تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

تپه باستانی «آق تپه» مهرشهر + عکس

  • کد خبر : 27624
  • 17 اسفند 1392 - 11:45
تپه باستانی «آق تپه» مهرشهر + عکس

آق تپه عنوان قدیمی روستایی است که در جنوب مهرشهر کرج بوده که با رشد و افزایش تراکم جمعیتی در حال حاضر به عنوان شهرک ولیعصر(عج) معرفی می شود.

به گزارش «کمال مهر» ؛ آق تپه  عنوان قدیمی روستایی است که  در جنوب مهرشهر کرج  بوده که با رشد و افزایش تراکم جمعیتی در حال حاضر به عنوان شهرک ولیعصر(عج) معرفی می شود.

بنابراین گزارش در قسمت انتهایی این شهرک در قسمت جنوبی ، تپه‌ای باستانی به نام «آق تپه»  قرار دارد که به گویش آذری یعنی : «تپه سفید» و قدمت آن به هزاره سوم و چهارم پیش از میلاد می‌رسد.

آنچه این اثر ملی را مورد توجه قرار می دهد ، محل استقرار و سکونت اقوام مختلفی بوده است که در دوره های تاریخی شاهد آن بوده است .  با بررسی و مطالعه نمونه سفال‌های جمع‌آوری شده از سطح تپه، چهار دوره تمدنی و فرهنگی در این محوطه تاریخی شناسایی شده است.

به گزارش کمال مهر؛ این مکان توانایی جذب گردشگر و توریست را  در صورت توجه مسئولین دارا می باشدو محقق شدن این امر برای توسعه اقتصادی و شکوفایی منطقه مهرشهر در کنار دیگر جاذبه های توریستی حائز اهمیت می باشد و امید است که این  موضوع در آینده ای نزدیک جهت رشد و ترقی این منطقه مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x