تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

مروری بر تلخ ترین حوادث فروردین ۹۲

  • کد خبر : 30955
  • 04 فروردین 1393 - 9:09
مروری بر تلخ ترین حوادث فروردین ۹۲

فروردین سال ۹۲ در حالی سپری شد که دستگیری قاتلان اجیر شده از سوی دختر جوان، قتل همسر با سشوار ، محاکمه پسر جوان به اتهام قتل مادر و خواهر و زلزله در دشتی در این ماه خبر ساز شد.

به گزارش خبرنگار حوادث کمال مهر: ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه چهارم بهمن ماه سال گذشته وقوع یک قتل در سیمون بولیوار، شهرک نفت به کلانتری۱۴۰ باغ فیض اعلام شد.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد چند نفر نا‌شناس با ورود به خانه مذکور، اقدام به بستن دست و پای افراد داخل خانه کرده و پس از خفه کردن «صغری. پ» ۳۵ساله، همسر مقتول به نام «اسماعیل. ش» ۴۵ ساله را نیز مورد اصابت ضربات متعدد چاقو قرار داده و از محل متواری شده‌اند.

با توجه به شدت جراحات وارد شده ناشی از اصابت ۱۷ ضربه چاقو به ناحیه سینه و گردن «اسماعیل» و انجام اقدامات درمانی برای نجات وی، امکان تحقیق از او وجود نداشت. از سوی دیگر دختر وی به نام مینا ۱۸ ساله نیز مورد اصابت یک ضربه چاقو از ناحیه دست راست قرار گرفته بود.

پس از انجام اقدامات درمانی و انجام عمل جراحی روی دست مینا تحقیقات از او و دو برادر ۱۲ ساله و ۷ ساله‌اش که در زمان جنایت، با دست و پای بسته شده در یکی از اتاق‌های خواب محبوس شده بودند، در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.

در ادامه تحقیقات دهم فروردین امسال ماموران به اظهارات مینا مشکوک شده و او را مورد بازجویی قرار دادند که دختر جوان لب به اعتراف گشود و گفت: به دلیل اینکه ارتباط خوبی با خانواده ام نداشتم سه سارق را اجیر کردم تا از خانه ما سرقت کنند اما آنها مادرم را کشته و پدرم را به شدت مجروح کردند.پدر و مادرم مخالف ازدواج من با پسر مورد علاقه ام بودند. با این اعترافات سارقان اجیر شده در غرب کشور شناسایی و دستگیر شدند.

نخستین قتل

ظهر روز یازدهم فروردین ماه سال گذشته، نخستین جنایت سال ۹۲ در پایتخت در خیابان وحدت اسلامی‌به کلانتری ۱۱۲ ابوسعید اعلام شد.پس از اعلام موضوع به پلیس آگاهی، تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم ویژه قتل در محل صحنه جرم که طبقه دوم یک ساختمان مسکونی بود حاضر شدند.

در بررسی‌های اولیه کارآگاهان مشخص شد زنی ۵۷ ساله به نام اکرم در حالی‌که در گردن و صورتش آثار ضرب و جرح وجود داشته به قتل رسیده است. همچنین در بررسی محل جنایت معلوم شد در کمد دیواری داخل اتاق خواب فرزندان مقتول نیز تخریب شده است. با آغاز تحقیقات از صحنه جنایت مشخص شد که مقتول به همراه همسر و ۲ فرزندش زندگی می‌کرده است.

کارآگاهان همچنین دریافتند که او از مدت‌ها قبل با شوهر ۶۰ ساله‌اش به نام احمد اختلاف داشته به طوری که چند روز قبل از وقوع قتل به خاطر ضرب و شتم از سوی احمد از او شکایت کرده بود.در ادامه احمد دستگیر و در بازجویی‌ها به قتل همسرش با ضربه‌های سشوار اعتراف کرد.

خبرساز ترین محاکمه

مهمترین محاکمه فروردین سال گذشته مربوط به پسر جوانی است که برای ازدواج با دختر مورد علاقه اش خواهر و مادرش را به قتل رسانده بود.

اوایل دی ماه سال ۹۰ پسری به نام پیمان سراسیمه از خانه‌شان خارج شد و فریاد زد: «کمکم کنید، مادر و خواهرم کشته شده‌اند.» پس از تماس همسایه‌ها با پلیس ملارد کرج ماموران در محل حاضر شدند و مشاهده کردند که زنی میانسال و دختر نوجوانش به نام معصومه به قتل رسیده‌اند. همزمان با انتقال اجساد به پزشکی قانونی پیمان نیز برای تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی منتقل شد. او در اظهارات اولیه‌اش گفته بود که هنگام وقوع حادثه در خانه نبوده و وقتی که به آنجا برگشته با اجساد آن‌ها رو به رو شده است. اما تحقیقات محلی صورت گرفته از همسایه‌ها چیز دیگری را نشان می‌داد. همسایه‌ها به ماموران گفته بودند که پیمان به عناوین مختلف با مادرش درگیری داشته است.

