تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

دولت جدید در اوکراین نتیجه یک کودتاست/ روسیه گزینه نظامی را در دستور کار دارد

  • کد خبر : 26677
  • 14 اسفند 1392 - 7:29
دولت جدید در اوکراین نتیجه یک کودتاست/ روسیه گزینه نظامی را در دستور کار دارد

“ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در کنفرانس خبری در اقامتگاه خود در “نوو اوگاریو” مسکو در جمع خبرنگاران “تصاحب قدرت با توسل به سلاح” در اوکراین را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه سه‌شنبه “تصاحب قدرت با توسل به سلاح” در اوکراین را محکوم کرد.

 “ولادیمیر پوتین” همچنین گفت: دولت جدید در اوکراین نتیجه یک کودتاست و رئیس جمهور موقت این کشور نیز مشروعیت ندارد .اوکراین اکنون در هرج و مرج به سر می‌برد.
وی همچنین درباره یانوکوویچ رئیس جمهور مخلوع اوکراین نیز گفت : یانوکوویچ هیچ دستور غیر قانونی صادر ننموده است و وی رئیس جمهور مشروع و قانونی اوکراین می‌باشد.
وی افزود: امکان انتخاب مجدد یانوکوویچ برای دوره‌ای جدید وجود ندارد.  رفتار مخالفان در اوکراین که غیر قانونی بود ، باعث بی ثباتی در شرق و جنوب شرق اوکراین گردید.
رئیس جمهور روسیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در حال حاضر نیازی به استفاده از نیروی نظامی در منطقه کریمه در جنوب اوکراین نیست اما روسیه این گزینه را در دستور کار دارد و توسل به زور در اوکراین آخرین گزینه است.مانورهای نظامی اخیر در روسیه مرتبط با وقائع اوکراین نمی باشد.
 رئیس جمهور روسیه  گفت گروه‌های مسلح که قدرت را در منطقه کریمه به دست گرفتند نیروهای محلی در حال دفاع از خود بودند و نه سربازان روسی.
رئیس جمهور روسیه اضافه کرد : پارلمان اوکراین قانونی است اما سایر هیئت های قدرت قانونی نیستند و مشروعیتی ندارند
. باید به مردم اوکراین این حق را بدهیم که خود سرنوشتشان را انتخاب نمایند.
 وی همچنین گفت :من مردمی را که در میدان استقلال اوکراین خواستار تغییر ریشه‌ای و نه فقط تغییر ظاهری قدرت هستند را درک می‌کنم.
 پوتین در رابطه با نشست گروه هشت در سوچی گفت: روسیه آماده میزبانی گروه هشت است اما اگر سران غرب نمی خواهند بیایند ، نیازی نیست بیایند.
وی افزود کشورهایی که به دنبال اعمال تحریم ها هستند باید ابتدا به خساراتی فکر کنند که ممکن است این تحریم ها برای آنها درپی داشته باشد. هرگونه تهدید علیه روسیه غیر سازنده و زیان بار است.
پوتین در رابطه با حضور نظامی در اوکراین گفت : مارا متهم می کنند که کارمان غیر قانونی است ، آیا کار شما در عراق و افغانستان و لیبی قانونی بود.
وی ادامه داد: از حقمان برای حمایت از شهروندانمان در مناطق شرقی اگر شرایط ایجاب کند استفاده می کنیم.ما  شریکی در کیف الان و قبل از انتخابات آزاد نداریم.
وی افزود: لاوروف دیداری با همتای آلمانی خود برای بررسی بحران اوکراین خواهد داشت. شهروندان کریمه از تکرار سناریو کیف می ترسند و از این رو از سازمان‌هایشان حمایت می کنند.
پوتین در ادامه تصریح کرد : روسیه  حفاظت از تأسیسات نظامی اش را در کریمه به سبب تشدید تهدیدات افزایش داده است.
.انحلال دادگاه قانون اساسی در اوکراین با قوانین اوکراین و اروپا متناقض بود.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد : روسیه از حق خود در بکارگیری تمامی ابزارهای ممکن برای حمایت از شهروندان اوکراینی در صورت گسترش آشوب تا مناطق شرقی کشور ، استفاده خواهد کرد.  اگر مردم اوکراین از سوی رئیس جمهور قانونی خود از ما دعوت کنند ، ما از حقمان در بکارگیری تمامی ابزارهای موجود برای دفاع از این شهروندان استفاده خواهیم کرد و آن را امری قانونی به حساب می آوریم.
“ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور روسیه در ادامه سخنان خود بر این نکته تاکید کرد که اگر “ویکتور یانوکوویچ” در صورتی که در اوکراین می‌ماند ، به قتل می‌رسید.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=26677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x