تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

کاهش ۴۰۰میلیونی مخاطبان فیس‌بوک طی چند ماه گذشته/رشد منفی کاربران ۱۳ تا ۲۴ ساله/ابر پسوردهای فیس‌بوک برای دستیابی به اطلاعات شخصی کاربران+سند

  • کد خبر : 28672
  • 22 اسفند 1392 - 8:28
کاهش ۴۰۰میلیونی مخاطبان فیس‌بوک طی چند ماه گذشته/رشد منفی کاربران ۱۳ تا ۲۴ ساله/ابر پسوردهای فیس‌بوک برای دستیابی به اطلاعات شخصی کاربران+سند

در حالی که تلاش مسئولین کشور به شکلی است که سعی در گسترش این شبکه اجتماعی در ایران دارند، فیس بوک تنها در تعداد کمی از کشورهای آفریقایی به عنوان شبکه اجتماعی اول مورد استفاده قرار می گیرد و در بیشتر نقاط جهان، شبکه های اجتماعی داخلی همان کشور استفاده می شود.

 

به گزارش خبرنگار کمال مهر،این روزها فیس بوک به سوژه برخی از محافل تبدیل شده است؛ فیسبوکی که در سال ۸۸ به دلیل دامن زدن به فتنه ۸۸ و همچنین گسترش فحشا در کشور فیلتر شد.

حال بار دیگر با هجوم گسترده برخی از دولت‌مردان به فیس بوک و اظهارنظرهای آن‌ها در این شبکه اجتماعی، تعدادی از مردم نیز برای آگاهی از این اظهارنظرها به این شبکه اجتماعی پیوسته اند.

وزیر ارشاد درحالی از رفع فیلتر فیس بوک در کشور سخن می‌گوید و آن را یک مأموریت ویژه برای خود در دولت یازدهم می‌داند که شکست ها و کاهش محبوبیت پی در پی فیسبوک از اوایل سال قبلی میلادی آغاز شد به نحوی که در خردادماه امسال «مارکتینگ لند» به عنوان بزرگترین مرکز ارزش گذاری کمپانی های اینترنتی در جهان با اعلام کاهش ۳۶ درصدی ارزش سهام فیسبوک، این کمپانی صهیونیستی-آمریکایی را در شُرُف ورشکستگی اعلام کرد و اخیرا «اینترنت ورلد استتز» با انتشار آمار تعداد کاربران فیسبوک نشان داد که پس از افشاگری های جاسوس سابق آمریکایی، ادوارد اسنودن، نزدیک به ۴۰۰ میلیون کاربر شبکه اسرائیلی فیسبوک در سراسر جهان، حساب کاربری خود را حذف کرده اند.

طبق آمار و ارقامی که در مجامع رسمی بین‌المللی منتشر شده است تعداد کاربرانی که حساب کاربری خود را در این شبکه اجتماعی بسته‌اند به شدت افزایش یافته است؛ این در حالی است که تعداد کاربران فیس بوک از سن ۱۳ تا سن ۲۴ ساله رشد منفی داشته‌اند و این رقم به بیش از ۳۲ درصد نیز رسیده است.

نکته جالب تر اینکه تنها کاربران بالای ۵۰ سالگی افزایش پیدا کرده اند که نشان‌دهنده ورود افراد مسن به این شبکه اجتماعی و خروج جوانان از آن است.

طبق آماری که در جدول زیر نیز مشاهده می‌شود رشد تعداد افراد تحصیل‌کرده نیز در این شبکه اجتماعی به شدت منفی بوده است؛ به طوری که افراد با تحصیلات دبیرستان و دانشگاهی در این شبکه اجتماعی حضور کمتری داشته‌اند.

درحالی‌که تلاش تعداد انگشت شماری از مدیران اصلاح‌طلب دولتِ تدبیر و امید به شکلی است که سعی در گسترش این شبکه اجتماعیِ صهیونیستی در ایران دارند، فیس بوک تنها در کشورهای غیر پیشرفته از جمله تعداد کمی از کشورهای آفریقایی به عنوان شبکه اجتماعی اول مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بیشتر نقاط جهان، شبکه‌های اجتماعی داخلیِ همان کشور استفاده می‌شود.

این نشان‌دهنده تمرکز دولت‌ها برای مقابله با خروج اطلاعات مردم خود از کشورشان است؛ چرا که در شرکت صهیونیستی فیس بوک ابر پسوردهایی وجود دارد که به وسیله آن‌ها می‌توان به حساب کاربری تمام کاربران مراجعه کرد و اطلاعات شخصی آن‌ها را به دست آورد یا حتی حذف کرد.

همان‌طور که در جدول زیر مشاهده می‌شود نفوذ این شبکه اجتماعی بیشتر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است که با توجه به اظهارات مدیر ارشد فیس بوک که طی گزارش های بعدی منتشر می‌شود، این یک مأموریت جهانی برای فیسبوک است که به دستور اسرائیل برعهده‌گرفته است.

انتهای پیام

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=28672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x