تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کشتن بی‌ رحمانه پلنگ در +عکس

  • کد خبر : 27164
  • 15 اسفند 1392 - 9:27
کشتن بی‌ رحمانه پلنگ در  +عکس

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با تایید کشته شدن یک پلنگ ایرانی در شهرستان شیروان این استان گفت: بررسی‌ها برای تشخیص علت مرگ این پلنگ و عاملان آن در جریان است.

کمال مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با تایید کشته شدن یک پلنگ ایرانی در شهرستان شیروان این استان گفت: بررسی‌ها برای تشخیص علت مرگ این پلنگ و عاملان آن در جریان است.

حسین آبسالان، کشته شدن یک پلنگ ایرانی در روستای امیرانلو شهرستان شیروان را تایید کرد و افزود: حدود یک هفته پیش یک همیار محیط زیست لاشه این پلنگ را در استخر یکی از باغ‌های این روستای فاقد سکنه پیدا کرده بود. این همیار پلنگ را از آب بیرون کشید و در همان نزدیکی دفن کرد. وی قبل از دفن لاشه پلنگ با موبایل خود از آن تصویری گرفت. و به مسئولان محیط زیست شهرستان گزارش داد.

این سیزدهمین پلنگی است که امسال در کشور تلف شده و به گفته آبسالان به نظر می رسد این پلنگ اواخر هفته پیش تلف شده است.

او اضافه کرد که سر، دست راست و دم این پلنگ از سوی افراد ناشناس بریده شده اما باقیمانده لاشه که توسط افراد ناشناس در زیر خاک مدفون شده بود، اکنون به سردخانه منتقل شده و بررسی‌‌ها برای تشخیص علت اصلی مرگ این حیوان در حال انجام است.

آبسالان اظهار کرد: همچنین کارشناسان امنیتی به همراهی محیط زیست و همیاران محلی در پی شناسایی عاملان دخیل در وقوع این اتفاق ناگوار هستند و در این زمینه سرنخ هایی نیز به دست آمده است.

گفتنی است، با توجه به این که روستای امیرانلو در منطقه شاه جهان شیروان در خراسان شمالی از جمله روستاهای فاقد سکنه این استان محسوب می شود و تمام ساکنان آن به شهرها مهاجرت کرده اند؛ به نظر نمی رسد کشتن این پلنگ به واسطه ترس افراد از حمله این حیوان به احشام بوده باشد.

خبرگزاری مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x