تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

نحسی۱۳ فروردین سنخیتی با دین و مسایل غیبی ندارد

  • کد خبر : 31667
  • 13 فروردین 1393 - 6:20
نحسی۱۳ فروردین سنخیتی با دین و مسایل غیبی ندارد

مدیرمجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) گفت:مساله خرافی نحسی روز سیزدهم فروردین به هیچ عنوان سنخیتی با دین و مسایل غیبی نداشته و صحت روایی ندارد.

گروه دین اندیشه «کمال مهر»؛

حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدی قمی گفت: اسلام اهمیت بسیار زیادی به حفظ طبیعت داشته و همیشه در تمام ادیان الهی، سفارشات اکیدی نسبت به اهمیت دادن به مسایل طبیعی و زیست محیطی انجام شده است.

 

وی افزود: فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی ممزوج از تعلق خاطر به خداوند و طبیعت ساخته خالق است؛ این تمدن جهانی که قرا است زمینه ساز حضرت حجت(عج) باشد، این همانند سازی ذهنی را از قرن ها پیش انجام داده است.

 

مدیرمجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) بیان کرد: قرآن کریم در خصوص مسئله طبیعت در ابتدا به مساله حکمت و فلسفه آفرینش توجه دارد وانسان را نیز به این مفهوم سوق می دهد؛ أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ کَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا (سوره انبیا آیه ۳۰)؛ آسمانها و زمین به هم پیوسته بودند و ما آنها را از یکدگر باز کردیم.

 

وی گفت: در تفسیر این آیه آمده است که به هم پیوستگی آسمان و زمین اشاره به آغاز خلقت است که طبق نظرات دانشمندان، مجموعه این جهان به صورت توده واحد عظیمی از بخار سوزان بود که بر اثر انفجارهای درونی و حرکت، به تدریج تجزیه شد و کواکب و ستاره‌ها از جمله منظومه‌ی شمسی و کره‌ی زمین به وجود آمد و باز هم جهان در حال گسترش است.

 

حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی بیان کرد: خداوند در خصوص نوع خلقت جهان نیز تاکیدات بسیاری دارد؛ اما نکته بسیار مهم اینجاست که در خصوص نوع این آیات نباید به هیچ عنوانی این آیات به خصوص در زمینه نوع خلقت زمین را همین الان با توجه به فرضیات علمی مقایسه کرد.

 

وی گفت: ساخت زمین و زمان چیزی است که تنها در حدود علم الهی است و در حال حاضر نباید هیچ گونه یافته علمی توصیفی را با آن مقایسه کرد؛ بیان کامل آن تنها در روزی است که امام زمان(عج) ظهور کنند و این مباحث را به طور کاملا دقیق بیان کنند.

 

مدیرمجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) عنوان کرد: نوروز نیز که یکی از المان های فرهنگ و تمدن ایرانی است در اصل عیدی است دینی که خداوند در این روز بسیاری از نشانه های نبوت و امامت را آشکار کرده است و در همین مسیر نوروزی، بسیاری از تحولات خلقت بوجود می آید.

 

وی گفت: یکی از این روزها، روز طبیعت است که در سیزدهم فروردین مردم ایران بر اساس رسمی دیرین به دامان طبیعت می روند و با بستری که در آن قراردارند بیشتر آشنا می شوند، ولی این روز قطعا باید با درک ملاحظاتی همراه باشد.

 

مدیرمجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) افزود: نکته اول در خصوص مساله خرافی نحسی روز سیزدهم فروردین است که به هیچ عنوان سنخیتی با دین و مسایل غیبی ندارد؛ هیچ کس توان اثبات نحسی هیچ روزی را ندارد؛ هیچ اشاره ای نیز در منابع دینی نسبت به این روز نیست و به هیچ عنوان صحت روایی ندارد.

 

حرمت فاطمیه حفظ شود

 

وی گفت: این روز همیشه در فرهنگ عمومی ما روز تفریح و تفرج است، ولی باید به یاد داشت که حفظ حرمت فاطمی به هیچ عنوان با هیچ رسم و رسومی قابل قیاس نیست و باید در هر شکل و صورت حرمت این ایام را حفظ کرد؛ حضرت زهرا(س) نقطه پرگار هستی است و همه عالم در گروی مهر و نگاه خاص ایشان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین احمدی عنوان کرد: برای کسب برکات بیشتر از این روزهای مقدس باید سعی کرد ضمن حفظ حرمت این ایام به فکر اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی خویش باشیم؛ زیرا خداوند متعال نیز کوثری را به پیامبر(ص) عطاکردند تا دنیا را پر از عدل وداد کنند چون ثمره جان حضرت زهرا(س) است که قرار است دنیای بیدادگر را از شر جنگ و بی عدالتی نجات دهد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=31667

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x