تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
2

ایران در رسانه‌های صهیونیستی

  • کد خبر : 27457
  • 16 اسفند 1392 - 10:34
ایران در رسانه‌های صهیونیستی

مهم

به گزارش کمال مهر، سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:تایمز اسرائیل/نباید به ایران اجازه غنی‌سازی دادنخست‌وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه در نشست سالانه “آیپک” سخنرانی کرد. وی با مقایسه اسرائیل و ایران گفت: اسرائیل هیئت‌هایی را می فرستد تا از قربانیان حوادث طبیعی حمایت کنند، اما ایران زندانی‌های سیاسی را اعدام، هزاران نفر را زندانی می‌کند. نتانیاهو تصریح کرد که ایران می گوید برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز می‌خواهد، پس چرا رآکتور آب سنگین می‌سازد؟ می‌گوید هیچ چیزی برای مخفی کردن ندارد، پس چرا از ورود ناظران به تأسیساتش جلوگیری می‌کند؟

وی همچنین گفت نه تنها نباید اجازه داد که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، بلکه نباید گذاشت این کشور حتی به توان ساخت این تسلیحات دست پیدا کند، بنابراین باید ایران را مجبور کنیم سانتریفیوژها و برنامه آب سنگین خود را متوقف و جزئیات کامل درباره برنامه هسته‌ایش را منتشر کند.

نتانیاهو دادن مجوز غنی‌سازی به ایران را با “باز کردن دروازه‌ها به روی سیل” گسترش سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه و تمام دنیا تشبیه و تأکید کرد ایران نه تنها برای اسرائیل بلکه برای تمام دنیا تهدید است. وی گفت باید اطمینان یافت که در توافق نهایی چنین اجازه‌ای به ایران داده نمی‌شود.

نتانیاهو همچنین گفت: “ما هرگز نمی‌گذاریم دوباره تا آستانه انقراض ما را ببرند!” و پس از تشویق اعضای حاضر در جلسه ادامه داد: “من هر کاری که لازم باشد می‌کنم تا از کشور یهودی اسرائیل دفاع کنم.” نتانیاهو خواستار افزایش تحریم‌ها علیه ایران هم شد و گفت این اقدام احتمال بروز جنگ را کاهش می‌دهد.

نتانیاهو در سخنرانی خود در اجلاس آیپک مدعی شده است که ایران اجازه ورود ناظران آژانس را به تاسیسات هسته ای خود نداده است در صورتی که باید می گفت ایران اجازه دسترسی بازرسان آژانس را به تاسیسات نظامی خود نداده است. بازرسان آژانس علاوه بر نصب دوربین های مدار بسته بازرسی های مکرری و حتی سرزده ای را از تمام تاسیسات هسته ای ما دارند. خواست صهیونیست ها برچیده شدن کامل برنامه هسته ای ایران است و به اطمینان از صلح آمیز بودن آن اکتفا نمی کنند.

یدیعوت آحارانوت/نتانیاهو خطاب به آیپک: ایران به زودی می‌تواند لس‌آنجلس را هدف قرار دهد

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه طی کنفرانس ایپک گفت: ایران برنامه سلاح‌های بالستیک خود را متوقف نکرده است و به زودی این توان را خواهد داشت که تا سواحل غربی آمریکا را هم هدف بگیرد.

اسرائیل

وی عنوان کرد: “موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای می‌توانند از اقیانوس‌های پهناور عبور کنند و همین الآن کناره‌های شرقی آمریکا را هدف قرار دهند و به زودی هم برد آن‌ها به لس‌آنجلس می‌رسد. موشک‌های ایران همین الآن هم به اسرائیل می‌رسد. اما موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای که در حال ساخت آن هستند برای ما نیست. وقتی می‌بینید ایران موشک‌های بین‌قاره‌ای می‌سازد به یاد آمریکا بیفتید. این موشک‌ها مال شماست.

نتانیاهو در بخش هایی از سخنرانی خود در اجلاس آیپک به برنامه موشک های بالستیک ایران اشاره می کند و می گوید که هدف این موشک ها اسرائیل نیست بلکه آمریکا است ولی مشخص نیست که اگر نتانیاهو معتقد است که رژیم صهیونی هدف این موشک ها نیست پس چرا اینگونه اصرار می کنند که برنامه موشک های بالستیک ایران در مذاکرات هسته ای گنجانده شود.

کانال ۷ اسرائیل/وزیر ارشاد: نمی‌توانیم استفاده از فیس‌بوک را برای همیشه ممنوع کنیم

“علی جنتی وزیر فرهنگ می‌گوید ایران نمی‌تواند ممنوعیت قانونی دسترسی به شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک را تا ابد ادامه دهد، به ویژه که فیس‌بوک اکنون چهار میلیون کاربر ایرانی دارد. تا پیش از انتخاب حسن روحانی که به میانه‌روی و تلاش برای آزادی بیش‌تر شناخته می‌شود، چنین بیاناتی از سوی یک مقام ایرانی حتی قابل تصور هم نبود.”

