تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

خودرویی که با فضولات انسانی کار می‌کند + عکس

  • کد خبر : 28591
  • 21 اسفند 1392 - 9:13
خودرویی که با فضولات انسانی کار می‌کند + عکس

شرکت خودروسازی هیوندایی به تازگی از برنامه‌هایی برای آغاز عرضه خودروی جدیدی در بهار پیش رو خبر داده است که با فاضلاب فراوری شده کار می کنند.

 

به گزارش کمال مهر؛ پاییز گذشته الون ماسک از شرکت تسلا فناوری پیل سوختی هیدروژنی را برای خودروها خطرناک خوانده و آن را بیشتر برای موشک مناسب دانست تا برای خودروها. اما این امر تقریبا به معنای واقعی کلمه درست است.

در طی چند هفته آینده، هیوندایی عرضه خودروی جدید توسکان پیل سوختی را آغاز می کند که با استفاده از گاز هیدروژن به دست آمده از مدفوع انسان کار می کند.

دانشمندان مرکز ملی پیل سوختی ایروین کالیفرنیا، فرایند پیچیده ای را برای تبدیل ضایعات فاضلاب در کالیفرنیای جنوبی به هیدروژن ارائه کرده اند.

در این فرایند، محققان از میکروب برای تبدیل ضایعات انسانی به متان و دی اکسید کربن استفاده کردند. برخی از این متان فیلتر شده و به یک وسیله خاص پمپاژ می شود و در نهایت گاز هیدروژن تولید می شود.

سپس این هیدروژن بازیافتی به طور مستقیم به یک پمپ عمومی برای تامین سوخت خودروها منتقل می شود. قرار است مالکان این خودروها از ۱۲ پمپ در سراسر کالیفرنیا انرژی مورد نیاز خودروی خود را تامین کنند.

مخزن هیدروژن این خودرو طی سه دقیقه پر می شود و با آن می تواند ۳۰۰ مایل مسافت را طی کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=28591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x