تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

شمخانی: فرجام مذکرات هسته‌ای آزمون بزرگی برای پایه‌گذاری روابط جدید با اتحادیه اروپا است

  • کد خبر : 28081
  • 19 اسفند 1392 - 6:50
شمخانی: فرجام مذکرات هسته‌ای آزمون بزرگی برای پایه‌گذاری روابط جدید با اتحادیه اروپا است

دبیر شورایعالی امنیت ملی، سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران را فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با شرایط حاکم بر ایران دانست و گفت: فرجام مذکرات هسته‌ای آزمونی برای پایه‌گذاری روابط جدید با اتحادیه اروپا است.

 

 

به گزارش خبرگزاریکمال مهر،‌ کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از ظهر روز جاری با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شمخانی با استقبال از تمایل و تحرک کشورهای اروپایی برای آغاز دور جدیدی از همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی، فرجام مذاکرات هسته‌ای را آزمون بزرگی برای ارزیابی کمیت و کیفیت همکاری‌های آتی ایران و اتحادیه اروپا است.

دبیر شورایعالی امنیت ملی، سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران را فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر وی با واقعیت‌ها و شرایط حاکم بر جامعه ایران عنوان کرد و با اشاره به ثبات، امنتی و رفاه مناسبی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد اظهار داشت:‌مذاکره و گفت‌وگو بر اساس منطق،‌احترام متقابل و تأمین منافع در تمامی ادوار راهبرد اصولی ایران بوده است و در این چارچوب آماده همکاری و تعامل سازنده با کشورهای مختلف هستیم.

شمخانی صداقت، شفافیت و تعهد به اجرای توافقات را لازمه مفاهمه و ایجاد درک متقابل نیست به اقتضائات و ضرورت‌های همکاری مشترک عنوان رکد و با انتقاد از گفتار و رفتار غیر سازنده برخی چهره‌های افراطی که منافع خود را در بی‌ثبات‌سازی محیط بین‌المللی جستجو می‌کنند افزود: استقلال رأی و عدم تأثیرپذیری از لابی‌های ضد ثبات شرط لازم برای حرکت در مسیر دستیابی به توافقات سازنده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی، حوزه‌های همکاری میان جمهوری اسلامی و اتحادیه اروپا را بسیار متنوع و گسترده عنوان کرد و با ابراز نگرانی در خصوص بحران جاری در سوریه، ضرورت تلاش همه جانبه برای پایان دادن به فجایع انسانی در این کشور اظهار داشت: مداخله غیرسازنده برخی کشورها در سوریه و استفاده ابزاری از تروریسم، موجب تصاعد بحران و شکل‌گیری کانون‌های خشونت غیرقابل کنترل در منطقه شده است.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی نیز در این دیدار با اشاره به افزایش چشمگیر رفت و آمد مقامات کشورهای اروپایی به ایران طی چند ماه گذشته، بازسازی روابط آسیب‌دیده میان اتحادیه اروپایی و ایران را از اولویت‌های پیش روی اعضای این اتحادیه عنوان کرد و اظهار داشت: گفت‌وگو و همکاری برای دستیابی به توافقات پایدار تنها در صورتی محقق خواهد شد که حقوق تکالیف طرفین همکاری به صورت دقیق تعیین شده و به مورد اجرا گذارده شود.

وی با ابراز خرسندی از سفر به ایران و گفت‌وگوهای مفید و سازنده با مقامات کشورمان، افق همکاری‌های آتی را روشن و امیدوار کننده عنوان کرد و اظهار داشت: ‌حفاظت از دستاوردهای حاصل از مذاکرات و توافقات مشترک و تداوم روند گفت‌وگو و مفاهمه،‌نیازمند اعتماد به نفس و تلاش خستگی ناپذیر مجموعه طرف‌های همکاری است.

انتهای پیام/ص

 

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921218001347#sthash.mTJZBLKF.dpuf

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=28081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x