تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

خوارج جهان اسلام را بشناسید/ از فتوای «الله اکبر» تا ازدواج‌های چندساعته با زنان جوان

  • کد خبر : 31708
  • 13 فروردین 1393 - 8:29
خوارج جهان اسلام را بشناسید/ از فتوای «الله اکبر» تا ازدواج‌های چندساعته با زنان جوان

فتاوی شیخ عرعور معروف است؛ مثلا از هواداران خود خواست تا نیمه شب هر شب الله اکبر بگویند و تا ۴۰ شب مداومت کنند تا نظام سوریه سقوط کند. مخالفان به این نسخه عمل کردند و ۴۰ شب را هم اجرا نمودند. ولی نظام سقوط نکرد.

 

 

خبرگزاری فارس: خوارج جهان اسلام را بشناسید/ از فتوای «الله اکبر» تا ازدواج‌های چندساعته با زنان جوان

 

گروه امنیتی دفاعی کمال مهر– سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۲ به بررسی و تحلیل اوضاع جهان اسلام و بایدها و نبایدها در این حوزه پرداخت که بخشی از این سخنان مهم و راهبردی توسط «شاکر قوامیان» کارشناس مسایل بین‌الملل مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفته است.

«در همین اردوگاهی که در آن آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه و عربستان هستند، خوارج را به خوبی می‌بینیم. غیر از کفر و شرک و صهیونیسم. امروز ما در سوریه اینها (خوارج) را می‌بینیم که با الله اکبر سر می‌برند. یک فردی آمد پیش من و گفت آقای زرقاوی شب تا صبح قرآن می‌خواند و گریه می‌کرد و خودش یک جا ۱۲۰ نفر را سر می‌برد!»

(سردار قاسم سلیمانی)

متن نظرات شاکر قوامیان را در زیر می‌خوانید.

استعمار انگلیس با سیاست مزورانه و تفرقه‌انگیز خود تلاش کرد که اندیشه‌های انحرافی وهابیت را در میان اهل تسنن و فرقه بهائیت را در شیعیان ایجاد و تقویت کند تا بتواند منافع و امنیت خود را در سایه مدیریت بحران و تفرقه در بین مسلمانان تامین نماید.

بنابراین در طول سلطه بریتانیا بر کشور ایران عناصر بهائیت در حکومت از موقعیت ممتازی برخوردار بودند تا حدی که در دوران محمدرضا پهلوی حکومت شاه به اراده آنها اداره می‌شد.

خاستگاه گروه‌های تکفیری در جهان اسلام تاریخچه بلندمدتی دارد که برخی از آنها به دوران اشغال افغانستان توسط اتحاد جماهیر شوروی برمی‌گردد.

آنچه مسلم است، به دنبال اشغال نظامی افغانستان از سوی شوروی سابق و آغاز جنگ آزادسازی افغانستان، کشورهای عربی با مقدس خواندن این جنگ، تبلیغات وسیعی را علیه دولت شوروی و حکومت افغانستان به راه انداختند و در همین رابطه کمک‌های مالی و نظامی فراوانی را به چریک‌های نظامی درگیر جنگ ارائه کردند و نیروهای متعصب و مذهبی زیادی از کشورهای مختلف عربی در این دفاع مقدس شرکت کردند.

این نیروها، بنیادگران تندرو از کشورهای مصر، الجزایر، تونس، عربستان، فلسطین، یمن و افغانستان را شامل می شدند. آنها شبکه‌ای را با عنوان «القاعده» تاسیس و با هدف گسترش فعالیت خود شعبه‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کردند.

* سازمان القاعده

شکل‌گیری این سازمان در اواخر ۱۹۸۰ میلادی، توسط «اسامه بن لادن» و همراهانش انجام گرفت. آنها مسلمانان جهان را به احیای فریضه جهاد برای مبارزه با کفار و مشرکان فرا می‌خوانند و هدف غایی خود را احیای خلافت اسلامی و بازگرداندن مجد و عظمت گذشته مسلمانان اعلام می‌کنند.

اسامه بن لادن

بن لادن فرزند یک میلیونر سعودی بود که با تاثیر از آموزه‌های اسلام سیاسی که امثال سیدقطب مطرح کرده بودند خانه و کاشانه خود را رها و ثروت خود را وقف مبارزه با دشمنان کرد و با حضور در افغانستان در سازماندهی مجاهدان، عملا وارد معرکه نبرد با ارتش سرخ شوروی سابق شد.

