تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

اشتون : مذاکراتی مفید و جدی داشتیم/ ظریف :‌ احتمال توافق نهایی در آینده نزدیک وجود دارد

  • کد خبر : 30378
  • 29 اسفند 1392 - 6:14
اشتون : مذاکراتی مفید و جدی داشتیم/ ظریف :‌ احتمال توافق نهایی در آینده نزدیک وجود دارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری با ظریف در وین تاکید کرد گفتگوهای دور بعد هفتم تا نهم آوریل برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین‌‌الملل کمال مهر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ کاترین اشتون گفت بر اساس چارچوب مذاکرات که در دیدار ما در ماه گذشته تعیین شد، ما مذاکراتی جدی و مفید داشتیم که مسائلی از جمله غنی سازی، راکتور اراک، همکاری های هسته ای غیرنظامی و تحریمها را در بر گرفت.
وی افزود :‌ ما دوباره از هفتم تا نهم آوریل در وین دیدار خواهیم کرد و کار خود را روی مسائل اساسی که قرار است در توافقنامه جامع پوشش داده شود، ادامه خواهیم داد. در عین حال کارشناسان فنی با یکدیگر ملاقات خواهند کرد تا درباره جزئیات مسائل مرتبط با یکدیگر گفتگو کنند.
اشتون در ادامه به زبان فارسی گفت آقای ظریف ، من به شما سال نو را تبریک می گویم.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با کاترین اشتون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درباره امکان دستیابی به توافق نهایی بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک تا ماه ژوئیه آینده ابراز خوشبینی کرد.
ظریف گفت: ما درباره چند مسئله به طور جدی در این دو روز در وین مذاکره کردیم که دو موضوع تاسیسات اراک و همکاری هسته ای از جمله آنها بود.
محمد جواد ظریف گفت : خانم اشتون و بنده همراه با مدیران سیاسی و معاونین چین ، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلستان و آمریکا هم اکنون دومین دور مذاکرات برای ادامه تلاش های دیپلماتیک طرفین برای رسیدن به یک راه حل جامع پیرامون موضوع هسته ای ایران را خاتمه دادیم.
وی افزود : ما یک بار دیگر از وزیر امور خارجه اتریش و همکارانشان و همینطور از سازمان ملل متحد و دفتر سازمان ملل متحد در وین برای فراهم کردن امکانات برگزاری این گفتگوها سپاسگذاری می کنیم. بر اساس چارچوب زمانبندی که دور قبل در گفتگوهایمان تعیین کردیم در جلسات دو روز گذشته یعنی دیروز و امروز، ما بحثهای بسیار محتوایی و جدی و مفید پیرامون یک رشته از موضوعات داشتیم که شامل غنی سازی، راکتور اراک، همکاریهای صلح آمیز هسته ای و تحریمها بود. ما مجددا از هفتم تا نهم آوریل در وین جلسه خواهیم داشت و گفتگوها و کارمان را در مورد موضوعات محتوایی قابل پیگیری در توافق جامع ادامه خواهیم داد.
در فاصله الان تا اجلاس رسمی ما کارشناسان و متخصصین ما ملاقات خواهند کرد تا درباره جزئیات موضوعاتی که به  آنها واگذار شده است بحث و گفتگو کنند. یک بار دیگر از همه شما تشکر می کنم. من هم فرارسیدن نوروز را به همه شما تبریک می گویم. نوروزتان پیروز.
انتهای پیام /
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=30378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x