تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

از تکذیب سفر همسر و فرزند بقایی تا حضور “فائزه هاشمی” در دادگاه

  • کد خبر : 31015
  • 05 فروردین 1393 - 6:58
از تکذیب سفر همسر و فرزند بقایی تا حضور “فائزه هاشمی” در دادگاه

مهمترین رویدادهای دستگاه قضا در تیرماه ۹۲ شامل، تکذیب سفر همسر و فرزند بقایی به آمریکا، رسیدگی به متهمان بانک صادرات در دادگاه انقلاب، بازداشت یکی از وکلا در پرونده ۳ هزار میلیاردی، آخرین جزییات پرونده‌ دیپلمات ایرانی بازداشت شده، مهدی و فائزه هاشمی، “س.م” و سلطان پتروشیمی، حضور فائزه هاشمی در دادگاه بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی‌قضایی کمال مهر، مهمترین رویدادهای دستگاه قضا از جمله،  تکذیب سفر  همسر و فرزند بقایی تاکنون به آمریکا، رسیدگی به متهمان بانک صادرات در دادگاه انقلاب، بازداشت یکی از وکلا در پرونده ۳ هزار میلیاردی، آخرین جزییات پرونده‌ دیپلمات ایرانی بازداشت شده، مهدی و فائزه هاشمی، “س.م” و سلطان پتروشیمی، حضور فائزه هاشمی در دادگاه از مهمترین اخبار قضا در تیر ماه سال۹۲  بود.

**نخستین همایش قوه قضاییه با حضور معاونان فرهنگی دستگاه قضایی سراسرکشور و با هدف فراهم کردن زمینه تشویق و افزایش انگیزه فراگیری معارف قرانی در آستانه ماه مبارک رمضان عصر دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی قوه قضائیه برگزار شد.

 جامع‌ترین منشور در مبارزه با فساد اقتصادی پیام هشت‌ماده‌ای رهبری است

معاون اول قوه قضاییه گفت: پیام رهبری وظایف و مسئولیت‌های تمامی قوا و مسئولان به طور مشخص تعیین کرده و از آن می‌توان به عنوان جامع‌ترین منشور در مبارزه با فساد اقتصادی استفاده کرد.

** سه‌شنبه هفته جاری (۱۱ تیر) سفیر سوئیس در تهران به منظور پیگیری برنامه اجلاس آتی دوجانبه حقوق بشری ایران و سوئیس با دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیدوارم آمریکا گام های موثری برای تعدیل سیاست‌های خصمانه خود بردارد

سفیر سوئیس در تهران در خاتمه ماموریت خود به منظور پیگیری برنامه اجلاس آتی دوجانبه حقوق بشری ایران و سوئیس با دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

** چهارشنبه ۱۲ تیرماه وکیل “حمید بقایی، معاون اجرایی احمدی‌نژاد” به دادسرای شعبه ۱۵ مراجعه کرد تا شکایت کیفری علیه ۳ نفر از نماینده را مطرح کند و مدعی شد که طبق قانون اساسی، دادگستری مرجع عام تظلم‌خواهی اشخاص بوده و جرایم نمایندگان مجلس در دادسرا و دادگاه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 همسر و فرزند بقایی تاکنون به آمریکا سفر نکرده‌اند/ نشر اکاذیب، اتهام ۳ نماینده مجلس

وکیل‌مدافع حمید بقایی در پرونده شکایت از سه نماینده مجلس گفت: این شکایت را با اتهام نشر اکاذیب توسط نمایندگان در دادسرا مطرح کردم.

**پرونده بانک صادرات یکی از پرونده‌هایی بود که در خلال رسیدگی به پرونده فساد سه‌هزار میلیاردی مورد بررسی قرار گرفت و هنوز حکمی برای این پرونده صادر نشده است.

رسیدگی به متهمان بانک صادرات در دادگاه انقلاب ادامه دارد

قاضی پرونده فساد ۳هزار میلیاردی در رابطه با آخرین وضعیت ۴۶ متهم بانک صادرات گفت: پرونده بانک صادرات همچنان در دادگاه انقلاب در حال رسیدگی است.

**پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی پرونده‌ای بود که در اواسط مرداد سال ۹۰ پرده از آن برداشته و راز آن افشا شد و در این بررسی حق‌الوکاله ده میلیاردی یکی از وکلای این پرونده کشف شد که قاضی سراج علت کشف و بازداشت فرد مورد نظر را شرح داد.

بازداشت یکی از وکلا در پرونده ۳ هزار میلیاردی به خاطر حق الوکاله ۱۰ میلیاردی نبوده است

قاضی پرونده فساد بزرگ مالی گفت: بازداشت یکی از وکلا در پرونده ۳ هزار میلیاردی به خاطر حق‌الوکاله ۱۰ میلیاردی نبوه شفافیت موضوع اموال و دارائی های مسئولان نظام شود، بردارند.

**سه‌شنبه هفته گذشته دادستان استان تهران در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دادسرای امور رایانه‌ای حضور یافت و به سوالات خبرنگاران مبنی بر آخرین جزئیات پرونده دیپلمات ایرانی بازدشت شده و سلطان پتروشیمی و… پاسخ داد.

آخرین جزییات پرونده‌ دیپلمات ایرانی بازداشت شده، مهدی و فائزه هاشمی، “س.م” و سلطان پتروشیمی

دادستان عمومی و انقلاب تهران روند رسیدگی به پرونده‌های شکایت سازمان بازرسی از تالارهای کیش، مهدی و هاشمی، “س.م”، سلطان پتروشیمی و …را تشریح کرد.

**احمد توکلی با شکایت از اعضای مجمع عمومی بانک مرکزی متشکل از محمود احمدی‌نژاد، شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد، مهدی غضنفری وزیر صنعت، رستم قاسمی وزیر نفت و بهروز مرادی معاون برنامه‌ریزی راهبردی رئیس جمهوری، خواستار ابطال مصوبه ۱۳ خردادماه دولت شده بود که دیوان این مصوبه را متوقف کرد.

دستور موقت برای توقف مصوبه ۷۴هزارمیلیاردی دولت صادر شده است

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: شکایتی مبنی بر خلاف قانون بودن مصوبه ۷۴ هزار مییلیاردی دولت به دیوان ارجاع شده که فعلا دستور موقت برای توقف آن صادر شده است.

**فائزه هاشمی سال گذشته از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به شش ماه حبس محکوم شد اما فائزه هاشمی طی دوران سپری کردن حبس خود در اوین به اتهام دیگری محکوم شد که قرار است طی مردادماه سال جاری به اتهام وی رسیدگی شود.

فائزه هاشمی به دادگاه می‌رود

وکیل فائزه هاشمی گفت: تاریخ رسیدگی به پرونده موکلم ابلاغ شده که این دادگاه طی ۱۶ مرداد ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد.

** “ب.الف” دیپلمات کشورمان چندی پیش بازداشت شد و گمانه‌زنی‌هایی در این باره وجود داشت که وی بدون دلیل بازداشت شده و هیچ وکیلی ندارد اما وکیل وی خبر از آزادی این دیپلمات بازداشت شده می‌دهد.

آزادی دیپلمات بازداشت شده به قید وثیقه

هوشنگ پوربابایی وکیل “ب.الف” دیپلمات بازداشت شده گفت: موکلم روز گذشته به قید وثیقه از زندان آزاد شد.

**چندی پیش معاونت اجرایی ریاست جمهوری از سه نماینده مجلس شورای اسلامی که در نطقشان در صحن علنی مجلس به سفر سال گذشته هیات دولت به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه سازمان ملل متحد اعتراض کرده بودند، شکایت کرد.

نتیجه اعتراض نمایندگان از سفر هیات دولت به نیویورک مشخص می‌شود

پس از پایان بررسی‌ها، نظر قطعی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد شکایت بقایی از سه نماینده مجلس اعلام می‌شود.

** پس از ابلاغ احکام متهمان دادگاه کهریزک، متهمان تا ۲۰ روز پس از ابلاغ حکم فرصت اعتراض دارند که در صورت اعتراض متهمان به حکم صادره، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.

هنوز هیچ اعتراضی به احکام دادگاه کهریزک وصول نشده است

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: حکم پرونده قضات تعلیقی کهریزک به برخی از متهمان ابلاغ رسمی شده و فعلا از سوی متهمینی که حکم ابلاغ شده هیچ اعتراضی وصول نشده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=31015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x