تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

میوه شب عید گران شد

  • کد خبر : 29732
  • 26 اسفند 1392 - 12:50
میوه شب عید گران شد

بالاخره از یکشنبه هفته جاری توزیع میوه تنظیم بازاری از سوی دولت آغاز شد؛ میوه هایی که قرار بود بازار شب عید را کنترل کند اما تصمیم دولت در خصوص چگونگی نرخ‌گذاری میوه شب عید، قیمت سیب و پرتقال را بالا برد.

کمال مهر: بالاخره از یکشنبه هفته جاری توزیع میوه تنظیم بازاری از سوی دولت آغاز شد؛ میوه هایی که قرار بود بازار شب عید را کنترل کند اما تصمیم دولت در خصوص چگونگی نرخ‌گذاری میوه شب عید، قیمت سیب و پرتقال را بالا برد.

دولت از روز یکشنبه هفته جاری توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازاری را آغاز کرده است و بر اساس نرخ هایی که در پایتخت اعلام کرده است، هر کیلوگرم پرتقال ۱۷۵۰ تومان، سیب ممتاز ۳۷۰۰ تومان و سیب دماوند ۳۰۰۰ تومان تعیین شده است. در سایر استانها نیز به تناسب، قیمت از سوی دولت تعیین شده است.

اما همین اعلام نرخ از سوی دولت، سبب شده تا از روز گذشته، قیمت در بازار بالا رود و پرتقال با کیفیت مناسب که تا پیش از این ۱۷۰۰ تومان در بازار به فروش می رسید، به حدود ۲ هزار تومان رسیده است، برخی مغازه ها نیز قیمت هر کیلوگرم پرتقال مرغوب تامسون را تا پیش از این، ۲۵۰۰ تومان ارایه می کردند و حال با این اعلام نرخ‌ها، قیمت به ۳۰۰۰ تومان رسیده است.

سیب نیز در همین شرایط قرار دارد و در روزهای گذشته قیمت آن افزایش یافته و تا هر کیلوگرم ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش را تجربه کرده است، در حالی که کیفیت میوه های تنظیم بازاری نیز چندان بالا نیست و مردم رضایت چندانی ندارند.

سال گذشته نیز این اتفاق رخ داد و به دلیل تصمیم دولت در تعیین قیمت بالا برای سیب و پرتقال، قیمت میوه در بازار بالا رفت. البته کیفیت سیب و پرتقال پارسال به نسبت سال جاری، از وضعیت بهتری برخوردار بود، اما امسال علاوه بر اینکه میوه های تنظیم بازاری که در برخی میادین میوه و تره بار نیز توزیع شده است، کیفیت مناسبی به تناسب قیمت آن ندارد، همین اعلام نرخ از سوی دولت، قیمت در بازار را بالا برده است.

در این میان، میوه ای که در میادین میوه و تره بار تا پیش از اجرای این طرح نوروزی دولت، عرضه می شد، با استقبال بیشتری از سوی مردم مواجه می شد و البته پرتقال نیز به خصوص کیفیت بسیار مرغوبی داشت، در مورد سیب البته به طور کلی امسال کیفیت به حد اعلا نیست، اما قیمتی که دولت هم اکنون برای عرضه سیب تنظیم بازاری تعیین کرده است، به نسبت کیفیت بسیار بالا است.

تا پیش از این، قرار بر این بود که دولت میوه تنظیم بازاری را ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزانتر از سطح بازار عرضه کند، در حالیکه این طور نیست و شرایط طور دیگری رقم خورده است.

بررسی های میدانی مهر در میادین میوه و تره بار پرتردد شهر تهران حکایت از آن دارد که مردم قیمت میوه های تنظیم بازاری را به نسبت کیفیت آن بالا می دانند، البته برخی ها نیز معتقدند که پرتقال های عرضه شده در سطح شهر به خصوص وانت بارهایی که این روزها با تردد در کوچه  و خیابان، میوه مرغوب و با قیمت مناسب عرضه می کنند، برای خرید با صرفه تر هستند.

خبرگزاری مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=29732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x