تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

با این ورزش‌ها درد نخاع را کاهش دهید

  • کد خبر : 30670
  • 02 فروردین 1393 - 9:14
با این ورزش‌ها درد نخاع را کاهش دهید

به طور کلی در بیمارانی که دردهای مکانیکی ستون فقرات گردنی و کمری دارند، با تغییر وضعیت قرار گیری بدن، شدت درد تغییر می‌کند. بنابراین انجام تمرینات ورزشی مناسب در بهبود وضعیت بدن ضروری و مفید خواهد بود.

 


کمال مهر:احمد باقری مقدم متخصص طب ورزشی گفت: به طور کلی در بیمارانی که دردهای مکانیکال ستون فقرات گردنی و کمری دارند و با تغییر وضعیت قرارگیری بدن، شدت درد تغییر می‌کند انجام تمرینات ورزشی مناسب در بهبود وضعیت بدن، ضروری و مفید خواهد بود.

وی افزود: بیماران باید انجام تمرینات هوازی مثل پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و سه روز در هفته در برنامه روزانه قرار دهند پس به تدریج مدت آن را به ۴۵ دقیقه و پنج روز در هفته افزایش دهید.

دکتر باقری مقدم گفت: سعی شود تقریبا هر روز، انجام تمرینات انعطاف‌پذیری را به صورت کشش عضلات کمر، شکم، لگن، عضلات ران و ساق در برنامه روزانه داشته باشید. هم چنین تغییراتی در نحوه زندگی مثل نحوه نشستن، بلند کردن وزنه و غیره داشته باشند.

وی افزود: اگر ورزش درست انجام نشود باعث می‌شود تمرین‌های ورزشی نسبتا بی‌اثر باشند و ممکن است منجر به درد یا بدتر شدن آن شوند. پس بهتر است از مربی ورزش یا فیزیوتراپ، طرز صحیح ورزش کردن را یاد گرفت.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=30670

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x