تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

فیلم‌ های ایرانی تلویزیون در نوروز

  • کد خبر : 29716
  • 26 اسفند 1392 - 12:38
فیلم‌ های ایرانی تلویزیون در نوروز

شبکه‌های سیما تعدادی از تولیدات تازه سینمای ایران را برای پخش در ایام نوروز آماده کرده‌اند.

کمال مهر: شبکه‌های سیما تعدادی از تولیدات تازه سینمای ایران را برای پخش در ایام نوروز آماده کرده‌اند.

شبکه‌های سیما در تلاش‌اند تا برای سرگرمی مخاطبانشان در ایام نوروز برنامه‌های متنوعی را آماده پخش کنند که بدون شک فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی از جمله برنامه‌هایی به شمار می‌آیند که طرفداران زیادی دارند.

با این حال، پخش فیلم‌های سینمایی تکراری و البته آثاری که با ممیزی زیاد راهی آنتن تلویزیون می‌شوند، در سال‌های گذشته اعتراض های بسیاری از مخاطبان را در ایام تعطیلات نوروز برانگیخته است که گویا مدیران و مسئولان سیما را بر آن داشته تا امسال رویکردی متفاوت اتخاذ کنند.

در نشستی که مدتی قبل علی بخشی‌زاده، مدیر برنامه‌های نوروزی شبکه‌های سیما با اهالی رسانه داشت، از پخش تعداد زیادی فیلم‌ سینمایی ایرانی و خارجی در عید نوروز خبر داد که بسیاری از آن ها به تازگی تولید شده اند و از اکران عمومی‌شان چندان زمانی نمی‌گذرد.

بر همین اساس شبکه‌های مختلف سیما نیز نام تعدادی از فیلم‌هایی را که قرار است در نوروز روی آنتن ببرند، اعلام کرده‌اند که هنوز زمان پخششان مشخص نیست و شاید هم در مدت زمان باقی مانده تا آغاز سال جدید، تغییراتی در این فهرست رخ دهد. از جمله این که ظاهرا قرار است به فهرست فیلم‌های سینمایی ایرانی ایام نوروز افزوده شود.

در این شرایط  باید منتظر ماند و دید رسانه ملی در پخش این فیلم‌های سینمایی چگونه عمل می‌کند؟ مهم‌ترین مسئله در این میان، بحث ممیزی است و برای همین باید دید فیلم‌هایی که تا پیش از این مجوز اکران سینمایی شان صادر شده، مخاطبان سینما آن‌ها را دیده‌اند و در شبکه نمایش خانگی هم توزیع شده اند، آیا قرار است درپخش تلویزیونی دچار ممیزی های عجیب و غریب  شوند یا نه؟

با نگاهی به فهرست فعلی آثار سینمای ایران که قرار است نوروز از تلویزیون پخش شوند، می توان دید شبکه یک سیما هنوز هیچ فیلم سینمایی ایرانی را در جدول پخشش قرار نداده است و شبکه دو هم تاکنون تنها نام فیلم سینمایی«ضد گلوله»به کارگردانی مصطفی کیایی را اعلام کرده است. این فیلم در سی امین جشنواره فیلم فجر، دیپلم افتخار بهترین فیلم وسیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را کسب کرد.

همچنین در حالی که شبکه پنج سیما (تهران) نام دو فیلم ایرانی «آزمایشگاه» ساخته حمید امجد و «آقای الف» علی عطشانی را در جدول برنامه‌های نوروزی اش گنجانده ، شبکه سه با پنج فیلم جلودار است. این شبکه فیلم‌های سینمایی «پسر آدم، دختر حوا» از رامبد جوان، «استشهادی برای خدا» ساخته علیرضا امینی، «دزدان خیابان جردن» ساخته وحید اسلامی، «می‌زاک»  از حسینعلی لیالستانی و «حوض نقاشی» با کارگردانی مازیار میری را در جدول پخش دارد.

نام فیلم

کارگردان

شبکه

خلاصه داستان

بازیگران

«ضد گلوله»

مصطفی کیایی

دو

داستان این فیلم مربوط به اواسط دهه ۶۰ و اوج دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق است که قصه مردی حدود ۵۰ ساله در تهران را روایت می‌کند که مشغول قاچاق نوارهای لس آنجلسی و فیلم‌های ویدئویی بوده و در اثر یک اتفاق در می‌یابد که توموری در سر دارد و تا دو ماه دیگر بیشتر زنده نخواهد ماند.

مهدی هاشمی، ژاله صامتی، سعید آقاخانی، مسعود کرامتی

«پسر آدم، دختر حوا»

رامبد جوان

سه

فرهود و مینا، دو وکیل جوان بر سر تصاحب دفتر کاری که با کلاهبرداری به آن دو داده شده، به رقابت می‌پردازند. در این بین ناصر و محبوبه می‌خواهند از هم جدا شوند. فرهود و مینا وکالت این دو را می‌پذیرند و رقابتشان وارد دور تازه‌ای می‌شود.

حامد کمیلی، مهناز افشار

«استشهادی برای خدا»

علیرضا امینی

سه

فتحی، راهبان قدیمی قطار در روزهای پایانی زندگی‌اش، برای جبران اتفاقات گذشته به روستای زادگاه خود باز میگردد. او در صدد استشهادی برای خداست تا آسوده بمیرد…

جمشید هاشم‌پور، محسن تابنده، احمد مهرانفر

«دزدان خیابان جردن»

وحید اسلامی

سه

داستان دو دزد خرده پا را به تصویر می‌کشد که سعی می‌کنند، دست به کاری بزرگ بزنند.

فتحعلی اویسی، ارژنگ امیرفضلی، رضا شفیعی‌جم،‌ حدیث فولادوند، رابعه اسکویی

«می‌زاک»

حسینعلی لیالستانی

سه

این فیلم روایتگر بچه‌ای است که می‌خواهد وارد این دنیا شود و فراز و نشیب‌های این دنیا، او را دچار چالش می‌کند.

باران کوثری، محمدرضا فروتن، داریوش ارجمند، فاطمه معتمدآریا، جمشید مشایخی

«حوض نقاشی»

مازیار میری

سه

مریم و رضا با آدم‌های دیگر فرق دارند، آن هم نه یک فرق ساده، بلکه بسیار بزرگ و آن‌ها باید تلاش کنند تا به دیگران ثابت کنند این تفاوت بزرگ را با معجزه عشق حل کرده‌‌اند.

شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سپهراد فرزامی، سیامک احصائی، الهام کردا

«آزمایشگاه»

حمید امجد

تهران

آزمایشگاه داستان یک جوان خجول شهرستانی است که با رتبه اول از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است. او برای استخدام به آزمایشگاه یک بیمارستان می‌آید، اما از لحظه اول با روابط و رقابت‌های آشکار و پنهان حرفه‌ای و عاطفی رو‌به‌رو می‌شود.

رامبد جوان،باران کوثری، افشین هاشمی، شبنم مقدمی، رضا کیانیان

«آقای الف»

علی عطشانی

تهران

امیر ادیب تاجر جوان ایرانی در حالی که قرار است در مزایده بزرگ بورس شرکت کند،با شخصی روبرو می شود که به او می گوید تا دو هفته دیگر خواهد مرد.

پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی، نیما شاهرخ‌شاهی، مهران رجبی

خبرآنلاین
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=29716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x