تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

این افراد، کمتر به “سرطان پوست” مبتلا می‌شوند

  • کد خبر : 28229
  • 20 اسفند 1392 - 8:22
این افراد، کمتر به “سرطان پوست” مبتلا می‌شوند

طبق آمار افراد دارای پوست چرب، کمتر به سرطان پوست مبتلا می‌شوند. هر چند افرادی که دارای پوست خیلی چرب هستند، به علت بزرگ شدن غدد چربی، ممکن است پوست‌شان زمخت و خشن به نظر برسد، اما ایجاد چین و چروک در پوست‌های چرب دیرتر اتفاق می‌افتد.

 

کمال مهر:دکتر جمال‌الدین حسن‌زاده، متخصص پوست و مو گفت: مهمترین عامل داشتن پوست چرب، مسئله ارث است. پوست چرب، در بعضی خانواده‌ها شایع‌تر است.
مسئله دیگر “مسائل هورمونی” است، عوامل محیطی مانند رطوبت و گرمای شدید نیز ممکن است در تشدید احساس چربی پوست دخیل باشند، همچنین ممکن است به علت بیماری‌های پوستی اتفاق بیافتد.
وی افزود: چربی پوست باعث براق شدن پوست می‌شود که ممکن است خوشایند نباشد. افراد دارای پوست چرب، معمولا موی چرب نیز دارند.
دکتر حسن‌زاده تصریح کرد: باید توجه داشت که رطوبت پوست با چربی پوست متفاوت است. لذا بعضی افراد با داشتن پوست چرب، به علت رطوبت کم، پوست‌شان پوسته پوسته می‌شود. این افراد نیازمند استفاده از مرطوب‌کننده‌های بدن چرب هستند.
وی خاطرنشان کرد: انتخاب کرم و لوازم آرایش برای افراد دارای پوست چرب بسیار مهم است. مصرف محصولات چرب و سنگین علاوه بر تشدید چربی پوست می‌توانند باعث بسته شدن منافذ پوست و “بروز جوش و آکنه”شود. به طور کلی باید از کرم‌های خشک یا کم‌چرب استفاده شود.
دکتر حسن‌زاده اذعان داشت: هر چند نقش تغذیه در ترشح چربی پوست دقیقا روشن نیست، اما توصیه کلی این است که از غذاهای پرچرب و سرخ شده کمتر استفاده شود و مصرف میوه‌جات و سبزیجات بیشتر شود.
وی افزود:  افراد دارای پوست چرب، مستعد ابتلا به برخی بیماری‌های پوستی مانند آکنه، منافذ باز و جوش‌های سرسیاه هستند که منافذ بازی که غالبا در افراد با پوست چرب دیده می‌شود را نمی‌توان به طور کامل درمان کرد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=28229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x