تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

فلورا سام: وضعیت تلویزیون عادی نیست!

  • کد خبر : 29589
  • 26 اسفند 1392 - 10:00
فلورا سام: وضعیت تلویزیون عادی نیست!

کارگردان سریال نوروزی شبکه تهران با بیان اینکه وضعیت در تلویزیون عادی نیست، ابراز امیدواری کرد: مسائل مالی تلویزیون حل شود و تلویزیون به وضعیت عادی برگردد.

کمال مهر: کارگردان سریال نوروزی شبکه تهران با بیان اینکه وضعیت در تلویزیون عادی نیست، ابراز امیدواری کرد: مسائل مالی تلویزیون حل شود و تلویزیون به وضعیت عادی برگردد.

این کارگردان که این روزها سریال «ما فرشته نیستیم» را برای نوروز در شبکه تهران می‌سازد،، از وضعیت صداوسیما، مشکلات بودجه، ضعف فیلمنامه‌ها، شرایط سخت کار، ریزش مخاطب تلویزیون، حضور اسپانسرها در برنامه‌های کودک، خط قرمزها و همچنین سریال «ما فرشته نیستیم» گفت.

فلورا سام در این گفت‌وگو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در طول این سال‌ها صداوسیما تا چه میزان توانسته است به عنوان «رسانه ملی» نزدیک شود؟ گفت: در تمام این سال‌ها صداوسیما تلاش کرده است به سمت رسانه ملی شدن برود و در این جهت سعی و تلاش صورت گرفت، منتهی اتفاقی که در این سال‌ها افتاد این بود که مسائل مالی گریبان‌گیر تلویزیون شد.

او در ادامه درخصوص تأثیر کمبود بودجه بر افت کیفیت کارها گفت: نبود بودجه باعث افت کیفی کارها می‌شود و دقیقا به دلیل اتفاقاتی که می‌افتد، بدون اینکه گناهی داشته باشیم مرتب محاکمه می‌شویم که چرا کارها افت کیفی پیدا کردند و چرا چنین و چنان شده‌است؛ در صورتی که عمده مشکلات سریال‌سازی ما به همین کمبود بودجه برمی‌گردد.

اما به طور کلی اگر بخواهیم درست نگاه کنیم فیلمنامه زمانی مشکل پیدا می‌کند که فیلمنامه‌نویس را مجبور می‌کنیم در عرض یک ماه یک فیلمنامه ۱۳ قسمتی تحویل بدهد. چرا مجبور می‌شویم؟ برای اینکه صداوسیما فرصت پیش تولید زیادی به ما نمی‌دهد، چون آنقدر بودجه ندارد.

این کارگردان به تولید سریال «همسایه‌ها» در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این سریال یک سریال آپارتمانی بود و تولید پیچیده‌ای نداشت، اما دو – سه ماه پیش تولید داشت. در شرایطی که هیچ لوکیشن خاصی نداشت توانستیم به مدت شش ماه این سریال را بسازیم. در صورتی که در حال حاضر سریالی ممکن است ۳۰ لوکیشن داشته باشد اما باید در دو – سه ماه ساخته شود که این‌ها همه به همان مساله اصلی برمی‌گردد.

البته ممکن است فیلمنامه‌نویسان ما هم کوتاهی کرده باشند اما من می‌گویم پس شوراهایی که در صداوسیما هستند چه؟ من اگر بد می‌نویسم یا ضعیف می‌نویسم و اینکه اگر حرفی می‌نویسم که قرار است منافع و مصالح‌مان را زیر سوال ببرد چرا تصویب می‌شود که ساخته شود؟

فلورا سام در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اعتقاد بر اینکه نمی‌توان منکر این شد که به هر حال تلویزیون ریزش مخاطب داشته است، ادامه داد: با تمام این کمبودهایی که وجود دارد، اتفاقا بخش هنری کار می‌کنند و زحمت می‌کشند اما متأسفانه نمی‌دانم چرا همه انتقادات به بخش هنری می‌شود؟

خبرگزاری ایسنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=29589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x