تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

عجیب ترین “جراحی مغز” قرن + تصاویر

  • کد خبر : 31850
  • 14 فروردین 1393 - 9:02
عجیب ترین “جراحی مغز” قرن + تصاویر

به گفته‌ی پزشکان این بیمار که تا پیش از عمل، بینایی خود را از دست داده بود پس از انجام عمل بینایی خود را به طور کامل به دست آورده است.

 

به گزارش خبرنگار علمی کمال مهر؛ یک زن ۲۲ ساله از هلند که از یک اختلال استخوانی مزمن رنج می‌برد که این عارضه ضخامت جمجمه او را از ۱.۵سانتی متر به ۵ سانتی متر افزایش داده است، این درحالی است که افزایش ضخامت استخوان جمجه همراه با عارضه‌های زیادی از جمله باعث کاهش بینایی، سردردهای شدید شد.

پزشکان با مشاهده چنین رویدادی اقدامات لازم را اجرا کرده که در این جراحی صورت گرفته توسط تیمی از جراحان مغز و اعصاب در دانشگاه مرکز پزشکی اوترخت انجام شد و پزشکان مدعی شدند که با جایگزینی جمجمه با ایمپلنت سه بعدی‌اش اولین نمونه از این دست جراحی را صورت داده اند که بدن بیمار شی خارجی را پس نزده و به طور کامل جایگزین گردیده است.

این جراحی پزشکی که به مدت ۲۳ ساعت به طول انجامید توسط پزشک ون ورویج (Verweij) سرپرستی گردید.

پزشکان می گویند جمجمه‌ی این بیمار که تا به حال هیچ عمل پزشکی روی آن انجام نگرفته بود فقط دارای همین عارضه بوده و مشکل دیگری نداشته است.

پزشکان پس از انجام آزمایشات مختلف پی بردند که این عارضه تا پیش از عمل هیچ گونه صدمه جدی نزد اما ادامه‌ی روند و عدم انجام عمل جراحی احتمال مرگ این دختر را افزایش می داد و پزشکان معتقد بودند ادامه‌ی روند تا ماه آینده سبب مرگ این دختر خواهد شد.

پزشک ون ورویج (Verweij) سرپرست تیم جراحی گفت: عمل جراحی کاری اساسی و اجتناب ناپذیر بوده و پیش از عمل با بررسی‌های صورت گرفته از روش چاپ سه بعدی جمجمه‌ی مغز، هیچ درمانی موثرتر و ایده آل وجود نداشت.

 

به گفته‌ی پزشکان این تیم بیمار که تا پیش از عمل بینایی خود را از دست داده بود پس از انجام عمل بینایی خود را به طور کامل به دست آورده است.

پزشکان معتقداند تاکنون عمل جراحی به این پیچیدگی و کاشت شی خارجی به این بزرگی در سراسر دنیا صورت نگرفته و این روش در نوع خود منحصر به فرد است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=31850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x