به دنبال عقب‌نشینی شوروی از افغانستان در سال ۱۹۸۹، بن لادن در پی جبهه‌های جدیدی رفت تا به زعم خود جهاد مقدس را ادامه دهد و برای این کار سازمان القاعده را تشکیل داد.

در آن سازمان، اسامه بن لادن و هم پیمانانش از سازمان «الجهاد» مصر با مجاهدان مشهور به افغان‌های عرب، القاعده را در قالب سازمان‌های بزرگتر پیچیده‌تر به نام «جبهه جهانی علیه یهودیان و صلیبی‌ها» سازماندهی می‌کردند.

نقطه عطف تاریخ این سازمان زمانی بود که جنگجویان عرب آن به افغانستان مهاجرت کردند و قبایل پشتون این کشور میزبان این سازمان شدند.

قبایل پشتون بعدها در قالب حکومت طالبان، قدرت را در افغانستان به دست گرفتند و نظام بنیادگرا و مستبد آنها سپتامبر ۱۹۹۶ بر کشور افغانستان استیلا یافت و القاعده با حمایت همه جانبه طالبان (که به مدت ۵ سال از سپتامبر ۱۹۹۶ تا دسامبر ۲۰۰۱ به طول انجامید) توفیق یافت و توانست پایگاه‌های متعددی را در سراسر افغانستان دایر کند.

با سقوط طالبان تداوم فرماندهی شبکه‌های زنجیره‌ای القاعده در سراسر جهان به صورت مخفیانه در بیش از ۶۰ کشور جهان دایر گردید.

* گروه طالبان

گروه طالبان در کشور افغانستان رشد و گسترش پیدا کرد. این گروه عمدتا از اهالی مناطق پشتو زبان افغانستان‌اند که در مدارس مذهبی پاکستان تحت نظر علمای اسلامی شاخه فضل الرحمن و سمیع الحق مشغول به تحصیل بودند. گروه موصوف در سال‌های جهاد تحت همین عنوان فعالیت‌های محدودی در چند استان افغانستان خصوصا هلمند، قندهار و غور و … داشتند.

احیا و سازماندهی مجدد این گروه با تمهیدات قدرت‌های خارجی و توسط چند تن از مولوی‌های پشتو زبان (مولوی، عبدالرزاق و مولوی عبدالواحد) در کویته پاکستان به طور مخفی صورت گرفت.

نام این گروه در دوازدهم اکتبر ۱۹۹۴ میلادی برای نخستین بار روی تلکس خبرگزاری‌ها رفت و در سایه حمایت مالی و نظامی دولت پاکستان، آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده توانستند مناطق وسیعی را از دست دولت اسلامی افغانستان خارج کنند و به تصرف خود درآورند.

عربستان در پشتیبانی از طالبان دو انگیزه اساسی داشت: نخست آنکه عربستان خود را از ام‌القرای جهان اسلام می‌داند و مدعی است کمک به مسلمانان نوعی وظیفه دینی و الهی برای اوست.

انگیزه دوم رقابت با نفوذ رو به رشد ایران در افغانستان و آسیای میانه و منزوی ساختن جمهوری اسلامی ایران است.

دولت عربستان در تاریخ ۲۶/۵/۱۹۹۷ به شکل صریح با به رسمیت شناختن حکومت خودخوانده گروه طالبان سفارت ریاض در افغانستان را تحویل آنها داد.

طالبان چندی بعد با تهاجم به قندهار و تصرف این شهر رسما و در صحنه سیاسی افغانستان اعلام موجودیت نمودند و با پشتوانه نظامی و تسلیحاتی آمریکا و پاکستان در مدت بسیار کوتاه ولایات جنوبی غربی را به تصرف خود درآوردند و سپس پایتخت افغانستان را در ۲۶ سپتامبر ۱۹۹۶ اشغال کردند و تاسیس حکومت اسلامی را به نام امارات اسلامی افغانستان اعلام نمودند.

