تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

الازهر ممنوعیت اکران فیلم حضرت نوح(ع) در مصر را خواستار شد

  • کد خبر : 27530
  • 17 اسفند 1392 - 8:26
الازهر ممنوعیت اکران فیلم حضرت نوح(ع) در مصر را خواستار شد

مرکز اسلامی الازهر دیروز، ۱۵ اسفندماه، با صدور بیانیه‌ای ممنوعیت اکران فیلم حضرت نوح(ع) در مصر را به دلیل نمایش چهره حضرت نوح(ع) در این فیلم، خواستار شد.

 

به گزارش کمال مهر،الازهر در این بیانیه مخالفت خود را با هر نوع کار هنری که انبیا و پیامبران الهی و صحابه پیامبر(ص) را به تصویر می‌کشد، اعلام و تأکید کرد: این گونه کارها با مقامات پیامبران و انبیا منافات دارد.

در بیانیه الازهر آمده است: این گونه فیلم‌ها بیانگر اهانت به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی است و احساسات مسلمانان را تحریک می‌کند.

در این بیانیه تأکید شد: الازهر مجوز نمایش فیلم حضرت نوح(ع) را که قرار است در آینده‌ای نزدیک در مصر اکران شود، صادر نمی‌کند.

در بیانیه الازهر آمده است: نمایش چهره انبیا شرعا حرام است و هتک حرمت آشکار اصول شریعت اسلامی که قانون اسلامی مصر بر آن بنا شده است، به شمار می‌‎آید.

در پایان بیانیه تأکید شد: الازهر به عنوان مرجعی در امور اسلامی از گروه‌های مسئول می‌خواهد از نمایش فیلم حضرت نوح(ع) جلوگیری کنند.

قرار است، فیلم سینمایی حضرت نوح(ع) ششم فروردین‌ماه سال ۹۳ قبل از نمایش در آمریکا در سینماهای مصر اکران شود، راسل کرو، بازیگر نیوزلندی در این فیلم در نقش حضرت نوح(ع) ظاهر شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x