حسن روحانی در سخنرانی یک ماه قبل از سوگند خود به عنوان رئیس جمهور ایران اعلام کرد که یک دولت قوی زندگی مردم را محدود نمی‌کند. وی تصریح کرد: “ما به جامعه‌ای قوی نیاز داریم، و یک دولت قوی. امروز زمینه برای شرکت مردمی آماده شده است. مردم به آینده امیدوار شده‌اند. دولت قوی دولتی نیست که در همه امور دخالت کند. دولتی نیست که زندگی مردم را محدود می‌کند. دولت قوی چنین دولتی نیست.”

اسرائیل

جنتی وزیر ارشاد چند ماه پیش اعلام کرد که این وزارت ممنوعیت چاپ برخی کتاب‌ها را بررسی خواهد کرد که به دلیل سانسور اجازه چاپ نگرفته‌اند. وی یک‌شنبه گذشته هم گفت دولت در تلاش است تا محدودیت‌ها درباره برخی وبسایت‌ها را بردارد.

در عین حال، مخالفان دولت در ایران به دنیا هشدار داده‌اند که فریب “لبخند هجومی” روحانی نخورند و برای آگاهی از اهداف واقعی وی به تخطی‌ها از حقوق بشر در دوره ریاست‌جمهوری وی توجه کنند.
مشرق: سخنان وزیر ارشاد کشورمان به سوژه داغی در رسانه های صهیونیستی تبدیل شده است و حتی بعد از گذشت چند روز از این اظهار نظرهای آقای جنتی رسانه های اسرائیلی کماکان به این صحبت های می پردازند و تلاش می کنند وانمود کنند که اینگونه اظهار نظرهای مقامات دولت در واقع نوعی ضدیت آنها با نظام و به قول خود آنها تندروها در حاکمیت است.

دبکا فایل/نتانیاهو: چرا ایران به موشک‌هایی با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای نیاز دارد؟

بنیامین نتانیاهو روز سه‌شنبه طی کنفرانس آیپک در واشینگتن، مثبت‌ترین سخنرانی اخیر مقامات اسرائیلی درباره آمریکا را ایراد کرد. وی با تقدیر از اوباما و کری وزیر خارجه آمریکا گفت: دوستی بین آمریکا و اسرائیل در بالاترین میزان خود قرار دارد. ما شب و روز تلاش می‌کنیم تا با فلسطینی‌ها به صلحی پایدار برسیم که منجر به امنیت باثبات و به رسمیت شناخته شدن دو دولت ملی شود. وی به این ترتیب بار دیگر از فلسطینیان خواست تا اسرائیل را به عنوان دولت ملی یهودیان به رسمیت بشناسند.

نتانیاهو با اشاره به پیشنهاد محمود عباس برای اعزام نیروهای بین‌المللی به کرانه باختری و دره اردن گفت: “ما با امنیت خود شرط‌بندی نمی‌کنیم.”

اسرائیل

نخست‌وزیر اسرائیل درباره ایران هم این سؤال را مطرح کرد: اگر ایران چیزی برای مخفی کردن ندارد، چرا به ناظران سازمان ملل اجازه دسترسی به تأسیسات هسته‌ای داده نمی‌شود؟ و چرا تأکید دارد که موشک‌های بالستیکی بسازد که تنها کاربردشان حمل کلاهک‌های نظامی هسته‌ای است؟

یدیعوت آحارونوت/ایران بر سر حفظ برنامه هسته‌ای مصمم است

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در توکیو، با مقاومت برابر فشارها برای کاهش ابعاد برنامه هسته‌ای ایران، گفت: غرب”نمی‌تواند توهم داشته باشد” که ایران برنامه غنی‌سازی اورانیوم را پایان دهد. وی تأکید کرد که ایران رآکتور آب سنگین خود را هم نخواهد بست.

اسرائیل


یدیعوت آحارونوت/ایران می‌گوید سپاه پاسداران موشک‌هایی با قابلیت حمل چند کلاهک دارد

ایران می‌گوید سپاه پاسداران این کشور موشک‌هایی به دست آورده که می‌تواند چند کلاهک را حمل کند، قدمی که برای توانایی‌های دفاعی این کشور بسیار مهم است. حسین دهقان وزیر دفاع این مطلب را در آخرین گزارش پیشرفت‌های ایران در برنامه تولید داخلی موشک اعلام کرد.

اسرائیل

وی همچنین عنوان کرد که تحریم‌های غرب نتوانسته پیشرفت قابلیت‌های بازدارندگی ایران در مقابل دشمنان خود را تضعیف کند. دهقان با عبارت”دشمنان خود” به طور غیر مستقیم به آمریکا و اسرائیل اشاره داشت.

