید در زمینه مواد غذایی در جامعه برنامه ریزی شود تا مواد لازم برای بدن که بسیار مهم است مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به اهمیت ورزش اشاره کرد و ورزش کردن را در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها موثر دانست.

گفتنی است؛ رئیس جمهور صبح امروز جمعه از بیماران بخش عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) عیادت کرد و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری وی را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=32060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x