تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

این خیّر مدرسه‌ساز برای دانش‌آموزان پدری هم می‌کرد+تصویر

  • کد خبر : 27078
  • 15 اسفند 1392 - 8:49
این خیّر مدرسه‌ساز برای دانش‌آموزان پدری هم می‌کرد+تصویر

انگار همین دیروز بود که خبر فوتش، همه را به ماتم نشاند و در تمام مدارسی که ساخته بود، پرچم‌های سیاه برافراشته شد؛ آنچه بیشتر، بچه‌ها را غمگین ساخته بود، نحوه مرگ پدرشان بود؛ هنوز باور نداشتند کسی او را به قتل رسانده است.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، باور کردنش سخت است؛ حتی اکنون بعد از گذشت ۷ سال.

انگار همین دیروز بود که او در نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان مدرسه‌ای که خود ساخته بود، حضور یافته بود و دانش‌آموزان دست از سرش بر نمی‌داشتند و هر کسی دوست داشت، غرفه خود را زودتر از دیگری معرفی کند.

انگار همین دیروز بود که خبر فوتش، همه را به ماتم کشاند؛ بچه‌های مدرسه، نبودش را باور نداشتند و در تمام مدارسی که ساخته بود، پرچم‌های سیاه برافراشته شد.

 

 

آنچه بیشتر، بچه‌ها را غمگین ساخته بود، نحوه مرگ پدر مهربانشان بود؛ هنوز باور نداشتند که کسی او را به قتل رسانده است.

 

 

غلامرضا مردانی آذر در طول زندگی، ۳۰ مدرسه ساخته بود و ۱۲ هزار دانش‌آموز در آنها درس می‌خوانند؛ دانش‌آموزانی که چهره سازنده مدرسه را به خوبی به خاطر دارند چراکه او در هر مدرسه اتاقی را به نام اتاق مؤسس ساخته بود و برای دانش‌آموزان تمام مدارسش وقت می‌گذاشت و سعی می‌کرد، مشکلات آنها را حل کند.

مردانی آذر در تیر‌ ماه ۱۳۰۵ در شهرستان تبریز متولد شد؛ وی‌ حدود ۳۰ ساختمان آموزشی با صرف هزینه‌ای حدود ۳۰ میلیارد تومان احداث کرد؛ مردانی‌آذر به همراه دو برادر دیگر خود اقدام به مدرسه‌سازی می‌کرد که مدارس دخترانه را به اسم مادر خود زهرا و مدارس پسرانه را به اسم پدر خود محمد نامگذاری می‌کرد.

۱۸ آذر ماه ۱۳۸۵، مردانی آذر در دفتر کار خود در تهران بر اثر خفگی به قتل رسید؛ چندی بعد راز قتل وی برملا شد‌ و مشخص شد منشی خیّر مدرسه‌ساز با انگیزه سرقت چک و اوراق مشارکت، سه قاتل را برای کشتن او اجیر کرده بود.

در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز آذربایجانی‌های مقیم تهران که شب گذشته در محل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور برگزار شد، برادر مردانی آذر حضور یافت و گفت: از سال ۱۳۷۴، ما سه برادر تصمیم گرفتیم، بخشی از مالمان را در کار خیر هزینه کنیم؛ بنده گفتم بیمارستان قلب بسازیم اما برادر مرحومم به مدرسه‌سازی اشاره کرد و ما را به احداث مدرسه ترغیب کرد.

وی ادامه داد: اول به زاهدان رفتیم و بعد به تهران آمدیم و سپس در استان آذربایجان شرقی مدرسه و چند خوابگاه دانش‌آموزی ساختیم.

مردانی آذر اضافه کرد: تا زمانی که خداوند عمر دهد، به مدرسه‌سازی ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x