تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

عوارض عجیب ورود خودرو به روستای ابیانه

  • کد خبر : 30274
  • 28 اسفند 1392 - 10:01

مسئولان شورای روستای تاریخی ابیانه برای ورود خودروی گردشگران به داخل روستا ۵ تا ۱۵ هزار تومان عوارض تعیین کردند. آنها همچنین زمینی را به عنوان پارکینگ خودروی گردشگران در نظر گرفته‌اند که با روستا هزار و ۶۰۰ متر فاصله دارد.

مهر؛ روستای تاریخی ابیانه را زیباترین روستای نطنز می‌خوانند که در ایام نوروز و ماه محرم پذیرای مسافران بسیار زیادی است آنقدر زیاد که کنترل حضور این تعداد گردشگر برای مسئولان دشوار می‌شود تا جایی که در ایام محرم و نوروز مبلغی را به عنوان ورودیه و یا عوارضی می‌گیرند این مبلغ تا سال گذشته ۵۰۰ تومان بود اما اکنون ۵ هزار تومان شده است آن هم برای خودروهای سواری. اما برای مینی بوس و وانت ۱۰ هزار و برای اتوبوس ۱۵ هزار تومان عوارض در نظر گرفته شده است.

این افزایش نرخ عوارضی، برای برخی از هتلداران این روستا و البته گردشگران خوشایند نیست چرا که در مقابل آن خدمات گردشگری مناسبی به گردشگران داده نمی‌شود. با این حال مسئولان شورای روستای ابیانه معتقدند که امسال این مبلغ نه تنها نظام‌مند شده بلکه خدماتی از جمله ایجاد پارکینگ و یا ایجاد ده چشمه سرویس بهداشتی نیز برای گردشگران مهیاست. البته مسئولان شورا اعتقاد دارند اگر متولیان گردشگری و میراث فرهنگی هزینه تکمیل این خدمات را می‌دادند همین ۵ هزار تومان را هم از گردشگران نمی‌گرفتند.

در این باره، افسر کاشانی، مدیر هتل ابیانه در گفتگو با خبرنگار مهر از تصویب دریافت عوارض ناراضی است و آن را عاملی برای عصبانیت گردشگران ابیانه می‌داند و می گوید: سالهای گذشته افراد نرخ‌های متفاوتی برای ورود هر خودرو به روستا می‌گرفتند درحالی که هیچ امکاناتی برای آنها در روستا وجود نداشت و گردشگران با روستایی کثیف مواجه می‌شدند همین مسئله باعث شده بود تا آنها سرویس‌های موجود و یا نمای روستا را از بین ببرند. از طرف دیگر نمی دانیم قرار است با پولی که از گردشگران گرفته می‌شود چه اقدامی شود مانند پول‌های که سال‌های گذشته از گردشگران گرفتند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=30274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x