روز حادثه نیز همسایه‌ها صدای مشاجره و درگیری آن‌ها را شنیده‌اند و پس از فریادهای کمک‌خواهی پیمان، او را در خیابان با لباس خون‌آلود دیده‌اند، اما او به محض حضور ماموران، لباسش را عوض کرده است. ماموران با هماهنگی رئیس شعبه اول دادسرای عمومی‌و انقلاب ملارد، محل حادثه را بررسی و لباس خون‌آلود پسر خانواده را کنار پمپ آب پیدا کردند.

وقتی که پیمان با نتایج تحقیقات رو به رو شد به ناچار لب به اعتراف باز کرد و گفت: «من همیشه با مادرم اختلاف داشتم. مدتی پیش در پی علاقه به دختری، تصمیم به ازدواج گرفتم. اما خانواده‌ام مخالفت می‌کردند. آن روز مثل همیشه با مادر و خواهرم درگیر شدم. مادرم خواست آرام شوم، اما من در اوج عصبانیت ابتدا ضربه‌ای به سر مادرم زدم که بد حال شد و بر زمین افتاد. خواهرم به شدت ترسیده بود و جیغ می‌زد. به سمت مادرم آمد تا او را نجات دهد که او را داخل حمام انداخته و در حمام را قفل کردم. در این هنگام از آشپزخانه چاقویی برداشته و با آن چند ضربه به مادرم زدم. خواهرم به در حمام می‌کوبید تا بیرون بیاید و مادرمان را نجات دهد. در همین موقع در حمام را باز کرده و او را به درون یکی از اتاق‌ها پرت کردم و پس از کتک زدن، با‌همان چاقو ضربه‌هایی به او زدم.»۱۸ فروردین امسال قضات دادگاه پس از محاکمه پسر جنایتکار او را به دو بار قصاص محکوم کردند.

مرگ ۱۱۳۶ مسافر در تعطیلات نوروز

۱۱۳۶ نفر در حوادث رانندگی نوروز سال گذشته جان خود را از دست دادند. به طور میانگین روزانه ۵۴ نفر در تصادفات کشته شدند. بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی نوروز امسال با ۸۰۴ مورد در جاده‌های برون شهری اتفاق افتاده است.

بر اساس این آمار، ۱۳ فروردین با ۸۴ کشته روزی بود که بیشترین تعداد مرگ‌های حوادث رانندگی نوروزی در آن اتفاق افتاد و پس از آن ۱۰ فروردین با ۷۰ و ۶ فروردین با ۶۸ نفر، روزهایی بوده‌اند که پس از سیزده بدر، بیشترین تعداد مرگ در آن‌ها اتفاق افتاده است.

نخستین زلزله مرگبار

شامگاه ۲۰ فروردین سال گذشته نخستین زلزله مرگبار سال در منطقه دشتی بوشهر رخ داد. در این زمین لرزه ۳۵ نفر که ۲۲نفر زن و ۱۳ نفر مرد بودند، جان خود را از دست دادند. ۸ نفر از فوت شدگان زیر ۱۰ سال (۴ پسر، ۴ دختر)، ۸ نفر بین ۱۰ تا ۵۰ سال (۷ زن و یک مرد) و ۱۹ نفر بالای ۵۰ سال (۱۱ زن و ۸ مرد) بوده‌اند.

روستای «باغان» در این زلزله به صورت ۱۰۰درصد تخریب شده است و ۵۰ روستا نیز تا شعاع ۲۰کیلومتری کانون زلزله قرار داشتند.بیش از ۸۰۰ نفر هم مجروح شدند.

خبرساز ترین جنایت

آخرین خبر مهم این ماه مربوط به کشف راز قتل خلبان ایران ایر و همسرش و دستگیری قاتل بود. شامگاه چهارشنبه، شانزدهم اسفند سال گذشته سکوت شبانه یک ساختمان مسکونی در حوالی میدان پارک واقع در بلوار همیلا با صدای سراسیمه و نگران پسری که می‌گفت: «پدر و مادرم را کشتند.» شکسته شد.

وقتی همسایه‌ها به واحد بی‌سر و صدای همسایه خلبانشان رفتند دیدند که جنازه خونین او و همسرش که به طرز دلخراشی با ضربات چاقو به قتل رسیده بودند در پذیرایی خانه افتاده است. بلافاصله با تماس آنها با پلیس و گزارش واقعه مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض در محل حاضر شدند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مرد به قتل رسیده منصور شهرکی یکی از خلبان‌های با سابقه شرکت ایران ایر و فرزند نماینده سابق زابل بوده که به همراه همسر وکیلش از سوی قاتل یا قاتلان کشته شده است.

نظریه عوامل پزشکی‌قانونی حاضر در محل نشان داد که این زوج حوالی ظهر با وارد شدن ضربات متعدد چاقو از پا در آمده‌اند. ۴۰ روز پس از این جنایت عامل این جنایت دستگیر و در بازجویی‌ها گفت: با انگیزه سرقت خودروی خلبان وارد خانه شان شده و این زوج را با ضربه‌های چاقو کشتم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=30955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x