تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

هیئت دولت به طور جدی پیگیر خصوصی سازی سرخابی‌ها است/هنوز وضعیت دارایی و بدهی‌های دو باشگاه مشخص نیست

  • کد خبر : 27712
  • 17 اسفند 1392 - 15:35
هیئت دولت به طور جدی پیگیر خصوصی سازی سرخابی‌ها است/هنوز وضعیت دارایی و بدهی‌های دو باشگاه مشخص نیست

مشاور وزیر ورزش و مسئول کمیته خصوصی سازی سرخابی‌های پایتخت گفت: باید یاد آوری کنم بحث واگذاری پرسپولیس- استقلال در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته است و دولت به طور جدی پیگیر مساله اجرایی شدن خصوصی سازی دو باشگاه خواهد بود.

 

کمال مهر:امیر رضا خادم مشاور وزیر ورزش و مسئول کمیته خصوصی سازی سرخابی‌های پایتخت در خصوص بحث واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس- استقلال به بخش خصوصی  اظهار داشت: نکته مهم اصلی و عمده این است که بحث واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس- استقلال به بخش خصوصی به عنوان موضوع جدی و مهم مطرح بوده و در دستور کار قرار گرفته و در هیئت دولت هم به بحث گذاشته شده است و قرار است تصمیم گیری شود و امیدوارم مردم از روند پیگیری قضیه توسط دولت راضی باشند و این را بدانند به صورت جدی پیگیر این مساله خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: در مورد بحث خصوصی سازی دو باشگاه، طرح موضوع شده است و  خصوصی سازی، کار یک وزارتخانه یا سازمان خاصی نیست و از قالب یک مجموعه خارج شده است و باید مجموعه‌ای از رسانه‌ها و سازمان خصوصی سازی در راستای واگذاری دو باشگاه کمک کنند.

خادم ادامه داد: به طور قطع بحث خصوصی سازی سرخابی‌ها مطرح شده و حساسیت ویژه‌ای اتخاذ می‌شود، در این راستا کار گروه‌هایی تشکیل شده است، قرار است پیشنهاد‌هایی ارائه شود و سپس منتظر خواهیم بود که هیئت دولت چه تصمیمی می‌گیرد و چه راهکاری اتخاذ می‌کند تا به مرحله مزایده برسد.

مسئول کمیته واگذاری سرخابی‌های پایتخت به بخش خصوصی اضافه کرد: بدون شک بر اساس قوانین در نحوه اجرا و عملکرد و مطابق آیین نامه اصل ۴۴ قرار است مسئله واگذاری به نتیجه رسیده و عملیاتی شود.

وی با اشاره به حساب داری و حساب رسی دو باشگاه تصریح کرد: در واقع جمع بندی خوبی داشته ایم، ولی هنوز در مورد حساب رسمی باشگاه‌ها به نتیجه کامل نرسیده‌ایم، ولی اعلام می‌کنم به محض واگذاری این دو باشگاه جزو شرکت‌های زیان ده به شمار نمی‌‌آیند.

خادم سپس با تاکید بر رقم بدهی‌های دو باشگاه پرطرفدار پایتخت عنوان کرد: اینکه می‌گویند مثلاً بدهی باشگاه پرسپولیس از ۱۰ میلیارد تا ۶۰ میلیارد است رقمی نیست که به خصوصی سازی دو باشگاه لطمه‌ای وارد شود و این را متذکر شوم بدهی با دارایی متفاوت است.

بدهی یک مجموعه را با حساب روز محاسبه می‌کنند ولی به طور قطع دارایی ها سخت تر است، این را بدانیم بدون شک برای خصوصی سازی دو باشگاه راه مناسب و فکری خوب و سازوکاری عالی اندیشیده می‌شود تا به یک جمع بندی ونتیجه گیری کامل می‌رسیم.
مسئول کمیته واگذاری دو باشگاه پرسپولیس – استقلال درباره قیمت و بهای باشگاه‌ها گفت: در واقع در آینده‌ای نزدیک نحوه واگذاری دو باشگاه پرسپولیس- استقلال مشخص می‌شود و زمانی نحوه واگذاری مشخص می‌شود و بدون شک قیمت و بهای دو باشگاه معلوم خواهد شد، البته این خوب است که شرایطی فراهم شود که رقابت بوجود نیاید، اما باید منتظر ماند و دید که نحوه و شرایط واگذاری به چه شیوه‌ای است، بعد می‌توان در مورد بهای دو باشگاه اظهارنظر کرد.

وی درمورد اینکه باشگاه به فرد واگذار می شود یا شرکت تاکید کرد: البته باید بگویم فعلاً وضعیت دو باشگاه مشخص نیست، دارایی ها و بدهی‌های دو باشگاه شفاف نیست به طور حتم با ورود هیئت دولت به موضوع با مساله به طور کلانتری مورد ارزیابی قرار میگیرد، شاید در آینده هم ببینیم که سخنگوی دولت هم در مورد بحث واگذاری اظهار نظر نماید.

خادم در ادامه با اشاره به مراسم “فرزندان آفتاب” تصریح کرد: علی رغم مشکلاتی که داشتیم  توانستیم هفتمین سال این مراسم را با موفقیت برگزار کنیم، افراد اعم از چهره‌های ورزشی، مدیران،‌ قهرمانان دعوت شده بودند.
به طور کلی مراسم خوبی برگزار شد اگرچه با مشکلاتی هم روبرو بودیم ولی خوشحالیم از اینکه توانستیم برای هفتیمن سال این مراسم را به انجام برسانیم.
مشاور وزیر ورزش و جوانان در خصوص منتخبین اضافه کرد: پس از جمع بندی در بخش آقایان ظریف، خانمها: طوسی، مربیان: رسول خادم،‌ مدیران کل: گرشاسبی (مدیر کل استان خوزستان) و در بخش رئیس فدراسیونها محشون (رئیس فدراسیون بسکتبال( برگزیده شدند و از چندین مدرسه ساز استانهای اصفهان و اردبیل تقدیر شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم از این طریق در راستای توسعه امکانات و فضای ورزشی استفاده کنیم و خرسندیم از اینکه وظیفه‌مان را در حد مقدورات و امکانات انجام دادیم.
انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27712

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x