تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

علائمی که موجب سکته مغزی می شوند!

  • کد خبر : 30619
  • 01 فروردین 1393 - 8:27
علائمی که موجب سکته مغزی می شوند!

بی تحرکی، خستگی های مفرط ، مسائل عصبی، استرس، اضطراب و نوع تغذیه از عوامل مهم و موثر در سکته های مغزی به شمار می روند.

 

کمال مهر: محمد رضا معتمد متخصص بیماری های مغز و اعصاب  گفت: عواملی که موجب سکته مغزی می شوند متعدد هستند که مهمترین عامل سن است. هر چه سن بالاتر رود شانس سکته مغزی بیشتر می شود همچنین عوامل ژنتیکی نیز در سکته مغزی تاثیر گذار هستند و در بعضی افراد، خانواده ها، ملیت ها بیشتر دیده می شود.

وی افزود: عواملی که قابل کنترل هستند شامل فشار خون، دیابت، چاقی، سیگار، چربی بالا و مخصوصا کلسترول LD یا غیر مفیدی هستند که هر چه مقدار این فاکتورها بالاتر رود شانس ابتلا به سکته مغزی افزایش می یابد.

معتمد تصریح کرد: هر بی تحرکی، خستگی های مفرط، مسائل عصبی، استرس، اضطراب و نوع تغذیه از عوامل مهم و موثر در سکته های مغزی به شمار می روند.

وی اظهار داشت: سکته های مغزی از روی علائمی که در بیمار ایجاد می شوند قابل شناسایی هستند، این علائم ممکن است به صورت سرگیجه، عدم تعادل، بی حسی اندام ها و گاهی اوقات به صورت دوبینی، تاری دید، گزگز و خواب رفتگی و حالت مورمور شدن اندام‌ها ظاهر گردند.

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: حتما لازم نیست همه ی علائم با هم رخ دهند حتی یکی از این علائم مانند بی حسی انگشت دست یا پا، تاری دید و دوبینی می تواند سبب سکته مغزی شوند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=30619

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x