تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

شعار سال ۹۳ ؛ شعاری استراتژیک و کلیدی است/فرهنگ و اقتصاد دو بال ضروری برای پیشرفت کشور هستند

  • کد خبر : 30516
  • 29 اسفند 1392 - 22:11
شعار سال ۹۳ ؛ شعاری استراتژیک و کلیدی است/فرهنگ و اقتصاد دو بال ضروری برای پیشرفت کشور هستند

فرهنگ و اقتصاد دو بال ضروری برای پیشرفت کشورند ، و برای تحقق آن هم عزم ملی نیاز است که به معنی مشارکت آحاد مردم است و همه باید خود را مخاطب این پیام و نیز دستور العمل اقتصاد مقاومتی بداند و هم نیاز به مدیریت جهادی دارد .

دکتر قدیری ابیانه  تحلیل گر مسائل سیاسی کشور در گفت و گو  با «کمال مهر» در خصوص نامگذاری سال ۹۳ اظهار داشت: سال۹۳  یکی از سالهای حساس در گذر گاه تاریخی است ، که ملت ایران و جهان اسلام به سمت تحقق پیشرفت و تمدن اسلامی در جریان آن قرار دارند .

وی در ادامه افزود : شعاری که مقام معظم رهبری به عنوا ن شعار سال ۹۳ تعیین  کرده اند شعاری استراتژیک و کلیدی است و در راه گذر امن از این گذر گاه تاریخی حساس است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود:  این مهم در شرایطی است که دشمنان اسلام در جنگ اقتصادی با ملت ابران به سر می برند ، جنگی که مطمئناً با انسجام ملی و حول محور ولایت و عمل به رهنمودهای ایشان موفقیت را برای کشورمان به ارمغان خواهد آورد .

قدیری ابیانه تاکید کرد: اقتصاد و فرهنگ هر دو دارای اهمیت زیادی هستند ضمن این که لازمه پیشرفت اقتصادی، اصلاح فرهنگ عمومی درزمینه های مختلف از جمله کار و تلاش و نیز فرهنگ صحیح مصرف می باشد .

وی در ادامه تصریح کرد : در حقیقت فرهنگ و اقتصاد دو بال ضروری برای پیشرفت کشورند ، و برای تحقق آن هم عزم ملی نیاز است که به معنی مشارکت آحاد مردم است و همه باید خود را  مخاطب این پیام و نیز دستور العمل اقتصاد مقاومتی بداند  و هم نیاز به مدیریت جهادی دارد .اعم از دولتی و غیر دولتی و نیز عزم ملی برای تحقق آن موتور پیشرفت جامعه به سمت جلو خواهد بود .

این تحلیل گر مسائل سیاسی کشور گفت: ضمن اینکه اقتصاد و فرهنگ جدا از یکدیگر هم دارای اهمیت بالای هستند والبته ما باید تلاش کنیم فرهنگ صحیح اسلامی را به عنوان یک الگو به جهان عرضه کنیم ، جهانی که در حال تلاطم است و تشنه شنیدن پیام اسلام است.

 

دکتر قدیری ابیانه در خصوص اهمیت  انقلاب اسلامی در آموزه های ایران اسلامی  گفت: انقلاب اسلامی یک   انقلاب فرهنگی و دینی است و عمل به آن در آموزه های اسلام در ابعاد  مختلف نه  تنها الان نیاز جامعه ایران است و عمل به آن جامعه ما را  قوام بخشیده و در مقابل توطئه های فرهنگی ما را ایمن می سازد.

وی در  پایان خاطر نشان کرد ؛ بلکه امروزه در شرایط شکست لیبرالیسم و کمونیست و عدالت خواهی ملتهای جهان پیام فرهنگی اسلامی ایران نیاز این جوامع است. و در صورت شناخت صحیح از آن شاهد گسترش فرهنگ اسلامی در جهان خواهیم بود لذا تاکید بر فرهنگ اسلامی و ترویج این فرهنگ و مقابله با جنگ روانی دشمن و فرهنگ مبتذل غربی نجات بخش جامعه جهامی خواهد بود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=30516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x