تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

نرخ تورم نقطه ای و شهری در اسفند۹۲ کاهش یافت

  • کد خبر : 31537
  • 10 فروردین 1393 - 10:59
نرخ تورم نقطه ای و شهری در اسفند۹۲ کاهش یافت

رصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه سال ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱/۳۲ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۲(۷/۳۳) کاهش یافته است.

به گزارش  کمال مهر به نقل از مرکز آمار ایران، گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات خانوارهای شهری کشور در اسفند ماه سال ۱۳۹۲ بر اساس سال پایه ۱۳۹۰اعلام شد.

بر اساس این گزارش، شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در اسفندماه سال ۱۳۹۲ عدد ۸/۱۷۹ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۷/۰درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۶/۱۹ درصد می‌باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۰/۲۲) کاهش شدیدی یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه سال ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱/۳۲ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۲(۷/۳۳) کاهش یافته است.

۲.شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها،آشامیدنی ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۰/۲۲۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۹/۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گرو اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد ۰/۲۱۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۹/۰درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹/۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۷/۴۳ درصد است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷/۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴/۴۴درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۲(۵/۴۷) کاهش یافته است.

۳.شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در اسفند ماه ۹۲ به رقم ۶/۱۵۶ رسید که ۷/۰درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷/۱۸ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به اسفند ماه سال ۱۳۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱/۲۷درصد است که نسبت به تورم ماههه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۲(۱/۲۸) کاهش یافته است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=31537

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x