تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

ادعای یک فراری: به رفسنجانی گزارش می دادم!

  • کد خبر : 29899
  • 27 اسفند 1392 - 7:47
ادعای یک فراری: به رفسنجانی گزارش می دادم!

مصباحی مدعی است در دولت رفسنجانی، از مقامات بالای امنیتی بوده و به طور مستقیم به رفسنجانی گزارش می‌داده است. او در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی به آلمان پناهنده شد.

به گزارش کمال مهر، ۲۶ سال پس از سانحه بمب‌گذاری و سقوط هواپیمای پان آمریکن در شهر لاکربی اسکاتلند، رسانه‌های غربی و عربی ادعا کرده‌اند که ایران در این عملیات تروریستی دخالت داشته است؛ اما استنادات آن‌ها چیزی جز اظهارات یک مهره سوخته از نظر سرویس اطلاعاتی آمریکا نیست.

طی سه دهه اخیر، غربی‌ها حکومت قذافی و لیبی را عامل انفجار پرواز شماره ۱۰۳ خطوط هوایی آمریکا از فرودگاه هیترو لندن به مقصد فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی نیویورک در ۲۱ دسامبر ۱۹۸۸ متهم می‌کردند که منجر به تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور شد. سرانجام در سال ۲۰۰۳ لیبی رسماً مسئولیت این بمب‌گذاری را بر عهده گرفت و به نزدیک به ۲۹۰ قربانی آن غرامت پرداخت.

اما اینک طبق یک سناریوی جدید، شبکه الجزیره قطر و روزنامه تلگراف انگلستان به نقل از یک مقام اطلاعاتی سابق ایران مدعی شده‌اند که دولت ایران در پشت پرده طراحی سانحه لاکربی بوده است.

این مقام سابق اطلاعاتی ایران، ابولقاسم مصباحی معرفی شده است که پیش از این نیز اتهامات عجیب و غریب دیگری علیه ایران مطرح کرده بود که البته هیچ کدام به نتیجه نرسیده است.

این سناریو شبیه سناریوهایی است که در پرونده‌های ترورهای میکونوس در آلمان، بمب‌گذاری سال ۱۹۹۴ مرکز یهودیان آرژانتین و حادثه ۱۱ سپتامبر علیه ایران طراحی شده بود و در تمامی آن‌ها شهادت‌های مصباحی یکی از دلایل این اتهامات بود.

مصباحی از ایرانیان فراری است که از سال‌ها قبل به آلمان پناهنده شده است.

گرت پورتر نویسنده صلح طلب آمریکایی درباره مصباحی افشاگری مهمی کرده و می‌گوید: «جیمز برنازانی رئیس سابق بخش حزب الله در سازمان اف.بی.آی آمریکا در مصاحبه‌ای در نوامبر ۲۰۰۶ اظهار داشت که مسئولان امنیتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که مصباحی بر خلاف اقرارهایی که برای مقامات آرژانتینی کرده بود، با مقامات امنیتی ایران تماس و دسترسی نداشته است. برنازانی این را هم گفته بود که تحلیل‌گران اطلاعاتی آمریکا معتقدند که مصباحی، تشنه پول است و حاضر است در هر پرونده‌ای علیه ایران در هر کشوری، به عنوان شاهد پرونده حاضر شود و علیه ایران شهادت دهد.»

مقامات اطلاعاتی آمریکا اعتقاد دارند ادعاهای مصباحی درباره دست داشتن ایران در حادثه ۱۱ سپتامبر قطعا دروغ است چرا که اگر او کوچک‌ترین اطلاعی از این موضوع داشت، قبل از وقوع به اطلاع می‌رساند.

مصباحی مدعی است در دولت رفسنجانی، از مقامات بالای امنیتی بوده و به طور مستقیم به رفسنجانی گزارش می‌داده است. او در اوایل دهه ۱۹۹۰ به آلمان پناهنده شد. مصباحی اکنون مهره سوخته‌ای است که در دو دهه اخیر همواره یک پای ثابت پرونده‌های سیاسی و غیرحقوقی علیه ایران بوده است و شبکه الجزیره و روزنامه تلگراف، با استناد به اظهارات این مهره سوخته، سناریوی جدید علیه ایران را در نطفه خفه کرده‌اند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=29899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x