تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

پارلمان اروپا در عالم اوهام سیر می‌کند/ هیچ هیات پارلمانی و غیرپارلمانی حق ملاقات عناصر فتنه را ندارند/ وضع ضوابط جدید برای سفر اروپایی‌ها به ایران

  • کد خبر : 31865
  • 14 فروردین 1393 - 9:23
پارلمان اروپا در عالم اوهام سیر می‌کند/ هیچ هیات پارلمانی و غیرپارلمانی حق ملاقات عناصر فتنه را ندارند/ وضع ضوابط جدید برای سفر اروپایی‌ها به ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به پیش‌نویس قطعنامه کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا گفت: این اقدام دخالت آشکار در امور داخلی ایران بوده، بنابراین پس از تعطیلات مجلس در زمینه سفر اروپایی‌ها به ایران ضوابط جدید وضع خواهد شد.

کمال مهر:علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به پیش‌نویس قطعنامه ضدایرانی کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا  گفت: پارلمان اروپا در عالم اوهام سیر می‌کند.

وی افزود: مسائل مطرح شده درکمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا دخالت آشکار در امور داخلی ایران بوده و مردود و محکوم است.

نماینده مردم بروجرد تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های دبیر اتحادیه اروپا و هیات‌های متعددی که به تهران اعزام شده‌اند طرح چنین مسائلی نشان از اقدام تخریبی صهیونیست‌ها و متوقف نمودن سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید است.

بروجردی تاکید کرد: آنچه مسلم است در جمهوری اسلامی ایران نه مردم و نه دولت پذیرای مسئله مطرح شده از سوی کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا نبوده و این موضوعات دخالت آشکار در امور داخلی ایران است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: پارلمان اروپا باید تاکنون فرا گرفته باشد که با ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی چگونه سخن بگوید.

وی تاکید کرد:‌هیچ هیات پارلمانی و غیرپارلمانی خارجی حق ملاقات با عناصر فتنه را نخواهند داشت.

بروجردی ادامه داد: ضدانقلاب و دشمنان ملت ایران به صورت گسترده در خارج از کشور وجود دارند که سرسپرده آمریکا و کشورهای اروپایی هستند،‌بنابراین کشور ما جایگاه بیدار با چنین افرادی نخواهد بود بنابراین هیات‌های پارلمانی اروپا و حتی هیات‌های غیرپارلمانی در صورتی که چنین درخواستی دارند،‌ درخواست سفر به ایران نکنند.

نماینده مردم بروجرد با اشاره به ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران و پیش‌نویس قطعنامه کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا گفت: با توجه به خطای نابخشودنی خانم اشتون به ایران و اقدام مشابه هیات پارلمانی اروپا هیچگونه زمینه‌ای برای گشایش دفتر پارلمان اروپا در تهران وجود ندارد.

وی در مورد نحوه برخورد با محکومین نیز اظهار داشت: این یک مسئله کاملا داخلی بوده و ما طبق معیارهای قانونی با آنها رفتار خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پذیرش بی قید و شرط سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل به تهران از سوی مسولان ایرانی گفت: گزارش ویژه سازمان ملل شخص گوش به فرمانی بیش نیست و شایستگی مذاکره ندارد.

بروجردی ادامه داد: همانگونه که قبلا ذکر شد ما سخنان فراوانی در زمینه مسائل حقوق بشری داریم،‌بویژه نقش آشکار حقوق بشر در کشوری مانند آمریکا که بزرگترین شکنجه‌گاه قرن ۲۱ یعنی زندان گوانتانامو را دارد.

نماینده مردم بروجرد تصریح کرد: ما آمادگی داریم در زمینه نقض حقوق بشر در آمریکا با اروپایی‌ها مذاکره کنیم.

وی در ارتباط با انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران نیز بیان داشت: در مورد انتخاب آقای روحانی نیز در چارچوب قانون اساسی و سیاست‌های مقام معظم رهبری عمل می‌کنیم نه بر اساس خواست اروپا و آمریکا.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه به طرح آزادی همجنس‌بازان از سوی پارلمان اروپا تصریح کرد: مسائلی از قبلی آزادی همجنس‌بازان با روح ادیان الهی از جمله آئین‌ حضرت مسیح (س) مغایرت دارد و باعث شرمساری جوامع غربی است و این مسائل موضوعی نیست که قابل طرح باشد.

بروجردی در مورد بازگشایی انجمن منحله روزنامه‌نگاران نیز اظهار داشت: روزنامه‌نگاران خود در مورد هر تشکلی که بخواهند راه‌اندازی کنند تصمیم‌گیری خواهند کرد بنابراین گوش به فرمان پارلمان اروپا نیستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد:‌ پس از تعطیلات مجلس در زمینه سفر اروپایی‌ها به جمهوری اسلامی ایران ضوابط جدیدی وضع خواهد شد که متعاقبا اعلام می‌شود.

اضافه می‌شود کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را آماده کرده است که براساس آن در امورات داخلی ایران دخالت آشکار شده و قرار است این قطعنامه در صحن علنی پارلمان اروپا به رای گذاشته شود.

انتهای پیام/

 
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=31865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x