طالبان در حاکمیت افغانستان مدعی اجرای شریعت بود. آنها همواره مواردی چون پوشیدن عمامه، تراشیدن سر و گذاشتن ریش را یکی از بزرگترین شعائر دینی به حساب می‌آوردند و به محض مشاهده ارتکاب جرم و یا مظنون بودن فرد بدون بازخواست و فرصت دفاع به اجرای قصاص محکوم می‌شد.

* سپاه صحابه

گروه سپاه صحابه یک گروه پیرو فرقه وهابیت است که از حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان منشعب شده است.

این گروه در سال ۱۹۸۰ میلادی توسط فردی به نام «حق نواز جهنگو» در شهر جهنگ (ایالت پنجاب) در زمان ضیا‌الحق تاسیس شد و به زودی در سراسر پاکستان گسترش یافت.

مراکز فعالیت این گروه شهرهای سیالکوت، فیصل‌آباد و جهنگ و… مناطقی هستند که قبلا محل فعالیت فئودال‌های وهابی برای مبارزه با شیعیان بود این گروه توسط عربستان پشتیبانی مالی و سیاسی می‌شود.

از شعارها و اهداف تاسیس سپاه صحابه دفاع از احترام به صحابه و گرایش وهابیون و مبارزه با افکار شیعیان و به بهانه مخالفت با صحابه و انقلاب اسلامی ایران است.

تبلیغات گسترده و اغوا کننده آنها و فعالیت‌هایی مانند آدم ربایی، سرقت مسلحانه، ترور و کشتار دسته جمعی (بمب‌گذاری) و اعمال وحشیانه دیگر موجب ایجاد وحشت و دلهره در میان شیعیان می‌شد و سرانجام در ۶ اکتبر سال ۲۰۰۳ اعظم طاق به قتل رسید.

قلعه‌های نظامی و سنگرهای این گروه بیشتر در نواحی جنوب پاکستان در منطقه مرکزی و پرجمعیت پنجاب و مرزهای کراخی واقع شده و تعداد دفاتر و مراکز فعالیت این گروه به ۵۰۰مرکز بالغ می‌شود و در هر بخش از استان ایالت پنجاب شاخه‌ای از این گروه وجود دارد و در کشورهای خارجی نیز مراکزی برای فعالیت خود دایر کرده‌اند، کشورهای چون امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بنگلادش، کانادا و…

بسیاری از حوزه‌های علمیه و مدارس در ایالت پنجاب توسط این گروه اداره می‌شود.

مولانا جهنگو در سال ۱۹۹۰ به قتل رسید. او در همان سال در انتخابات شورای ملی شرکت کرد ولی رای نیاورد.

گروه سپاه صحابه توسط طالبان حمایت می‌شوند. اعظم طارق از رهبران نیز آشکارا حمایت خود را از رهبر گروه طالبان اعلام کرد او نیز به شدت با قوانینی چون تحریم تلویزیون موافقت می‌کرد. اعظم طارق متهم شد که حدودا ۱۰۳ مورد رهبری ترور مقامات شیعیان را بر عهده داشته است.

* گروه داعش

این گروه یکی از شاخه‌های القاعده به حساب می‌آید و به صورت غیررسمی از القاعده جدا شده و مستقل عمل می‌کند کلمه داعش (دولت اسلامی عراق و شام) است.

ریشه این گروه به تشکیلاتی با شعبه‌ای از القاعده باز می‌گردد و رهبری آن بر عهده ابومصعب زرقاوی اردنی تبار عرب بود.

ابومصعب زرقاوی

او در اشغال کشور افغانستان توسط شوروی حضور داشت و همراه داوطلبان عرب به آنجا رفت و با روس‌ها وارد جنگ شد اما به تدریج تشکیلاتی راه انداخت که نسبت به گروه مجاهدین افغانستان مستقل عمل می‌کرد و بعدها به عنوان القاعده مطرح شد.

در آن زمان بن لادن و ایمن الظواهری و ابومصعب زرقاوی کنار یکدیگر قرار گرفتند. زرقاوی یک خیمه جداگانه داشت و در افغانستان به شامی‌ها معروف شده بود.

زرقاوی به شدت انسان خشنی بود که به راحتی دست به جنایت می‌زد و در راه جهاد هیچ خط قرمزی را برای خود متصور نمی‌شد.

