تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

تأثیرات و آسیب‌های ماهواره بر مردم جامعه

  • کد خبر : 32040
  • 16 فروردین 1393 - 8:19
تأثیرات و آسیب‌های ماهواره بر مردم جامعه

بردن ماهواره به خانه مشابه آوردن آتش به خانه است و موجب ترویج دین‌ستیزی و از بین بردن ارزش‌های اخلاقی و غیره می‌شود.

 

 کمال مهر:ندا قاسم‌پور گفت: دنیای صنعتی امروز که عصر تکنولوژی نامیده می‌شود، با پدید آمدن و گسترش وسایلی مانند ماهواره زندگی افراد جوامع مختلف را با چالش‌های فراوانی روبرو کرده است . تکنولوژی مرزهای فرهنگی و اجتماعی و حتی جغرافیایی را دستخوش تغییرات می‌کند، به نحوی که از تکنولوژی‌های نام‌برده در برخی کشورها به عنوان انفجار اطلاعاتی یا بحران اطلاعات یاد می‌شود.

وی در ادامه افزود: این نوع رسانه‌ها به نوعی تروریسم فرهنگی و خانوادگی در بین جوامع یاد می‌شود، با برنامه‌های تفریحی و سرگرم‌کننده برای افراد در مدت طولانی باعث یکسان سازی سلیقه قشرهای مختلف یک جامعه می‌شود و از سوی دیگر ایجاد شکاف‌های عمیق و جدید طبقاتی می‌شود و به دلیل ارتباط این وسیله‌ها با تمام دنیا فرهنگ قالب‌بندی شده فرستنده این اطلاعات بدون محدودیت در اختیار گیرنده قرار می‌گیرد و سپس وارد کانون خانواده و بعد از آن وارد جامعه می‌شود.

این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: رفتن ماهواره به منازل یکی از جلوه‌های روشن جنگ نرم دشمنان است؛ زیرا دشمن به واسطه این شبکه‌ها درصدد ترویج دین ستیزی و از بین بردن ارزش‌های اخلاقی و غیره است؛ آوردن ماهواره به خانه، مشابه آوردن آتش به خانه است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=32040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x