تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

پسری با شناسنامه دخترانه+عکس

  • کد خبر : 27406
  • 16 اسفند 1392 - 9:44
پسری با شناسنامه دخترانه+عکس

پسر عربستانی که بیش از ۳۰ سال از عمر خود را با هویت و جنسیت دخترانه گذرانده و عمل تغییر جنسیت انجام داده از مشکلات متعدد و آسیب های روحی ناشی از عدم همکاری کمیته پزشکی برای تغییر اوراق شناسایی خود سخن می گوید.

 

به گزارش کمال مهر، پایگاه خبری شبکه العالم، این پسر که در مکه مکرمه زندگی می کند در گفت و گو با سایت “الوئام” افزود: وی تمام مراحل تحصیل خود را در مدارس و دانشگاه دخترانه گذراند؛ اما همزمان با اولین سال تحصیل در دانشگاه به مرور علائم مردانگی مانند رشد مو در صورت و تغییر صدا به صفات ثانویه دخترانه اش اضافه شده است.

پس از ظهور این تغییرات وی دچار وضعیت روحی نابسامانی شده و برای اطمینان یافتن از نوع جنسیت خود به مراکز پزشکی در خارج از عربستان مراجعه می کند و آزمایشها نشان می دهد که کروموزم های او مردانه است از این رو عمل تغییر جنسیت را انجام می دهد که به گفته خودش مبالغ هنگفتی صرف این عملیات شده است.
اما موضوع به همین جا ختم نشده و این تازه آغاز کاغذبازی های اداری اوست.
وی برای تصحیح اوراق شناسایی خود به اداره ثبت احوال مراجعه می کند و از او خواسته می شود که تا زمان تشکیل کمیته پزشکی صبر کند.
این پسر عربستانی یک سال بعد برای بار دوم درخواست می دهد و پرونده خود را به مراجع ذیربط ارسال می کند اما بعد از مدتی به او اطلاع می دهند که پرونده گم شده است.

اکنون ۴ سال است این شهروند عربستانی که شناسنامه دخترانه دارد، همچنان در انتظار سرنوشت خود به سر می برد چرا که همه می دانند او پسر است و آزمایش های پزشکی نیز این امر را تایید می کند؛ اما اوراق شناسایی او همچنان دخترانه باقی مانده و همین امر موجب نابسامانی وضعیت روحی و تحمیل فشارهای عصبی بر وی شده است.

جوان عربستانی

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x