بعد از آنکه حکومت صدام سقوط کرد، زرقاوی به سرعت خود را به آنجا رساند و شاخه جدیدی از القاعده را در آنجا تاسیس کرد.

نمونه ای از جنایات گروه داعش

این مسئله که با اشغالگران مبارزه می‌کردند از سوی جوانان عراقی مورد استقبال قرار گرفت و حتی از کشورهای دیگر بسیاری راهی عراق شدند و این اتفاق موجب شد که زرقاوی به یک قدرت در عراق تبدیل شود.

بعد از این اتفاقات در عراق بتدریج اقدامات وی روابط میان او و بن لادن را تیره و تار کرد.

زرقاوی به هیچ عنوان تمایلی به قبول دستورات و برنامه‌های بن لادن نداشت و همان گونه که تشخیص می‌داد عمل می‌کرد. زرقاوی از فرامین القاعده سرپیچی کرد تا اینکه توسط نیروهای آمریکایی کشته شد.

* جبهه النصره

این گروه که در ژانویه سال ۲۰۱۲ اعلام موجودیت کرد، به عنوان قوی‌ترین گروه القاعده در سوریه مشغول فعالیت بود و رهبر آن ابومحمد الجولایی است.

الجولایی طی پیامی اعلام کرد که او و همراهانش تنها چند ماه بعد از آغاز بحران سیاسی در سوریه از میدان جهادی دیگری به این کشور آمدند تا به مردم شرق مدیترانه در برابر بشار اسد کمک کنند در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۲ سایت انصار المجاهدین کتابچه‌ای درباره جبهه النصره با عنوان جبهه النصره چه کسانی هستند منتشر کرد این کتابچه آنها را چنین توصیف می‌کنند.

جبهه مقدسی که بهترین مجاهدین را از گوشه و کنار زمین در گروه واحد در شرق مدیترانه گرد هم آورده است تا بشار اسد منفور و سربازانش را از بین ببرند و حکومت خدا را در شرق مدیترانه ایجاد کنند. اهداف جبهه از این جهاد این است که کل سیستم حکومتی را تغییر دهد و عدالت،‌ آزادی و برابری را در کشور برقرار نماید. همان گونه که خداوند دستور داد نه آن گونه که غرب ترویج می‌کند.

این جبهه اختلافات زیادی با گروه‌های دیگر معارض در سوریه مثل جیش الحُر دارد. آنها اخوان المسلمین را اخوان الشیاطین و فرصت طلب می‌خوانند و آنان را به همکاری با غرب و رژیم صهیونیستی متهم می‌کنند.

* نقش فتاوای علمای وهابی در ظلم و جنایت علیه مسلمانان

صدور فتاوای علمای وهابی غیرانسانی است و به جنایات القاعده و گروه‌های تکفیری مشروعیت می‌بخشد و در حالی که هیچ گونه مطابقت با شریعت اسلامی و قران کریم ندارد بلکه مغایرت اساسی هم دارد.

بالاترین حدود در شرع اسلامی شلاق و بالاترین حد در وهابیت زنده زنده پوست کندن است. همچنین وهابی‌های تکفیری اعتقاد دارند اگر در کشورهای اسلامی گناهی صورت گیرد تبدیل به بلاد کفر می‌شود و می‌توان با آنها جنگید تکفیر کردن توسط وهابی‌ها ضربه زدن به اسلام است آنها از ایجاد کشتار در میان مسلمانان دو هدف را پیگیری می‌کنند.

* درگیری داخلی بین شیعه و سنی

منحرف کردن توجه مسلمانان  به دشمن خارجی در ادامه بعضی از این مفتی‌ها را معرفی می‌کنیم.

* شیخ یوسف القرضاوی

قرضاوی در تاریخ ۹/۹/۱۹۲۶ میلادی در مصر متولد شد و حفظ قرآن کریم را تا ۱۰ سالگی تمام کرد. سپس وارد دانشگاه الازهر شد در سال ۱۹۵۳ مدرک عالی دانشکده اصول دین و در سال ۱۹۵۴ مجوز تدریس را در این دانشگاه دریافت کرد و در سال ۱۹۶۰ مدرک کارشناسی را دریافت و در سال ۱۹۶۰ مدرک کارشناسی ارشد مطالعات عالی علوم قرانی و سنت در سال ۱۹۷۳ مدرک دکترای خود را با رتبه عالی از دانشکده اصول دین دریافت نمود و سپس ریاست اتحاد جهانی علمای اسلام را بر عهده گرفت.

