تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ظریف نیامد / وزارت اطلاعات درباره دیدار اشتون با برخی فتنه‌گران هشدار داده بود/ “اسنادی” وجود دارد که چیز دیگری نشان می‌دهد

  • کد خبر : 29459
  • 26 اسفند 1392 - 8:01
ظریف نیامد / وزارت اطلاعات درباره دیدار اشتون با برخی فتنه‌گران هشدار داده بود/ “اسنادی” وجود دارد که چیز دیگری نشان می‌دهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست اعضای این کمیسیون با وزرای اطلاعات و خارجه گفت: نمایندگان به هیچ عنوان از توضیحات مسئولان این دو وزارتخانه در خصوص دیدار اشتون با برخی محکومان فتنه ۸۸ قانع نشدند و قرار شد “کمیته حقیقت‌یاب” این مسئله را بررسی کند.

کمال مهر:سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  به تشریح جلسه صبح امروز یکشنبه ۲۵ اسفند کمیسیون امنیت ملی با مسئولان وزرات امور خارجه و اطلاعات که پیشتر خبر آن را داده بود پرداخت و گفت: بعد از ارجاع موضوع ملاقات اشتون به فتنه‌گران از سوی رئیس مجلس به کمیسیون امنیت ملی صبح امروز جلسه‌ای با حضور وزیر اطلاعات و همکارانش و هم چنین معاونین وزیر امور خارجه تشکیل شد.
وی با بیان این که وزیر امور خارجه در این نشست حضور نداشت، گفت: از آن‌جایی که آقای ظریف از یک ماه قبل برنامه‌ای تنظیم کرده بود و امکان لغو آن وجود نداشت با اطلاعات کمیسیون امنیت ملی در این جلسه حضور نداشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  اظهار داشت: در این نشست ۸ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: عمده نظرات نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی این بود که چرا بعد از ملاقات هیئت پارلمانی اروپا مجددا چنین اتفاقی رخ داده است.

نماینده مردم ورامین تصریح کرد: برخی همکاران می‌گفتند ملاقات اشتون با برخی محکومین فتنه جزو شرایط سفر بوده و برخی از همکاران اعتقاد داشتند رویکرد وزارت امور خارجه در این باره تساهل و تسامح است و برخی‌ از همکاران می‌گفتند وزارت امور خارجه و اطلاعات در این رابطه کوتاهی کرده‌اند.

نقوی حسینی تاکید کرد: البته بعضی از همکاران معتقد بودند وزارت امور خارجه و اطلاعات به تذکرات قبلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این رابطه توجه نداشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه به توضیحات وزارت امور خارجه و اطلاعات اشاره کرد و گفت: مسئولان وزارت اطلاعات توضیحانی ارائه و گفتند ما براساس اطلاعاتی به این نتیجه رسیده بودیم که (اشتون) می‌خواهد ملاقاتی خارج از عرف انجام دهد بنابراین به وزارت امور خارجه هشدار داده بودیم که قرار است چنین ملاقاتی انجام شود حتی با یکی از مسئولان وزارت امور خارجه تماس گرفته و این موضوع ابلاغ شد که وزارت خارجه توضیح داد که بالاخره نظام ما قوی‌تر از این حرف‌هاست و با این ملاقات‌ها چیزی از اقتدار نظام کم نخواهد شد.

نقوی حسینی در ادامه به توضیحات وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: مسئولان وزارت خارجه در این نشست، پیش شرط بودن ملاقات با برخی افراد در سفر اشتون را رد کردند و گفتند چنین پیش شرطی وجود نداشته و اعلام کردند به سفرا تذکر داده بودیم که چنین اتفاقی نباید بیفتد در همین راستا نیز به سفیر اتریش تذکر داده شد.

نماینده مردم ورامین تصریح کرد: همچنین مسئولان وزارت خارجه گفتند تحت هیچ شرایطی ملاقات در پروتکل دیدارها نبوده است و ما نیز موافق نبوده و این دیدارها زمانی صورت گرفته که قرار بوده اشتون با سفرای اروپایی نشست برگزار کند یعنی در حاشیه نشست بوده است.

نقوی حسینی در ادامه اظهار داشت: نمایندگان به هیچ عنوان از توضیحات مسئولان وزارت خارجه و اطلاعات قانع نشدند چرا که معتقد بودند اسنادی دارند که چیز دیگری را نشان می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: قرار شد “کمیته ویژه حقیقت‌یاب” اسناد را بررسی و نتیجه آن را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کند.

وی تصریح کرد: کمیته حقیقت‌یاب متشکل از بنده،‌ محمد صالح جوکار و محمد حسن آصفری است.

وی با اشاره به زمان احتمالی ارائه نتیجه این کمیته گفت: فعلا زمانی را نمی‌توان برای آن تعیین کرد.

اضافه می‌شود “کاترین اشتون” در سفر اخیر به تهران با برخی از محکومان فتنه ۸۸ دیدار کرده بود که علی لاریجانی از آن به عنوان دیدار دزدانه تعبیر کرده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=29459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x