تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

۵ خانه شیشه ای و متفاوت در دنیا +عکس

  • کد خبر : 30923
  • 04 فروردین 1393 - 8:32
۵ خانه شیشه ای و متفاوت در دنیا +عکس

سیمان، خاک و آجر از جمله مصالحی است که در ساخت خانه به کار می رود و ترکیب آن ها کنار یکدیگر می تواند باعث می شود تا یک خانه ایمنی و استحکام لازم را داشته باشد.

به گزارش گروه خواندنی های کمال مهر، در ساخت خانه ها از شیشه تنها برای پنجره ها استفاده می شود ولی برخی طراحان هستند که برای زیبایی و یا تنوع خانه ها را تنها با شیشه و یا کمی آهن می سازند. این خانه ها به نظر امنیت ندارند در حالی که بسیار اصولی و درست ساخته شده اند.

** خانه برفی

یکی از طراحان ایتالیایی به نام “کارلو سانتام بروجیو” چندی پیش خانه ای طراحی کرد که باعث شگفتی بسیاری از طراحان ساختمانی شد. این خانه از شیشه های مختلفی ساخته شد است و ضخامت شیشه های کف آن با دیوارها متفاوت است. این خانه که طرحی برای یک خانه برفی و مخصوص اسکی بازها است بر روی یک سطح کمی از آب سوار شده است که حس شناور بودن را به ساکنین آن می دهد.

** خانه کشویی

طراحان شرکت دی آر ام سال گذشته خانه ای درست کردند که تابه حال نظیر آن ساخته نشده بود. این خانه در ظاهر به مانند یک خانه چوبی قدیمی و ساده است اما این تنها روکشی است بر روی خانه شیشه ای که زیر آن قرار دارد. این خانه به صورتی ساخته شده است که روکش چوبی آن حرکت کرده و نمای شیشه ای پشت آن معلوم می شود.

** خانه شیشه ای با امکانات ویژه

در آلمان طراحی زندگی می کند که علاقه خاصی به سازه های شیشه ای دارد. “ورنر سوبک” کسی است که خانه ای در شیشه ای با تمام امکانات خاص در اشتوتگارت ساخته است. این خانه تماما نمایی شیشه ای دارد و  در داخل آن نیز تنها سقف و کف خانه های از چوب ساخته شده است. این خانه با پنل های خورشیدی مجهز شده که باعث می شود تا نیروی ساختمان از آن تامین شود. همچنین چوب های کف ساختمان طوری طراحی شده اند که در فصول مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و سرد می شوند و نیازی به استفاده بیش از اندازه از انرژِی نیست.

** Changgyeonggung

گلخانه ها معمولا از شیشه ساخته می شوند و در کره جنوبی نیز یک گلخانه بسیار بزرگ به نام “Changgyeonggung” از شیشه و آهن ساخته شده است. این ساختمان جز ۵ مکان پربازدید در کره است و در سال ۱۹۰۷ ساخته شده است. این خانه شیشه ای توسط “هایاتو فوکوبا” ساخته شد و البته همچنان نیز بدون کمتری تعمیری سرپا و البته سالم مانده است. این ساختمان این روزها محلی برای نگهداری نادرترین گل های دنیا است.

** اداره شیشه ای

در اسپانیا طراحی به نام “سیلگاس کانو” دفتر خودش را در میان جنگل و در یک محل شیشه ای بنا کرد او گفته بود این ساختمان بسیارجالب است و می تواند باعث شود تا ایده های جالبی در ذهن طراحان بیاید. او ساختمان را طوری طراحی کرده است که نیازی به لامپ و برق نداشته باشد و تمام انرژی اش را از خورشید می گیرد. با نزدیک شدن به ساعات پایان کار خورشید نیز کم کم محو می شود و اداره تعطیل می شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=30923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x