یوسف قرضاوی

قرضاوی فتاوایی را نیز مطرح کرده که هم در میان اهل سنت و هم در میان شیعیان با انتقادات شدیدی مواجه شد که از جمله می‌توان به حرمت زیارت قبور امامان و صالحان اشاره کرد.

وی اعلام کرد که علوییون و نصریه کافرتر از یهود و نصارا هستند و در گفت‌وگو با شبکه العربیه حزب‌الله را حزب‌الشیطان و الطاغوت خواند.

* شیخ عدنان بن محمد عرعور

متولد ۱۹۴۸ در حماه سوریه است که نسبت خانوادگی او را به شمال جزیره العرب از قبیله‌ای به نام عنزه می‌دانند. وی در عربستان آموزش دیده و استادانی چند داشته که مشهورترین آنان بن‌باز مفتی مشهور و معلوم الحال وهابی بوده است.

عدنان بن محمد عرعور

وی با انتقاد از تشیع بر اساس مبانی جریان وهابیت تکفیری عربستان توانست برای خود شهرتی نسبی کسب کند و در این دوره جایزه بین‌المللی نایف بن عبدالعزیز را هم به دست آورد. عرعور مشرب فقهی خاصی ندارد و فتاوایش به تصریح مریدان و شاگردان، از مبنای خاصی پیروی نمی‌کنند.

وی حضوری نسبتا فعال در شبکه‌های مختلف تلویزیونی و ماهواره‌های صفا، وصال، بیان سوریا الشعب و رشد که از لندن پخش می‌شوند دارد.

فتاوی وی معروف است مثلا او از هواداران خود خواست تا نیمه شب هر شب الله اکبر بگویند و تا ۴۰ شب مداومت کنند تا نظام سوریه سقوط کند مخالفان به این نسخه عمل کردند و ۴۰ شب را هم اجرا نمودند. ولی نظام سقوط نکرد.

پس از نسخه الله اکبر، شیخ عرعور نسخه «قابلمه کوبی» را تجویز کرد و از هواداران خود خواست تا در اوایل بحران در سوریه در بالکن‌های منازل خود یا در خیابان‌ها بر پشت قابلمه‌ها بکوبند و بیشترین سر و صدا تولید کنند و به آنها وعده کرد که این سر و صدا در سرنگونی نظام سوریه تاثیر خواهد داشت. این فتاوی باعث شد هواداران او را مسخره کنند و از او یک دلقک بسازند.

* محمدالعریفی

محمدبن عبدالرحمن العریفی مبلغ و عالم جوان سعودی است که ۱۵ جولای ۱۹۷۰ در شهر دمام واقع در استان شرقی عربستان به دنیا آمد.

محمد العریفی

لیسانس خود را در سال ۱۹۹۱ در رشته اصول از دانشگاه امام محمد سعود ریاضی و فوق‌لیسانس خود را در سال ۱۹۹۶ در اصول دین با گرایش عقیده مذاهب معاصر از همین دانشگاه دریافت نمود. عنوان پایان نامه وی پژوهش و بررسی «الکافیه الشافیه فی الانتصار الفرقه الناجیه ابن قیم» بود که با رتبه ممتاز دفاع کرد و توانست در سال ۲۰۰۲دکترای خود را در اصول دین گرایش عقیده و مذاهب معاصر از همان دانشگاه محمد بن سعود دریافت کند.

عریفی تاکنون فتواهای عجیب و غریب صادر کرده است که جنجالی‌ترین فتوای وی همان است که به شورشیان سوریه اجازه می‌دهد تا با زنان ازدواج کوتاه و چند ساعته داشته باشند. در این فتوا گفته است که بهترین جهادها جهاد نکاح است.

وی همچنین در این فتوا بهشت را به آن دسته از زنانی که به این نوع ازدواج با نظامیان رضایت می‌دهند وعده داده است.

این گونه زنان بدون اینکه عده نگاه دارند و نیز حتی زنان شوهر دار نیز منعی وجود ندارد تا بدین وسیله همگی به بهشت بروند.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=31708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x