تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

اعزام به عمره مفرده افزایش یافت

  • کد خبر : 30336
  • 28 اسفند 1392 - 15:51

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی هزینه‌های عمره مفرده گفت: به ازای هر زائر ۴۰۰ هزار تومان قیمت‌ها کاهش پیدا کرد و در مجموع حدود ۴۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی عمره امسال بوده است.

 

به گزارش کمال مهر،سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در سال ۹۲ سعی کردیم نوآوری‌هایی داشته باشیم که فقط انجام برنامه ریزی عمره و حج و عتبات عالیات نباشد به عنوان مثال، ۲۰ روز قبل از حج ۹۲، وارد کار شدیم و متوجه شدیم که محاسبات قیمت‌های حج درست انجام نشده بوده است و در آن مدت به هر زائر حج حدود ۲ میلیون تومان را بازگرداندیم.
وی ادامه داد: تجربه‌ای که ما از حج سال گذشته داشتیم باعث شد تا در حج امسال اصلا افزایش قیمت نداشته باشیم و در جهت حفظ منافع زائر و آسایش و آرامش زائر امسال حتی یک ریال قیمت حج ما افزایش پیدا نکرد و به صورت دو قسطی هزینه حج را از زائران دریافت کردیم و این اولین بار است که این اتفاق نیاز به هماهنگی‌های زیادی داشت اما تمام این زحمات را قبول کردیم تا زائر قبل از عید آرامش داشته باشد تا هم ثبت نام حجش را بتواند انجام دهد و هم به کارهای خود در روزهای پایانی سال بپردازد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: قسط دوم را هم در اردیبهشت ماه ۹۳ از زائران دریافت می‌کنیم که کار جدید و نوآوری است و از حالت یکنواختی خارج شد.

افزایش ۷۰ درصدی اعزام‌ها به عمره مفرده

اوحدی ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات خوب این بود که بعد از ۳۵ سال عمره ما در نیمه اول صفر شروع شد و ما محرم از حج برگشتیم و ۱۴ روز بعد در صفر زائران عمره ما پرواز داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ما روزانه ۸ هزار ویزا از عربستان می‌گیریم و خوشبختانه تا کنون مشکلی برای دریافت ویزا وجود نداشته است از ۱۴ صفر اعزام‌ها به عمره مفرده را شروع کردیم و همین باعث شد دوره عمره ما طولانی تر شود و باعث شد ۷۰ درصد افزایش اعزام زائران را داشته باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۴۹۰ هزار نفر به عمره مفرده مشرف شدند و امسال تلاش می‌کنیم تا آمار اعزام‌ها را به ۸۳۰ هزار نفر برسانیم.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که امسال در زمان ثبت نام‌ها انجام شد ثبت نام‌های پلکانی زائران بود به این ترتیب که ما اولویت یک تا ۳۰۰ را در یک هفته و اولویت ۳۰۰ تا ۳۲۰ را برای یک هفته بعد از آن ثبت نام می‌کردیم و به همین ترتیب ثبت نام‌ها را ادامه دادیم تا ظرفیت‌ها تکمیل شد.

کاهش ۱۹ درصدی قیمت‌های اعزام به عمره

اوحدی ادامه داد: همه ساله به صورت متوسط در عمره و حج ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتیم و حتی سالی بوده که ۳۷ درصد افزایش قیمت داشتیم امسال نه تنها افزایش قیمت در بحث عمره وجود نداشته است بلکه ۱۹.۶ درصد کاهش قیمت نیز داشتیم.

وی اظهار داشت: یعنی به ازای هر زائر ۴۰۰ هزار تومان قیمت‌ها کاهش پیدا کرد ضمن اینکه کیفیت خدمات ما بالاتر رفت و در مجموع می‌توان گفت حدود ۴۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی عمره امسال بوده است که در حوزه اقتصاد مقاومتی این پول از کشور خارج نشده است.

مجوز مؤسسه مستقل آموزشی برای سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: با توجه به اهمیت بحث آموزش و اینکه آموزش باعث بروز توانمندی‌های انسان می‌شود تلاش کردیم تا مجوز موسسه مستقل آموزشی را برای سازمان حج و زیارت دریافت کنیم.

اوحدی ادامه داد: خوشبختانه هفته گذشته مجوز مؤسسه مستقل آموزشی برای سازمان حج و زیارت توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد که در سال ۹۳ انتخاب و گزینش دانشجو از طریق سازمان سنجش انجام می‌شود.

ارتقای اداره حج و زیارت استان‌ها به ادارات کل

وی ادامه داد: یکی دیگر اقدامات خوبی که در سال ۹۲ انجام شد این بود که مجوز ساختار اداری سازمان حج و زیارت به عنوان یک مجموعه مستقل توسط معاونت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ شد و ادارات ما به ادارات کل حج و زیارت استان‌ها تبدیل شد.

اوحدی افزود: چرا که تا قبل از این ادارات ما در استان‌ها اداره کل نبودند و استانداران مدیران حج و زیارت را در شورای عالی استان‌ها دعوت نمی‌کردند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=30336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x