تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

جالب‌ترین رستوران‌های دنیا+تصاویر

  • کد خبر : 27355
  • 15 اسفند 1392 - 16:46
جالب‌ترین رستوران‌های دنیا+تصاویر

علاوه بر کیفیت غذا، یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای موفقیت رستوران‌ها طراحی و دکوراسیون آنها محسوب می‌شود. به گردشگران توصیه می‌شود نگاهی دقیق‌تر به این محل‌ها بیندازند.

کمال مهر در این زمانه تنها هدف از رستوران رفتن، خوردن غذا نیست! بلکه بسیاری جزئیات دیگر مانند مکان ، روابط اجتماعی ، طراحی رستوران و غیره در فرایند غذاخوردن در بیرون از خانه نقش دارند.

یکی از مهم‌ترین این فاکتورها طراحی رستوران است که افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. گاهی اوقات خوردن یک غذای خیلی ساده در رستوران که طراحی محیط خوب و مناسب داشته باشد، بسیار دلچسب تر از خوردن یک غذای گران قیمت در مکان های دیگر است.

معمارانی که وظیفه طراحی یک رستوران را بر عهده دارند می توانند از این فرصت برای نشان دادن خلاقیت خود در طراحی دکوراسیون داخلی و نورپردازی استفاده کنند.

در ادامه با برخی از خاص ترین رستوران ها از لحاظ طراحی و فضا در دنیا آشنا خواهیم شد.

رستوران آبشار لاباسین – فیلیپین
رستوران آبشار لاباسین در منطقه ای طبیعی و دست نخورده در کنار مز ارع و زمین های کشت نارگیل در نزدیکی شهر سن پابلو فیلیپین واقع شده است. این رستوان که تنها چند متر با آبشار لاباسین فاصله دارد تجربه خاصی را برای مشتریانی که بر روی میزهای بامبوی این رستوران می نشینند و از محیط لذت می برند ایجاد می کنند.

رستوران خانه درختی زرد – نیوزلند
این رستوران که به صورت یک خانه درختی طراحی شده ۱۰ متر از سطح زمین فاصله دارد و در wark worth ، شمال آوکلند واقع شده است. این رستوران گنجایش ۳۰ نفر را داشته و هزینه صرف شام برای هر نفر در این رستوران حداقل ۱۰۰ دلار است.

رستوران ترول وال – نروژ
ترول وال بلندترین صفحه صخره عمودی در اروپا است و حدود ۲۰۰۰ متر از پایه کوه ارتفاع دارد. بارزترین مشخصه این رستوران که در کنار این صخره واقع شده نمای زیبای آن است. در فصل گرم سال بهترین مکان تراس این رستوران برای استفاده از مناظر چشم نواز و طبیعی کوهستان است.

رستوران زیرآبی ایتاه – مالدیو
رستوران زیرآبی ایتاه در سواحل غربی جزایر مالدیو واقع شده است. این رستوران یکی از جذاب ترین جاذبه های توریستی منطقه ونگالی به حساب می آید و تنها گنجایش ۱۴ نفر را دارد. تمام دیواره های رستوران از شیشه بوده و نمایی زیبا از محیط زیر آب را برای مهمانان به همراه دارد.

شام در آسمان – در سرتاسر دنیا
اولین طرح صرف شام و یا نهار در آسمان را شرکت سان در بلژیک ارائه کرد. و هم اکنون در ۱۵ شهر از جمله پاریس ، دبی ، مونترال وجود دارد. این رستوران که تنها محدود به یک میز شام بزرگ با تعداد محدودی مهمان است که حدودا ۷۰ متر از زمین به وسیله یک جرثقیل فاصله می گیرد. یکی از محبوب ترین رستوران ها در دنیا همین نوع رستوران است.

لامایسون ۱۸۸۸ – ویتنام
این رستوران که خود بخشی از مجموعه تفریحی دانانگ سان است و توسط گروه معماری بنسلی بانکوک طراحی شده است یکی از بهترین ها در زمینه ارائه غذاهای فرانسوی است. طراحی داخلی رستوران لاماسیون ۱۸۸۸ ترکیبی از معماری قرون گذشته فرانسه و طراحی مدرن است.

رستوران هاجیما روبات – تایلند
صاحب این رستوران که خدمه آن را ربات ها تشکیل می دهند بسیار نسبت به موفقیت آن امیدوار است. وی بیش از یک میلیون دلار را صرف خرید ربات های مشغول به کار در این رستوران کرده . این ربات ها سفارش مشتریان را گرفته  غذای آنها را می آورند و پس از غذا میز را نیز تمیز می کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x