تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

رایزنی‌ها برای آزادی ۴ مرزبان دیگر همچنان ادامه دارد/ آمادگی ایران برای سرکوب “گروهک جیش‌العدل” در خاک پاکستان

  • کد خبر : 31178
  • 06 فروردین 1393 - 8:03
رایزنی‌ها برای آزادی ۴ مرزبان دیگر همچنان ادامه دارد/ آمادگی ایران برای سرکوب “گروهک جیش‌العدل” در خاک پاکستان

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس با تایید خبر شهادت یکی از ۵ مرزبان ربوده شده کشورمان گفت:جمهوری اسلامی ایران برای خشکاندن ریشه‌های گروهک تروریستی “جیش‌العدل” در کشور پاکستان این آمادگی را دارد که راساً اقدام کرده و دولت پاکستان نیز موظف به همکاری است.

کمال مهر:سید باقر حسینی نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس  با تایید خبر شهادت یکی از ۵ مرزبان ربوده شده کشورمان اظهار داشت: متاسفانه این خبر صحت دارد و یکی از این عزیزان به شهادت رسیده است.

وی ادامه داد: در حاشیه اجلاس بین‌المجالس اسلامی که در اواخر بهمن‌ماه سال گذشته در تهران برگزار شد در دیدار با نایب رئیس مجلس پاکستان قرار شد دولت پاکستان اقداماتی در راستای آزادسازی این ۵ مرزبان ربوده شده انجام دهد که متاسفانه اقدامات کشور پاکستان موثر واقع نشد، لذا باید چاره‌ای بیندیشیم تا بساط این گروهک‌های تکفیری از پاکستان برچیده شود.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان تصریح کرد: اگر این گروه‌های تکفیری به این صورت به فعالیت خود ادامه دهند متاسفانه نه تنها امنیت کشور ما بلکه امنیت بسیاری از کشورهای منطقه از جانب این گروهک‌ها به مخاطره خواهد افتاد بنابراین باید دولت پاکستان یک برخورد کاملا جدی با این گروهک‌ها داشته باشد و اگر هم توان این کار را ندارد اعلام کند، چراکه ما به حمدالله توان لازم را برای خشکاندن ریشه آن‌ها در کشور پاکستان داریم و همچنین آمادگی داریم که راساً اقدام کنیم و دولت پاکستان نیز موظف به همکاری است.

وی افزود: بنابراین دولت پاکستان یا باید خود اقدام کند و اگر نمی‌تواند باید با ما همکاری کرده تا تکلیف آن‌ها را هرچه سریعتر مشخص کنیم، چرا که در این قضیه طرف ما دولت پاکستان است.

حسینی با تاکید بر اینکه ما از مسئولان امنیتی کشور خواستاریم که این بحث را به صورت جدی دنبال کنند تا بساط این گروهک هر چه زودتر برداشته شود، خاطر نشان کرد: در شان نظام جمهوری اسلامی با این اقتدار و عظمت نیست که از طرف چند گروهک تکفیری که ارزش نظامی را ندارد نرمش نشان دهد بنابراین هر چه زودتر با آن‌ها برخورد و تکلیف آن‌ها مشخص شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر آمادگی ایران برای سرکوب گروهک تروریستی جیش‌العدل در خاک پاکستان اظهار داشت: چگونه آمریکایی‌ها صرفاً برای تامین منافع خود و نه تهدید جانی و امنیت شهروندانش به راحتی به نقاط مختلف دنیا لشکر کشی می‌کند، بنابراین ما هم باید این حق را داشته باشیم که برای دفاع از شهروندانمان و مرزهای خود وارد خاک پاکستان شده و با این گروهک‌های تروریستی برخورد کنیم.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: وزارت خارجه و وزارت کشور این موضوع را باید به صورت جدی پیگیری کنند، چراکه به این صورت که ما پیش می‌رویم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت و باید با اقتدار با این مسائل برخورد شود.

رایزنی‌ها برای آزادی ۴ مرزبان دیگر همچنان ادامه دارد

“علی اصغر میرشکاری” معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، درباره خبر شهادت یکی از ۵ مرزبان ایرانی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته، بنده شهادت مرزبان درجه‌دار “جمشید دانایی فر” را تایید می‌کنم.

وی ادامه داد: رایزنی‌ها برای آزادی ۴ مرزبان دیگر همچنان ادامه دارد و با توجه به اینکه این موضوع یک موضوع امنیتی است نمی‌توانیم جزئیات بیشتری از رایزنی‌های در حال انجام را اعلام کنیم، اما تلاش‌ها برای سالم بازگردانندن آنها با جدیت ادامه داد.

گفتنی است، چند روز گذشته گروهک تروریستی جیش‌العدل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که “جمشید دانایی‌فر” درجه‌دار مرزبان را به شهادت رسانده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=31178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x