هاآرتص/اسرائیل کشتی ایران حامل راکت‌های پیشرفته به غزه را توقیف کرد

سه‌شنبه شب با هجوم نیروهای ویژه دریایی اسرائیل به کشتی حامل موشک‌های دوربرد ساخت ایران، این کشتی که به غزه می‌رفت، در آب‌های آزاد مرز دریایی سودان حدود ۱۵۰۰ کیلومتری جنوب اسرائیل، توقیف و به بندر ایلات منتقل شد. گفته می‌شود این کشنی قرار بود روز پنج‌شنبه، ده روز پس از حرکت از ایران، به بندری در سودان برسد.

در جستجوی اولیه کشتی توسط اسرائیل تعداد زیادی راکت پیدا شد، از جمله راکت۳۰۲mساخت ایران، که سال ۲۰۰۶ طی جنگ دوم لبنان شهر حیفا را هدف قرار داده بود. نیروهای دفاعی اسرائیل مدعی هستند که راکت‌ها که از سوریه به راه افتاده‌اند، جایی که گفته می‌شود ایران زرادخانه بزرگی در آن دارد.

اسرائیل می‌گوید راکت‌ها از سوریه تا ایران با هواپیما جابه‌جا شده‌اند و در ایران آن‌ها را سوار کشتی کرده‌اند تا به سمت عراق حرکت کنند. همین جا هم آن‌ها را در جعبه‌های سیمانی مخفی کرده‌اند. محموله از بندر”ام قصر”عراق وارد دریای سرخ شده و به سمت سودان راهی شده است. نیروهای دفاعی اسرائیل مدعی هستند که این محموله را در تمام مسیر از نزدیک تعقیب کرده‌اند.

اسرائیل

منبعی ارشد از نیروهای اسرائیلی چهارشنبه عنوان کرد: “شواهد واضحی هست که نشان می‌دهد ایران مسئول این راکت‌ها است. هدف این راکت‌ها گروه‌های تروریستی در غزه بودند.” این عملیات تحت نظارت همزمان”بنی گانتز”رئیس ستاد مشترک ارتش و”موشه یعلون”وزیر دفاع اسرائیل صورت گرفته است و هر دو در یکی از مقرهای فرماندهی ارتش اسرائیل حضور داشته‌اند.

ادعاهای صهیونیست ها در حالی صورت می گیرد که اگر هم درست باشد با توجه به فرمایشات رهبری ایران ما تلاش خود را برای کمک به مردم فلسطین پنهان نمی کنیم. رهبر ایران در این خصوص فرموده اند: «ما هر جا دخالت کنیم صریحا می گوییم همچنانکه به علت ضدیت با غده سرطانی رژیم صهیونیستی، در دو جنگ پیروزمند ۳۳ روزه و ۲۲ روزه دخالت کردیم و از این پس نیز هرجا هر ملتی یا گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه و مقابله کند ما به او کمک می‌کنیم و هیچ ابایی هم از گفتن این مسئله نداریم.»


یدیعوت آحارونوت/حمله به مرز سوریه-لبنان ریسکی است که ارزش دارد

حمله‌ای که اسرائیل به محموله حامل تسلیحات در مرز لبنان-سوریه انجام داد، هفتمین حمله چند ماه اخیر است که در قالب جنگ ادامه‌دار علیه قاچاق سلاح رهبری حزب‌الله به سازمان‌های تروریستی است. محور ایران-سوریه-حزب‌الله سیستمی گسترده را پیاده می‌کند که هدفش رساندن سلاح به گروه‌های تروریستی منطقه و استفاده از آن‌ها علیه اسرائیل است.

اسرائیل سال‌هاست در مناطق مختلف با این جریان قاچاق مبارزه می‌کند. تنها کافی است توقیف کشتی‌های”کارین آ”، ویکتوریا و”فرانکوپ”، حملات در سودان و ترورهایی را در نظر بگیرید که اسرائیل مسئولیت آن‌ها را عهده نگرفته است، مثل ترور محمود مبحوح عضو ارشد حماس در دوبی. همه این اقدامات در جهت تضعیف سیستم قاچاق تسلیحات است که عمدتاً توسط نیروهای قدس ایران هدایت می‌شود.

اسرائیل باید به مبارزه با قاچاق تسلیحات پیشرفته به حزب‌الله ادامه دهد. این کار سرمایه‌گذاری عاقلانه‌ای است در آینده بسیار سودمند خواهد شد و ریسکی است که باید آن را پذیرفت. تحولات منطقه بسیار پیچیده است و تصمیم‌گیران باید هر بار روش اقدام خود را بازبینی کنند. این روش باید تا آن‌جا که می‌شود مخفیانه باشد و

لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27457
  • ارسال توسط :
  • 31 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ایران در رسانه‌های صهیونیستی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.