تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

آینده درخشان لیونل مسی فوتبال ایران

  • کد خبر : 31561
  • 10 فروردین 1393 - 11:58
آینده درخشان لیونل مسی فوتبال ایران

مهاجم جوان ایرانی در حالی که دو فصل پیش در ترکیب تیم ایرانی‌اش جایی نداشت بعد از یک فصل حضور در روبین‌کازان حالا قرارداد توپچی‌های لندنی را پیش روی‌ خود می‌بینید. سردار آزمون از آن دست بازیکنان خودساخته و بی‌حاشیه‌ای است که امید به زندگی را در فوتبال ما بالا برده است.

گروه ورزشی «کمال مهر» ؛ اگر این‌روزها عنوان باشگاه روبین‌کازان را  گوگل کنید در صف نخست نتایجی که به دست می‌آورید خبر پیشنهاد آرسنال به مهاجم جوان این تیم را مشاهده می کنید. مهاجم جوان و نوزده ساله‌ای که روزنامه‌های انگلیس لقب لیونل مسی فوتبال ایران را به او داده‌اند.

 آذر ماه سال ۱۳۹۱ بود که در بحبوهه اخبار خوب و بد فوتبال ایران خبر انتقال مهاجم جوان تیم سپاهان اصفهان به یک تیم از لیگ روسیه روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت. سردار آزمون جوان که درخشش در تیم جوانان ایران چشم‌های بسیاری را خیره کرده بود بعد از یک فصل ناموفق در سپاهان راهی باشگاه روبین کازان در لیگ حرفه‌ای روسیه شد.
از آنجایی که مناسبات فوتبال در ایران هیچ‌گاه برپایه شایستگی نبوده و همیشه این اسم و رسم و القاب کاذب بوده که از بازیکنان ستاره ساخته است کسی چندان توجهی به رفتن مهاجم جوان ترکمن به لیگ روسیه نکرد. خصوصا اینکه او جایی در تیم بزرگسالان سپاهان نداشت و آن‌ها او را به تیم جوانانشان فرستاده بودند.
حضور موفق و گلزنی در روبین‌کازان موجب شد تا عادل فردوسی‌پور پای او را به برنامه نود باز کند و گفت‌وگوی فردوسی‌پور با او در کنار پخش ویدئویی از گل‌های زیبای آزمون موجب شد تا اندکی توجه رسانه‌ها و افکار عمومی به ستاره درخشان فوتبال ایران که در روسیه زندگی می‌کند جلب شود.
لیونل مسی ایرانی؛ از سوارکاری در ترکمن‌صحرا تا پیوستن به توپچی‌های لندن
سردار آزمون اما در میان همه این فراز و نشیب‌ها همیشه راه خودش را رفت. فوتبالیست جوان و با استعداد ایرانی که در سایه سخت‌کوشی و تلاش خود به جایی  رسید که این روزها آرسن ونگر به‌دنبال جذب وی است و روزنامه ایندپندنت با اشاره به ضعف مهاجمان آرسنال آزمون را گزینه‌ای برای احیای خط حمله این تیم و دلجویی از هواداران می‌نامد.
شاید جمیع اتفاقاتی که خواسته و ناخواسته در مسیر زندگی مهاجم جوان گنبدی ایران رخ داد از او بازیکن خوبی ساخت که این روزها آ.ث میلان و یوونتوس هم به دنبال او باشند. او که با درخشش در تیم ملی جوانان ایران در جام دوستی روسیه در ۶ مسابقه ۷ گل را به‌ثمر رسانده بود در سیستم فوتبال بیمار ناپاک ایران جایی نداشت و علی‌رغم فیسک بودن در تیم ملی از تیم بزرگسالان سپاهان به نیمکت تیم جوانان تبعید شد.
شاید بتوان همین رفتار ذاتی فوتبال ایرانی را که تیم‌های بزرگش حاضرند با مهاجمان حتی ۴۰ ساله بازی کنند اما یک جوان مستعد ۱۸ ساله در ترکیب آن جایی ندارد را نقطه قوت زندگی فوتبالی آزمون دانست. چه اینکه اگر او درخششی در فوتبال ایران پیدا می‌کرد ای‌بسا رسانه‌ها و هواداران و باشگاه از او چیزی شبیه همین یکی دو نیم ستاره این روزهای فوتبال ایران می‌ساخت که حتی در زمین فوتبال هم با هم تیمی‌هاشان دست به یقه می شوند و زدو خورد می‌کنند.
او که پس از تجربه ناموفق سپاهان با تصمیم پدرش قید حضور در لیگ ایران را برای همیشه زد از میان سه گزینه اینتر، بنفیکا و روبین‌کازان باشگاه روسی را برگزید تا هم در هنگام تمرینات این تیم در کنار خانواده‌اش باشد و هم اینکه با توجه به پیوندهای فرهنگی که وجود دارد او وارد یک فضای نه‌چندان غریبه نشود و با ترکمن‌هایی که در روبین‌کازان حضور دارند فضای آشنایی را تجربه کند.
حالا حتی انتخاب آرسنال به عنوان باشگاه بعدی را هم می‌توان به فال نیک گرفت و امیدوار بود که در چند سال آینده فوتبال ایران صاحب یک فوق‌ستاره شود. چه اینکه آرسنال به انتخاب ستاره‌های جوان و تبدیل آن به بازیکنان بزرگ مشهور است و دست گذاشتن روی سردار آزمون پیش از جام‌جهانی نشان از این دارد که این باشگاه می‌خواهد پیش از آنکه مشتریان بیشتری به سراغ ستاره جوان ایرانی بیایند او را از آن خود کند.
حالا و بعد از یک فصل موفق در روبین‌کازان روزنامه های انگلیسی از آغاز مذاکرات مسئولان آرسنال برای به‌خدمت گرفتن آرمون خبر می‌دهند و باشگاه‌های آ.ث میلان و یوونتوس را هم خواهان لیونل مسی ایرانی می‌دانند. ایندپندنت با اشاره به عملکرد ضعیف الیویر جیرود، یحیی سانوگو و نیکولاس بنتلر موفقیت در عقد قرارداد با مهاجم ایرانی روبین‌کازان را بهانه‌ای برای دلجویی از هوادارانی می‌داند که دل‌خوشی از مهاجمان این فصل آرسنال ندارند.
آنچه مسلم است سردار آزمون، مهاجم جوان و خودساخته ایرانی باشگاه روبین‌کازان پای در مسیری نهاده که خود آگاهانه انتخاب کرده و آن هم تبدیل شدن به یک فوتبالیست بزرگ است. او که برخلاف هم نسل‌های پر شور و هیاهوی خود هیچ‌گاه به‌دنبال حاشیه نبوده با تلاش فراوان و تمرکز روی کار اصلی خود این روزها به یکی از امیدهای فوتبال ایران بدل شده تا در سال‌های قحطی ستاره دلمان به یک مهاجم خوش‌سیمای ترکمن خوش باشد که در سال‌های آتی بیشتر و بیشتر از او خواهیم شنید.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=31561

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x