تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

حق اولاد سال ۹۳ مشخص شد

  • کد خبر : 29076
  • 24 اسفند 1392 - 9:15
حق اولاد سال ۹۳ مشخص شد

به ازای هر فرزند در سال آینده ماهیانه ۶۰۸۸۸ تومان و برای دو فرزند ۱۲۱۷۷۶ تومان به حقوق مشمولان قانون کار افزوده می شود، این میزان در سال جاری برای ۱ فرزند به میزان ۴۸۷۱۲ تومان و برای دو فرزند ۹۷۴۲۲ تومان بود.

کمال مهر: به ازای هر فرزند در سال آینده ماهیانه ۶۰۸۸۸ تومان و برای دو فرزند ۱۲۱۷۷۶ تومان به حقوق مشمولان قانون کار افزوده می شود، این میزان در سال جاری برای ۱ فرزند به میزان ۴۸۷۱۲ تومان و برای دو فرزند ۹۷۴۲۲ تومان بود.

با مشخص شدن افزایش حداقل دستمزد ۶۰۸ هزار و ۹۰۶ تومانی سال ۹۳، همچنین روشن شدن وضعیت افزایش حداقل حقوق روزانه کارگران در سال آینده میزان حق اولاد شاغلان متاهل دارای فرزند نیز مشخص شد.

طبق قانون، حق اولاد تنها به ۲ فرزند خانوار تعلق می گیرد و در صورتی که کارگران دارای فرزندان بیشتری باشند، دیگر حقوق جدیدی به آنها پرداخت نمی شود. به صورت کلی، با افزایش حداقل دستمزد سالیانه، به حق اولاد افراد نیز افزوده می شود.

بر پایه این گزارش، نمی توان برای هر فرد با دریافتی متفاوت حق اولاد جداگانه ای در نظر گرفت. در قانون این حق بر مبنای حداقل دستمزد سالیانه مصوب شورای عالی کار محاسبه می شود و حقوق و مزایای دریافتی افراد در این بخش ملاک نیست.

نگاهی به روند افزایش حق اولاد در سال های گذشته نشان می دهد که حق اولاد ۵۶۷۹ تومانی سال ۸۰ برای هر اولاد به ۳۳۰۳۰ تومان در سال ۹۰ افزایش یافته است. همچنین میزان حق اولاد برای یک فرزند در سال ۹۱ به میزان ۳۸۹۷۰ تومان و در سال جاری نیز ۴۸۷۱۲ تومان بوده است.

 جدول ۱۴ ساله تغییرات حق اولاد مشمولان قانون کار

(ارقام به تومان)

حق اولاد ۲ فرزند حق اولاد ۱ فرزند حداقل دستمزد روزانه سال
۱۱۳۵۸ ۵۶۷۹ ۱۸۹۳ ۸۰
۱۳۹۶۹ ۶۹۸۵ ۲۳۲۸ ۸۱
۱۷۰۶۷ ۸۵۳۴ ۲۸۴۴ ۸۲
۲۱۳۲۰ ۱۰۶۶۰ ۳۵۵۳ ۸۳
۲۴۵۱۸ ۱۲۲۵۹ ۴۰۸۶ ۸۴
۳۰۰۰۰ ۱۵۰۰۰ ۵۰۰۰ ۸۵
۳۶۶۰۰ ۱۸۳۰۰ ۶۱۰۰ ۸۶
۴۴۹۲۰ ۲۱۹۶۰ ۷۳۲۰ ۸۷
۵۲۷۰۴ ۲۶۳۵۲ ۸۷۸۴ ۸۸
۶۰۶۰۰ ۳۰۳۰۰ ۱۰۱۰۰ ۸۹
۶۶۰۶۰ ۳۳۰۳۰ ۱۱۰۱۰ ۹۰
۷۷۹۴۰ ۳۸۹۷۰ ۱۲۹۹۰ ۹۱
۹۷۴۲۲ ۴۸۷۱۲ ۱۶۲۳۷ ۹۲
۱۲۱۷۷۶ ۶۰۸۸۸ ۲۰۲۹۶ ۹۳
خبرگزاری مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=29076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x