تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

اختلالی که می‌گذارد” قلبتان” منظم بتپد

  • کد خبر : 30228
  • 28 اسفند 1392 - 8:16
اختلالی که می‌گذارد” قلبتان” منظم بتپد

“آریتمی قلبی” ضربان‌های غیر طبیعی هستند که موجب می‌شود قلب خیلی سریع یا خیلی آهسته کار کند.

 

کمال مهر:رضا رحمانی فوق تخصص قلب و عروق  گفت: آریتمی قلبی، ریتم غیر طبیعی یا ضربان ناهماهنگ قلب است که این بی نظمی ناشی از آن است که تحریک الکتریکی که از گره‌ی سینوسی، دهلیزی ایجاد می‌شود، به هر دلیلی دچار اختلال می‌شود.
وی افزود: دو نوع آریتمی داریم برادی کاردی که جریان قلب در آن آهسته و کمتر از ۶۰ ضربان در هر دقیقه است و دیگری تاکی کاردی که ضربان قلب بسیار تند و بیش از ۱۰۰ ضربان در دقیقه است.
رحمانی در مورد علت این هماهنگی اظهار داشت: ناهماهنگی ضربان قلب می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که از مهم ترین آن‌ها باید به “بیماری‌های قلبی و عروقی” و یا نارسایی قلبی اشاره کرد.
وی درباره‌ی علائم این بیماری تصریح کرد: بیماران معمولا،  با تپش قلب، درد قفسه‌ی سینه و گاهی اوقات با سنگکوب برگشت پذیر مراجعه می‌کنند که از علائم آریتمی قلب است.
این متخصص قلب در مورد درمان این بیماری گفت: اولین گام در درمان گرفته نوار الکتروکاردیام است که باید مشخص شود آیا این اشکال مربوط به ساختمان قلب است، یا ناشی از بیماری‌های دیگر است بعد از این که مشخص شد که بیماری مربوط به قلب است، با درمان‌‌های دارویی و یا از طریق رادیو فرکانس‌ها که با گذاشتن یک کانتر در گروه‌ی سینوسی- دهلیزی، تحریک الکتریکی ایجاد می‌کند، منجر به منظم شدن جریان قلب می‌شود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=30228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x