تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

جریمه ۴۰۵ هزار تومانی مداح تهرانی/ رای دادگاه بدوی اجرا شد

  • کد خبر : 32104
  • 16 فروردین 1393 - 9:44
جریمه ۴۰۵ هزار تومانی مداح تهرانی/ رای دادگاه بدوی اجرا شد

رای دادگاه بدوی در مورد “سعید حدادیان” و “حاج منصور ارضی” تایید و به اجرای احکام ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی کمال مهر، آبان ماه سال ۹۱ دادگاه رسیدگی به اتهامات حدادیان و ارضی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شد و دادگاه بدوی حکم به تبرئه ارضی و جریمه نقدی ۴۰۵ هزار تومانی حدادیان داد.

بعد از صدور رای دادگاه بدوی، در خرداد ماه سال گذشته پرونده با اعتراض شکات به دادگاه تجدید نظر ارسال شد و شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی موحدی، ۳۰ مرداد ماه امسال به این پرونده رسیدگی کرد.

در پی سخنرانی ‌حاج منصور ارضی و ‌سعید حدادیان درباره رئیس جمهور و رئیس دفتر وی در ماه رمضان سال ۱۳۹۱، معاونت حقوقی دولت و وکیل اسفندیار رحیم‌مشایی از این دو مداح شکایت کردند.

انتشار فایل صوتی سخنان مداحان واکنش‌های گسترده و متفاوتی را به دنبال داشت که پس از این ماجرا؛ شکایت از حاج‌منصور ارضی بر اساس ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین و افترا و تحریک به قتل رئیس دفتر رئیس جمهور و شکایت از سعید حدادیان بر اساس ماده ۶۰۸ همین قانون و به اتهام توهین به مقامات دولتی صورت گرفت.

بر اساس حکمی که قاضی پیرعباسی رئیس شعبه ۲۶ انقلاب صادر کرده، حاج‌منصور ارضی از اتهام وارده تبرئه شده و همچنین سعید حدادیان بر اساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به مقامات دولتی به پرداخت ۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است، اما این حکم بدوی است و دفتر مشایی بار دیگر نسبت به حکم بدوی اعتراض کرد و این در حالی است که در اواخر دی ماه سال گذشته رای دادگاه بدوی در مورد “سعید حدادیان” و “حاج منصور ارضی” تایید و به اجرای احکام ارجاع شد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=32104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x