تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

۷ سانحه هوایی فراموش نشدنی در ورزش +عکس

  • کد خبر : 29823
  • 27 اسفند 1392 - 5:35
۷ سانحه هوایی فراموش نشدنی در ورزش +عکس

سوانح هوایی تا به حال بسیار اتفاق افتاده است و افراد زیادی نیز دراین میان جانشان را از دست داده اند. بسیاری از این سقوط ها بر اثر مشکلات فنی و یا اشتباهات تصمیم گیری خلبان ها رخ داده است.

 

به گزارش گروه خواندنی های کمال مهر، سوانح هوایی همیشه باعث میشود تا افراد زیادی جان خودشان را از دست بدهند و این اتفاق  ممکن است برای ورزشکاران معروف نیز رخ دهد. به طوری که ورزشکاران یک تیم خاص در حالی که برای مسابقات به جایی سفر می کنند سقوط کرده و بسیاری از آن ها کشته می شوند.

تیم فوتبال آلیانزلیما

در سال ۱۹۸۷ تیم فوتبال دسته اولی آلیانزلیما که در لیگ پرو بازی می کرد به سمت محل بازی پرواز کرد و پس از انجام بازی و قهرمانی قصد بازگشت به خانه را با استفاده از یک هواپیمای چارتر داشتند که در مسیر برگشت دچار حادثه ای ناگوار شدند و هواپیمای ان ها به شدت به زمین برخورد کرد. این سانحه باعث شد تا تمامی افراد تیم جان خودشان را از دست بدهند. این سانحه یکی از بدترین فجایعی است که در تاریخ فوتبال رخ داده است.

تیم بسکتبال دانشگاه” Evansville”

در سال ۱۹۷۷ و در یک پرواز چارتر تیم بسکتبال دانشگاه ” Evansville” در حالی که برای انجام مسابقات راهی ایالت دیگری در آمریکا بود دچار سانحه هوایی شد و تمامی اعضای این تیم بسکتبال جان خودشان را از دست دادند. این حادثه به علت بدی آب و هوا و همچنین مه آلود بودن دید خلبان و تنها ۹۰ ثانیه بعد از تیک آف رخ داد و در ان ۱۴ نفر از بازیکنان این تیم بسکتبال به همراه مربیشان جان خود را از دست دادند.

تیم راگبی ” Wichita”

یک دیگر از اتفاقاتی که در آمریکا رخ داده است سقوط هواپیمای تیم راگبی ” Wichita” در سال ۱۹۷۰ است که قرار بود برای مسابقات به ایالت دیگری سفر کنند. اعضای این تیم در دو هواپیمای مختلف به رنگ های طلایی  و مشکی مستقر شدند که هواپیمای طلایی که حامل بازیکنان اصلی این تیم بودند با برخورد به کوه های راکی متوقف شد. در این حادثه ۲۹ نفر جانشان را از دست دادند و این درحالی بود که خلبان این هواپیما گواهینامه مخصوص هواپیمای بازیکنان را نداشته است و به همین دلیل سقوط کرده بود.

تیم فوتبال تورین

در سال ۱۹۴۹ یکی از تیم های خوب ایتالیایی  در سال های بعد از جنگ جهانی  به نام تورین در حال بازگشت به خانه بود که دچار سانحه شد و سقوط کرد. در این حادثه ۳۱ نفر کشته شدند که در میان  آن ها ۱۸ بازیکن از بهترین های این تیم حضور داشتند. علت اصلی این سقوط را بعدها نبود دید کافی و اشتباه خلبان اعلام کردند و این درحالی بود که دیگر تیم تورین نتوانست به دوران اوج خودش بازگردد.

تیم فوتبال منچستر یونایتد

یکی از بزرگترین تیم های ورزشی دنیا نیز دچار سانحه شده است. در سال ۱۹۵۸ یکی از بهترین تیم های منچستر بونایتد که در آن زمان در اوج خودش بود در فرودگاه مونیخ دچار سانحه شد و در طی آن ۲۳ نفر جانشان را از دست دادند که تعدادی از بازیکنان منچستر یونایتد نیز در بین آن ها قرار داشتند. این حادثه در حالی رخ داد که خلبان هواپیما دوبار تیک آف ناموفق در باند فرودگاه داشت اما با لجاجت برای بار سوم تلاش کرد که از مسیر خارج و دچار سانحه شد. در این حادثه مقصر اصلی خلبان لجوج این هواپیما شناخته شد.

تیم ملی فوتبال زامبیا

در سال ۱۹۹۳ تیم ملی فوتبال زامبیا در حال پرواز به سمت سنگال بود تا در رقابت های انتخابی جام جهانی شرکت کند اما در طول مسیر دچار سانحه شد و تمام ۳۰ مسافر آن از جمله ۱۸ بازیکن تیم ملی زامبیا جانشان را از دست دادند. این اتفاق در حالی رخ داد که مسئولین فنی هواپیما مشکلات فنی را در موتور آن کشف کرده بودند اما باز هم هواپیما پرواز کرد و بعد از چند ثانیه موتورش آتش گرفته و سقوط کرد.

تیم ملی جودوی نوجوانان ایران

در تیر ماه سال ۱۳۸۸ اتفاق بسیار ناگواری برای ورزش کشورمان رخ داد. در این روز اعضای تیم ملی نوجوانان جودو ایران در حال سفر به ارمنستان برای برگزاری یک اردوی مشترک بودند که بعد از گذشت ۱۶ دقیقه از پرواز در حوالی قزوین سقوط کرد. در این حادثه تمامی ۱۶۸ مسافر جان خودشان را از دست دادند و همچنین در این میان ۱۱ نفر از اعضای تیم ملی و کادر همراه نیز حضور داشتند. بسیاری از شاهدان عینی می گویند هواپیما در آسمان آتش گرفته و سپس بعد از مدتی به زمین برخورد کرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=29823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x