تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

گران‌ترین امضاهای دنیا+تصاویر

  • کد خبر : 31118
  • 05 فروردین 1393 - 9:20
گران‌ترین امضاهای دنیا+تصاویر

شاید در نگاه اول این خطوط ارزش چندانی نداشته باشد اما طرفداران واقعی تنها قادر به درک ارزش آنها هستند و با گذشت زمان ارزش این امضاءها شناخته شده و زیر چکش حراج می رود و با میلیونها دلار فروخته می شود.

 

کمال مهر امضاء چهره های معروف یکی از ارزشمندترین خاطرات و مجموعه ها محسو می‌شود.

شاید در وهله اول این خطوط ارزش چندانی نداشته باشد اما طرفداران واقعی تنها قادر به درک ارزش آنها هستند و با گذشت زمان ارزش این امضاءها شناخته شده و زیر چکش حراج می رود و با میلیونها دلار فروخته می شود.

در ادامه با برخی از این خط نوشته‌های معروف آشنا می‌شوید

امضاء «جورج واشنگتن» برای تصویب ماده قانونی در کنگره 
ارزش حراجی : ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار
«ماده قانونی کنگره» در سال ۱۷۸۹ به دست «جورج واشنگتن» اولین رئیس جمهور آمریکا امضا شد. این تکه کاغذ در سال ۲۰۱۲ در حراجی کریستینر به قیمت ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروخته شد.

امضاء «آبراهام لینکلن» در اعلامیه آزادی بردگان
ارزش حراجی : ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار
شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا ۴۸ کپی از اعلامیه آزادی بردگان در سال ۱۸۶۴ را امضا کرد. ۲۶ کپی از آن تا سال ۱۹۹۱ باقی مانده بود که آخرین آنها در سال ۲۰۱۰ به قیمت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروخته شد.

امضاء پوستر آخرین آلبوم «جان لنون»
ارزش حراجی : ۵۲۵ هزار دلار

«جان لنون» خواننده گروه «بیتلز» پوستر آخرین آلبوم خود به نام «دو فانتزی» را برای «مارک چپمن» امضا کرد . دریغ از آنکه او ۵ ساعت بعد توسط «چپمن» به قتل رسید. در سال ۲۰۰۳ این پوستر امضاء شده به قیمت ۵۲۵ هزار دلار فروخته شد. ارزش آن در سال ۲۰۱۳ به ۷۰۰ هزار دلار رسیده است.

امضاء «بابی روث» روی توپ بیسبال
ارزش حراجی ‌‌: ۳۸۸ هزار و ۳۷۵ دلار
این توپ در بازیهای تابستانی سال ۱۹۲۶ توسط «بابی روث» برای یک پسر ۱۱ ساله امضا شد. در سال ۲۰۱۲ قیمت حراجی آن بیش از ۳۸۸ هزار دلار بود ولی در سال ۲۰۱۴ ارزش آن به ۲۵۰ هزار و ۶۰۰ دلار کاهش یافت.

امضاء «جیمی هندریکس» در یک قرارداد
«ارزش حراجی» ۲۰۰ هزار دلار
این نوازنده ۲۷ ساله در سال ۱۹۷۰ درگذشت و علت مرگ او همچنان ناشناخته باقی ماند. یکی از قراردادهای موسیقیایی او در سال ۲۰۰۹ زیر چکش حراج رفت و به قیمت ۲۰۰ هزار دلار فروخته شد.

امضاء «ماریلین مونرو» و «جو دیماگیو» روی توپ بیسبال 
ارزش حراجی ۱۹۱ هزار و ۲۰۰ دلار 
این توپ زمانی امضا شد که «مارلین مونرو» بازیکن تیم یانکی های نیویورکی «جودی ماگیو» را به عنوان همسر انتخاب کرد. این توپ در سال ۱۹۶۱ امضا شد و در سال ۲۰۰۶ با ۱۹۱ هزار و ۲۰۰ دلار زیر چکش حراج رفت.

عکس امضا شده «آلبرت انیشتین» 
ارزش حراجی : ۷۵ هزار دلار
در سال ۱۹۵۱ خبرنگار و عکاس آژانس خبری یونایتدپرس عکسی از آلبرت انیشتین در دانشگاه پرینستون انداخت و توسط او امضا شد این عکس یکی از معروفترین پرتره های انیشتن در تولد ۷۲ سالگی بود که در سال ۲۰۰۹ با قیمت ۷۵ هزار دلار فروخته شد.

گیتار امضا شده «جیمی پیج»
ارزش حراجی : ۷۳ هزار دلار
در سال ۱۹۶۳ مدل جدید گیتار EDS – ۱۲۷۵ معرفی شد که «جیمی پیچ» ستاره گروه موسیقی راک اند رول آن را امضا کرد. این گیتار در دهه ۱۹۹۰ با قیمت ۷۲ هزار دلار حراج شد.

عکس امضاء شده «جسی جیمز»
ارزش حراجی : ۵۲ هزار دلار

«جسی جیمز» یکی از اشرار معروف قرن ۱۹ است که به رابین هود قرن ۱۹ نیز مشهور است. تنها عکس او با امضای خودش در سال ۲۰۱۱ با قیمت ۵۲ هزار دلار فروخته شد.

روزنامه امضا شده توسط جان اف کندی
ارزش حراجی : ۳۹ هزار دلار

در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ زنی از  دالاس با سد کردن مسیر کندی از او خواست تا روزنامه ای را که عکس رئیس جمهور در صفحه اول آن بود امضا کند. این روزنامه در سال ۲۰۱۲ توسط حراجی «هریتیج» به قیمت ۳۹ هزار دلار فروخته شد.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=31118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x