تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

دیابتی ها این خوراکی را بخورند

  • کد خبر : 27906
  • 18 اسفند 1392 - 9:43
دیابتی ها این خوراکی را بخورند

امروزه دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است که نیمی از جمعیت جهان به آن مبتلا هستند.

 

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر،عید در راه است و هر جایی برای عید دیدنی می ‌رویم، می‌ بینیم هر کسی به یکی از مغزهای آجیل علاقمند است؛ برخی تخمه ژاپنی را ترجیح می دهند، برخی پسته و برخی دیگر بادام را دوست دارند. قسمت هایی از آجیل هم، تا مدت ها در ظرف باقی می ‌مانند. فندق یکی از آن دانه‌ هاست که در موردش کم لطفی می ‌‌شود. 

فندق خواص و ارزش تغذیه ‌ای زیادی دارد، به همین دلیل از بروز خیلی بیماری‌ ها پیشگیری می ‌کند. بعضی از بیماران هم می توانند از آن استفاده کنند و تأثیری در پیشرفت بیماری نداشته باشد یکی دیگر از این بیماری ها دیابت است.

 

هدف اصلی از رژیم درمانی در بیماران دیابتی، استفاده از موادغذایی به صورت متعادل است. به گفته درمانگران طب سنتی، مغز فندق به این دلیل که نشاسته کمی دارد بهترین نوع آجیل برای افراد مبتلا به دیابت است.

 

این دانه روغنی به‌دلیل داشتن فسفر موجب تقویت مغز شده و عملکرد آن را به وی‍ژه برای دانش‌آموزان و دانشجویان بالا می‌برد، در صورتی که فردی به افت فشار خون مبتلا باشد، می‌تواند با خوردن ۱۰ عدد مغز فندق برای بهبود وضعیت خود اقدام کند.

 

در برخی متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که ترکیب فندق بوداده با انیسون می‌تواند به‌عنوان بهترین دارو برای درمان سوزش ادرار و افزایش میزان باروری در مردان مورد استفاده قرار گیرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x