تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

وجود پلاکاردهایی با مضمون “خانم اشتون آرمیتا را می‌شناسی؟” در میان معترضین/ طنین “مرگ بر فتنه‌گر” مقابل سفارت اتریش

  • کد خبر : 28626
  • 22 اسفند 1392 - 7:42
وجود پلاکاردهایی با مضمون “خانم اشتون آرمیتا را می‌شناسی؟” در میان معترضین/ طنین “مرگ بر فتنه‌گر” مقابل سفارت اتریش

دانشجویان تهرانی با در دست داشتن پلاکاردهای مختلف و سر دادن شعار “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسراییل”، “مرگ بر صهیونیسم”و “مرگ بر فتنه‌گر” اعتراض خود را نسبت به دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با محکومین فتنه ۸۸ نشان دادند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه کمال مهر، ساعت ۱۳ گذشته بود که اولین اتوبوس حامل دانشجویان خانم در محل تجمع اعتراض‌آمیز در واکنش به دخالت غربی‌ها در امور داخلی کشور شکل گرفته، مقابل سفارت اتریش توقف کرد.

این امر در حالی صورت گرفت که بسیج دانشجویی و جنبش عدالتخواه نیز به جمع معترضین پیوستند و به اقامه نماز ظهر و عصر مقابل سفارتخانه پرداختند.

یکی از نکات جالب توجه حضور نیروهای یگان ویژه برای امنیت هر چه بیشتر اطراف سفارتخانه بود.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکارداهای مختلفی که جملات مختلفی بر آن نوشته شده بود اعتراض خود را نشان دادند. برخی از این جملات بدین شرح است: “آقایان مسئول این مملکت بهای خون هزران شهید است”،‌ “دولت راستگو، راستش را بگو”، “جنایت فتنه‌گران در سال ۸۸ هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود”، “دولت تدبیر لطفا کمی تدبیر کن”،‌ “مردم را به تکرار ۹ دی مجبور نکنید”، ” شما حقوق بشر می‌فهمید؟”، “آمریکای جنایتکار بزرگترین ناقض حقوق بشر” و “خانم اشتون آرمیتا را می‌شناسی؟”

همچنین تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی از قبیل “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسراییل”، “مرگ بر صهیونیسم”، “مرگ بر فتنه‌گر”، “توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد”، “نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی”،‌ “استقلال آزادی جمهوری اسلامی” اعتراض خود را نسبت به دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با محکومین فتنه ۸۸ نشان دادند.

در ادامه “علیرضا کریمی” دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور گفت: به مسئولان تذکر می‌دهم که اگر بار دیگر چنین اتفاقاتی صورت بگیرد دیگر تجمع در مقابل سفارت و با چنین وسعتی انجام نخواهد شد، بلکه در مکانی دیگر خطاب به مسئولان صورت خواهد گرفت و ما از حقوق خودمان کوتاه نمی‌آییم.

همچنین سلطانی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه خوارزمی گفت: کسانی که حقوق به شر دارند مدعی حقوق بشر هستند و اگر وزارت خارجه در قبال اقدامات آنها همین روند را طی کند بهانه‌های دیگری همچون نوع برگزاری انتخابات و دخالت در اختیارات مسئولان مملکتی را مطرح می‌کنند.

“علی عبدی” دبیر اتحادیه انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران در تجمع دانشجویی گفت: ملت ایران، ملت انقلابی نیست که بخواهد در مقابل اهانت‌ها کوتاه بیاید.

“فرشید جعفری” دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به اینکه دیدار اشتون با فتنه‌گران بر خلاف عرف بین‌المللی بود، گفت: غرب امروز خود در بحران مشروعیت به سر می‌برد اما از حقوق بشر دم می‌زند.

ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه این تجمع با قرائت بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

در این بیانیه آمده است: حضور تیم حرفه‌ای در وزارت خارجه و حضور گسترده باتجربه‌های امنیتی در دولت یازدهم این سوال را در ذهن مردم ایجاد کرده است که این دیدارهای مشمئز کننده اتفاقی هستند؟ آیا مسئولان هماهنگ کننده از آنچه در این حوزه می‌کنند آگاهی دارند؟

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: فهم ما دانشجویان عضو انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه های کشور بر این است که وادادگی فرهنگی موجود در دولت یازدهم به عرصه سیاست خارجی نیز نفوذ کرده و بیش از پیش وابستگی سیاسی و اقتصادی ما را به غرب به همراه دارد. (متن کامل بیانیه اینجا)

گفتنی است؛ این تجمع به همت اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=28626

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x