تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

چه کسانی دیدار‌ اشتون با فتنه‌گران را هماهنگ شد؟+عکس

  • کد خبر : 30015
  • 27 اسفند 1392 - 10:23
چه کسانی دیدار‌ اشتون با فتنه‌گران را هماهنگ شد؟+عکس

کاترین اشتون در جریان سفرش به ایران در اقدامی خلاف پروتکل و مشی دیپلماتیک به دیدار نرگس محمدی از فعالان فتنه ۸۸ در سفارت اتریش رفت که برای این دیدار مطمئناً هماهنگی های صورت گرفته بود.

گروه سیاسی     « کمال مهر»؛ کاترین اشتون در جریان سفرش به ایران در اقدامی خلاف پروتکل و مشی دیپلماتیک به دیدار نرگس محمدی از فعالان فتنه ۸۸ در سفارت اتریش رفت که برای این دیدار مطمئناً هماهنگی های صورت گرفته بود.شنیده شده که هماهنگی‌های این دیدار بر عهده دو نفر در داخل و خارج از کشور بوده است.

ظاهرا علیرضا علوی تبار وظیفه برخی هماهنگی‌ها در داخل کشور را برای دیدار نرگس محمدی را بر عهده داشت.

علیرضا علوی‌تبار، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت است.

علوی تبار و حسین قاضیان از مشاوران ماهنامه زنان، سردبیر روزنامه توقیف شده ی بنیان و عضو شورای سردبیری روزنامه صبح امروز بودند.

علوی تبار همچنین کاندیدای در اختیار گیری پست مدیرمسئولی روزنامه صبح امروز بود و از وی به عنوان جانشین سعید حجاریان یاد می شد. سعید حجاریان خود در این باره گفته بود: «واگذاری این سمت پس از برگزاری انتخابات مجلس ششم است و این تصمیم را به دلیل مشغولیت بسیار در حزب جبهه مشارکت گسترش آن و جا افتادن روزنامه مشارکت که در آن مسئولیت هایی بر عهده دارم، گرفته ام که البته سازماندهی فراکسیون این حزب در مجلس نیز از دلایل این تصمیم است.»

علوی تبار به همراه اکبر گنجی و چنگیز پهلوان، نمایندگان روزنامه صبح امروزدر کنفرانس ننگین برلین بودند. وی که در آن ایام عضو هیئت علمی آموزش مدیریت دولتی بود، بازداشت و در دادگاه معروف به مسافران کنفرانس برلین محاکمه شد، اما با رای دادگاه مورد تبرئه قرار گرفت.

وی که که مدیر سایت امروز بود به اتهام نشر مطالب خلاف واقع در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۸۲ به شعبه ۱۴۱۰ دادگاه عمومی تهران احضار شد.

این عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در جریان تحصن نمایندگان مجلس ششم در پائیز ۱۳۸۲ در کنار مصطفی تاجزاده وظیفه تهییج متحصنین را بر عهده گرفت. وی در ۲۸ آبان آن سال در جمع متحصنین بر ضرورت ورود به پیگیری تغییرات بنیادین در نظام جمهوری اسلامی پافشاری کرد.

هاینربیله در معرفی علیرضا علوی تبار این مشارکتی را به عنوان مبتکر طرح زنجیره ای کردن روزنامه ها و دور زدن قانون دانسته و می گوید: «او به عنوان مبتکر طرحی است که پس از تعطیلی هر کدام از روزنامه ها روزنامه دیگری با همان هویت اما با نام دیگر را تاسیس می کرد.»

همچنین شنیده شده که رضا علیجانی عضو فراری گروهک ملی مذهبی نیز وظیفه هماهنگی‌ها در خارج از کشور برای دیدار اشتون با برخی عناصر فتنه ۸۸ را بر عهده داشته است.

 

منبع: دانا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=30015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x