تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

دلیل بالا رفتن طلاق از نگاه علی مطهری

  • کد خبر : 30012
  • 27 اسفند 1392 - 10:18
دلیل بالا رفتن طلاق از نگاه علی مطهری

مطهری گفت: اینکه آمار طلاق در جامعه بالا می‌رود گذشته از اینکه علت اقتصادی دارد، بیشتر علت فرهنگی دارد چون سبک و روش زندگی ما در حال نزدیک شدن به فرهنگ غربی است.

 

کمال مهر: علی مطهری با تاکید بر اهمیت استقلال فرهنگی در جامعه عنوان کرد: سبک و روش زندگی ما در حال نزدیک شدن به زندگی غربی است.

علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش فعالان فرهنگی که روز دوشنبه ۲۶ اسفند در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برای لبیک به نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون وضعیت فرهنگی کشور برگزار شد، اظهار کرد: فکر می‌کنم اگر بخواهیم به طور خلاصه نگرانی فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی را بیان کنیم، می‌توانیم کلمه استقلال فرهنگی رابه کار ببریم.

وی افزود: استقلال یکی از شعارهای انقلاب اسلامی است. مقصود ما از انقلاب، استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بود که البته مهم‌ترین این‌ها استقلال فرهنگی است. اگر استقلال فرهنگی باشد، استقلال اقتصادی و سیاسی هم به دنبال آن می‌آید و برعکس اگر استقلال فرهنگی نباشد به دنبال آن استعمار فرهنگی خواهد آمد.

مطهری ادامه داد: شهید مطهری جمله‌ای در این باره دارند که می‌گویند استعمار سیاسی و اقتصادی آنگاه توفیق حاصل پیدا می‌کند که ابتدا استعمار فرهنگی صورت گرفته باشد.

او با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ ادامه داد: نظرات فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی انصافا نظرات دقیقی است. من که تسلط نسبی به آثار شهید مطهری دارم، نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی به نظرات شهید مطهری بسیار شبیه است و همان رنگ و بو را دارد. مطلبی که ایشان درباره سبک زندگی مطرح کردند، یک مساله کلیدی است. اگر همین موضوع را به خوبی بفهمیم و عناصرش را بشناسیم و عمل کنیم فکر می‌کنم شاید به همه خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی جامه عمل پوشانده‌ایم.

این نماینده مجلس با اشاره به آنچه در زمینه فرهنگ می‌تواند باعث آسیب در جامعه بشود ادامه داد: آنچه انقلاب ما را تهدید می‌کند، نزدیک شدن به فرهنگ بیگانه یعنی فرهنگ غربی و ایجاد گرایش تدریجی به زندگی غربی است که می‌تواند به صورت ناخودآگاه و در اثر برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و گسترش ارتباطات جهانی به وجود بیاید. ممکن است افراد گاهی به این موضوع توجه نداشته باشد که این موضوع باعث می‌شود از سبک زندگی اسلامی دور شویم.

او افزود: اینکه آمار طلاق در جامعه بالا می‌رود گذشته از اینکه علت اقتصادی دارد، بیشتر علت فرهنگی دارد چون سبک و روش زندگی ما در حال نزدیک شدن به فرهنگ غربی است.

خبرگزاری ایسنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=30012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x