تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

«محسن صابر» جانباز قطع نخاعی :اصلی ترین ناقصان حقوق بشر غربی ها هستند

  • کد خبر : 28375
  • 20 اسفند 1392 - 13:48
«محسن صابر» جانباز قطع نخاعی :اصلی ترین ناقصان حقوق بشر غربی ها هستند

محسن صابر در خصوص نقص حقوق بشر توسط آمریکا و متحدانش گفت: در اصل حقوق بشر در چهارچوب قواعد انسانی برای این کشورها قابل درک نیست و فقط حرف است. و جنایاتی که این ها مخصوصاً آمریکا ، اسراییل ، انگلیس در طول تاریخ انجام داده اند خود گواه این مسئله است .

به گزارش گروه فرهنگ شهادت «کمال مهر» ؛ هشت سال جنگ تحمیلی و  نقض موازین حقوقی بین‌الملل از طرف عراق و حامیان او سند بزرگ تاریخ در نقص حقوق بشر است؛ جنگی که تا به امروز پیامد های آن بر پیکره جامعه ایران عزیز اسلامی نقش بسته است.

محسن صابر یکی از اسناد زنده تاریخ است که خود گواه نقص حقوق بشر توسط مدعیان حقوق بشر در جهان می باشد که با تجهیز عراق و حمایت های بی دریغ خود از صدام جنایتکار بزرگترین نقص حقوق بین الملل را مرتکب شده اند.

گزارش ذیل از  رزمنده ای است  که در جنگ تحمیلی  جدایی  از تحمل رنج درد مجروحیت قطع عضو به نوعی قربانی ترور خاموش  یک کشور غربی نیز شده است ، این روزها حال مساعدی ندارد و برای پیوند کبد به شیراز منتقل شده است .

بنابراین گزارش قبل از سفر این جانباز عزیز به شیراز  در تهران  به عیادتش رفتیم و با او به گفتگویی هرچند کوتاه نشستیم که در ادامه می خوانید؛ 

محسن صابر مجروح جنگی که بیش از ۲۰  سال است  در بستر خوابیده است؛ واین روزها وضعیت مناسبی ندارد و به سختی در خصوص مجروحیتش به خبرنگار ما گفت: در مجروحیت اولم ،  پای راستم  را از دست دادم و بعد از انتقال به بیمارستان بعلت شدت خون ریزی به من  خون تزریق کردند ، بعد از بهبودی مجدداً به منطقه رفتم که در این مرحله دچار قطع نخاع شدم .

این جانباز قطع نخاعی در ادامه گفت: ۵سال پیش متوجه شدم که هپاتیت دارم و بعد از بررسی های که انجام شد متوجه شدم ،خونی که به من در آن مقطع تزریق شده  از خون های آلوده ای که از فرانسه وارد  و ناقل هپاتیت بود به من تزریق کرده اند.

گفتنی است شرکت فرانسوی”مریو”  که در خلال سالهای جنگ ایران و عراق (۱۳۶۱ تا ۱۳۶۴) با صادر کردن خونهای آلوده به ایران منجر به انتقال ویروس هپاتیت و بیماری ایدز (HIV) و  ابتلای عده‌ای به این بیماریها شدند.

محسن صابر در خصوص نقص حقوق بشر توسط آمریکا و متحدانش گفت: در اصل حقوق بشر در چهارچوب قواعد انسانی برای این کشورها قابل درک نیست و فقط  حرف است. و جنایاتی که این ها مخصوصاً آمریکا ، اسراییل ، انگلیس در طول تاریخ انجام داده اند خود گواه این مسئله است .

وی ادامه داد : شما اگر جنایات این کشور ها اعم از ترور ، قتل عام ، تجاوز، حمله نظامی، داشتن تسلیحات کشتار جمعی و…  را  بشمارید نشان می دهد که  مفهوم اصلی “انسان” از نگاه این کشورها فقط جنبه ابزاری دارد؛ و اصلی ترین ناقصان حقوق بشر همین کشورها هستند.

صابر در صحبت هایش در خصوص و ضعیت جنگ در سوریه و اتفاقات در  شوری سابق “روسیه” اظهار داشت: این اتفاقات آخر الزمانی است و  شرایطی است که ما باید هرچه بیشتر هشیار باشیم ، پیرو رهبری و گوش به فرمان ایشان باشیم.

 این جانباز قطع نخاعی در سخنان پایانی خود  با مردم  درخواستی را  مطرح کرد و گفت: « به مردم بگوید تحت هیچ شرایطی ولایت را تنها نگذارند»

گفتنی است روزگذشته  این جانباز سرافراز جهت پیوند کبد به شیراز منتقل شد و از همینجا ازهمه مردم  درخواست داریم برای شفای او دعا کرده و از خداوند منان طلب عافیت نمایند ؛ نرگس دختر ۷ ساله ، آقای صابر نیز از همه مردم شریف ایران خواست که برای بهبودی پدرش دعا کنند تا یکبار دیگر پدرش را در آغوش بگیرد.

انتهای پیام/

kamalemehr.ir001_002

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=28375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
4
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x